Syg inden menstruation

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf ina » 6. feb 2019, 19:47

billiebean skrev:Jeg mindes at have læst noget om, at der er nogle dråber - agnus castus - som skulle virke hormonafbalancerende.
Ellers kunne du måske tale med din læge om at prøve progesterontilskud igen for at afbalancere østrogenen?


Hmm ja, har hørt om det der agnus castus før. Det vil jeg lige undersøge igen - tak!

Min læge snakkede om at vi kunne prøve p-piller (har hormonspiral lige nu) for at holde et jævnt niveau. Men det har jeg virkelig ikke lyst til. Hvad består progesterontilskud af?
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf billiebean » 6. feb 2019, 20:59

ina skrev:
billiebean skrev:Jeg mindes at have læst noget om, at der er nogle dråber - agnus castus - som skulle virke hormonafbalancerende.
Ellers kunne du måske tale med din læge om at prøve progesterontilskud igen for at afbalancere østrogenen?


Hmm ja, har hørt om det der agnus castus før. Det vil jeg lige undersøge igen - tak!

Min læge snakkede om at vi kunne prøve p-piller (har hormonspiral lige nu) for at holde et jævnt niveau. Men det har jeg virkelig ikke lyst til. Hvad består progesterontilskud af?


Jeg er ikke helt inde i det, men jeg tror det er creme som man bruger lokalt med progesteronhormon i.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf ina » 6. feb 2019, 21:11

billiebean skrev:
ina skrev:
billiebean skrev:Jeg mindes at have læst noget om, at der er nogle dråber - agnus castus - som skulle virke hormonafbalancerende.
Ellers kunne du måske tale med din læge om at prøve progesterontilskud igen for at afbalancere østrogenen?


Hmm ja, har hørt om det der agnus castus før. Det vil jeg lige undersøge igen - tak!

Min læge snakkede om at vi kunne prøve p-piller (har hormonspiral lige nu) for at holde et jævnt niveau. Men det har jeg virkelig ikke lyst til. Hvad består progesterontilskud af?


Jeg er ikke helt inde i det, men jeg tror det er creme som man bruger lokalt med progesteronhormon i.


Tak, det vil jeg også undersøge :gogo:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Annione » 6. feb 2019, 22:02

Mit immunforsvar kan også snildt dykke i dagene før mens. Jeg har faktisk rigtig ofte været syg, og så er mens kommet oven i. Man kan lige så godt få alt nederen overstået på én gang, lader min krop til at tænke.

...og så skal jeg vist prøve nogle stofbind!
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Purple Haze » 7. feb 2019, 07:03

Stofbind har desværre ikke virket mod mine smerter og ubehag (udover at bindene er merget mere behagelige end de andre).
Men tror magnesium som jeg tager mod læg kramper hjælper mod mens kramper også. Har ikke lige tænkt over det før, men det er blevet bedre efter jeg er begyndt at spise det.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Ado » 7. feb 2019, 09:37

Jeg får det virkelig skidt i perioder, når jeg skal have min menstruation. Sidste måned var vidunderlig - ingen gener. Men denne måned er den gal igen. Rent psykisk er det dét der gør mest ondt. Mine hormoner/pms går helt amok og jeg bliver frygtelig grådlabil og nogle gange ligefrem depressiv. Nogle gange varer det en lille uge, andre gange 1½ inden menstruation.
Fysisk kan jeg få kvalme, voldsom hovedpine, mavepine og følelsen af feber.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf ina » 7. feb 2019, 17:39

Jeg har bestilt nogle stofbind nu og så skal jeg have købt magnesium, D vitaminer og det der agnus castus halløj.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Undtagelsen » 7. feb 2019, 17:48

Ado skrev:Jeg får det virkelig skidt i perioder, når jeg skal have min menstruation. Sidste måned var vidunderlig - ingen gener. Men denne måned er den gal igen. Rent psykisk er det dét der gør mest ondt. Mine hormoner/pms går helt amok og jeg bliver frygtelig grådlabil og nogle gange ligefrem depressiv. Nogle gange varer det en lille uge, andre gange 1½ inden menstruation.
Fysisk kan jeg få kvalme, voldsom hovedpine, mavepine og følelsen af feber.


Jeg har det på samme måde.
Har i et par måneder spist et kosttilskud fra Solaray, der hedder Vitex Agnus Castus og bilder mig ind at jeg kan mærke en ændring.
Er ikke lige så humørpåvirket.
2
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf ina » 9. feb 2019, 18:09

Jeg har haft ondt i halvanden uge uden mens er dukket op. :( Har det som om jeg har influenza, bare uden feberen og forkølelsen. Det er virkelig anstrengende!
0
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf MissB » 22. feb 2019, 16:20

ina skrev:Jeg har haft ondt i halvanden uge uden mens er dukket op. :( Har det som om jeg har influenza, bare uden feberen og forkølelsen. Det er virkelig anstrengende!


Det lyder som jeg har det, og jeg har endometriose. De sidste par måneder før jeg blev gravid var det virkelig slemt. Jeg havde alle “symptomer” på menstruation, men ingen blødning. Jeg var et smut forbi min gynækolog, og fik besked om at jeg kun blødte indvendigt.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf ina » 22. feb 2019, 18:19

MissB skrev:
ina skrev:Jeg har haft ondt i halvanden uge uden mens er dukket op. :( Har det som om jeg har influenza, bare uden feberen og forkølelsen. Det er virkelig anstrengende!


Det lyder som jeg har det, og jeg har endometriose. De sidste par måneder før jeg blev gravid var det virkelig slemt. Jeg havde alle “symptomer” på menstruation, men ingen blødning. Jeg var et smut forbi min gynækolog, og fik besked om at jeg kun blødte indvendigt.


Ej, det lyder virkelig ikke rart :(

Jeg har haft to pletblødninger denne måned, men har også hormonspiral, så det er vel ikke så unormalt at der ikke kommer noget. Men de der ømme led fortsætter. Jeg overvejer om jeg skal et smut forbi lægen igen for at få undersøgt om det kan være andet end gigt og hormonel ubalance.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Freya » 23. feb 2019, 12:20

Mine bryster er simpelthen så ømme startende fra ægløsning til 1-2 dage inde i mens. Er så træt af det. De er sgu kun til pynt efterhånden. Må prøve det det agnus castus kan jeg læse.
0

Tilbage til "Helbred"