Erfaringer med Allergikompagniet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 17:16

Ja, jeg vil egentlig bare høre om der er nogen der har erfaringer med Allergikompagniet?

Jeg er ret sikker på jeg har fået en smule allergi for kæledyr, og er derfor blevet anbefalet at prøve allergikompagniet af en klassekammerat hvis mand har fået meget ud af at blive behandlet af dem. Jeg synes dog at det er lidt dyrt, så jeg ville gerne høre nogle flere erfaringer, før jeg begyndte at spare op.
0
...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf Aima » 20. jun 2018, 03:27

Jeg er selv allergiker, men ville aldrig påbegynde alternativ behandling, før jeg var udredt og havde givet den lægevidenskabelige vej et skud. Hvordan kan det være, du overvejer den behandlingsform før udredning ved egen læge og evt. speciallæge? (Hvis det er sådan det hænger sammen, altså :) )
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf Fru Himmelblå » 20. jun 2018, 05:30

Jeg vil helt klart anbefale, at du, som minimum, til en start får lavet en priktest hos din egen læge. Så du ved om du er allergisk eller ej.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf LadyFox » 20. jun 2018, 10:10

Aima skrev:Jeg er selv allergiker, men ville aldrig påbegynde alternativ behandling, før jeg var udredt og havde givet den lægevidenskabelige vej et skud. Hvordan kan det være, du overvejer den behandlingsform før udredning ved egen læge og evt. speciallæge? (Hvis det er sådan det hænger sammen, altså :) )

Jeg ville bestemt blive testet for allergi, før jeg begyndte på noget som helst behandling. Jeg ser bare heller ingen grund til at blive testet hvis jeg ikke har tænkt mig at gøre noget ved det alligevel.
Som det er lige nu ville jeg ikke være interesseret i at tage medicin for det, da jeg er virkelig glad for ikke at tage noget medicin, og dertilhørende mulige bivirkninger - det har jeg allerede spildt nok tid på. :)
Lige nu er symptomerne så begrænsede at jeg godt kan leve med det, jeg er primært ramt ved pelspleje - og ikke rigtig i andre situationer, men jeg kunne godt frygte det kunne blive værre med tiden, for det er noget der er kommet i løbet af det sidste år.
0
...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf Aima » 22. jun 2018, 00:54

LadyFox skrev:
Aima skrev:Jeg er selv allergiker, men ville aldrig påbegynde alternativ behandling, før jeg var udredt og havde givet den lægevidenskabelige vej et skud. Hvordan kan det være, du overvejer den behandlingsform før udredning ved egen læge og evt. speciallæge? (Hvis det er sådan det hænger sammen, altså :) )

Jeg ville bestemt blive testet for allergi, før jeg begyndte på noget som helst behandling. Jeg ser bare heller ingen grund til at blive testet hvis jeg ikke har tænkt mig at gøre noget ved det alligevel.
Som det er lige nu ville jeg ikke være interesseret i at tage medicin for det, da jeg er virkelig glad for ikke at tage noget medicin, og dertilhørende mulige bivirkninger - det har jeg allerede spildt nok tid på. :)
Lige nu er symptomerne så begrænsede at jeg godt kan leve med det, jeg er primært ramt ved pelspleje - og ikke rigtig i andre situationer, men jeg kunne godt frygte det kunne blive værre med tiden, for det er noget der er kommet i løbet af det sidste år.


Det giver god mening :)

Ift. allergi og allergiske reaktioner kan lægen også vejlede om andre forbehold og muligheder, end medicinske, så antihistamin er ikke nødvendigvis eneste mulighed. Derudover er allergimedicin også lidt et vidt begreb, men de fleste der bruger det er helt uden bivirkninger. Jeg har selv et helt skab fuld af forskellige typer, både tabletter, øjendråber og næsesprays. Halvdelen fås i håndkøb.

Mange med allergi tager i øvrigt ikke medicin fast, men kun ved behov, så på den måde er det i visse tilfælde lidt at sidestille som at tage et gram parcetamol ved hovedpine; ret harmløst og nemt at løse.

Jeg har faktisk både en eks og en kollega der begge har udviklet allergi i år, på trods af de begge er voksne (slut-20’erne og start-30’erne), ingen af dem har nogensinde haft symptomer før.

Hvordan mærker du det ved pelspleje? Er det din vejrtrækning eller øjnene der klør?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf LadyFox » 22. jun 2018, 05:52

Aima skrev:
LadyFox skrev:
Aima skrev:Jeg er selv allergiker, men ville aldrig påbegynde alternativ behandling, før jeg var udredt og havde givet den lægevidenskabelige vej et skud. Hvordan kan det være, du overvejer den behandlingsform før udredning ved egen læge og evt. speciallæge? (Hvis det er sådan det hænger sammen, altså :) )

Jeg ville bestemt blive testet for allergi, før jeg begyndte på noget som helst behandling. Jeg ser bare heller ingen grund til at blive testet hvis jeg ikke har tænkt mig at gøre noget ved det alligevel.
Som det er lige nu ville jeg ikke være interesseret i at tage medicin for det, da jeg er virkelig glad for ikke at tage noget medicin, og dertilhørende mulige bivirkninger - det har jeg allerede spildt nok tid på. :)
Lige nu er symptomerne så begrænsede at jeg godt kan leve med det, jeg er primært ramt ved pelspleje - og ikke rigtig i andre situationer, men jeg kunne godt frygte det kunne blive værre med tiden, for det er noget der er kommet i løbet af det sidste år.


Det giver god mening :)

Ift. allergi og allergiske reaktioner kan lægen også vejlede om andre forbehold og muligheder, end medicinske, så antihistamin er ikke nødvendigvis eneste mulighed. Derudover er allergimedicin også lidt et vidt begreb, men de fleste der bruger det er helt uden bivirkninger. Jeg har selv et helt skab fuld af forskellige typer, både tabletter, øjendråber og næsesprays. Halvdelen fås i håndkøb.

Mange med allergi tager i øvrigt ikke medicin fast, men kun ved behov, så på den måde er det i visse tilfælde lidt at sidestille som at tage et gram parcetamol ved hovedpine; ret harmløst og nemt at løse.

Jeg har faktisk både en eks og en kollega der begge har udviklet allergi i år, på trods af de begge er voksne (slut-20’erne og start-30’erne), ingen af dem har nogensinde haft symptomer før.

Hvordan mærker du det ved pelspleje? Er det din vejrtrækning eller øjnene der klør?



Mine øjne klør og min hud bliver rød, varm og klør. Jeg har aldrig haft nogle allergier, jeg havde dog astmatisk bronkitis som barn og min mor har nikkelallergi og fødevareallergi.

Jeg må indrømme jeg aner ikke meget om allergi på forhånd, og jeg burde nok snakke med en læge. Jeg har bare kendt en del der ikke havde det særlig godt med deres allergi-medicin og det påvirker mig lidt i en negativ retning.
0
...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15143

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf Zonta » 22. jun 2018, 10:54

Jeg ville først og fremmest få en tid hos lægen til en priktest. Derudover ville jeg prøve at købe nogle antihistaminer i håndkøb - benadryl eller andet. Det kan de vejlede om på apoteket. Så ville jeg prøve at tage en, næste gang jeg mærkede symptomerne. Hvis det hjælper, så er det nok ret sandsynligt allergi, men det skal selvfølgelig også lige verificeres af en læge for en god ordens skyld. De fleste antihistaminer gør ikke noget dårligt - man kan blive lidt træt af dem, men det går jo hurtigt over. Det er bare en nem måde at "teste" ens symptomer :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf Mani » 22. jun 2018, 15:56

Jeg bruger Alnok og Mildin, det har jeg slet ingen bivirkninger af. Benadryl falder jeg i søvn af.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Peanutbutt
Indlæg: 400
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 822

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf Peanutbutt » 22. jun 2018, 16:07

Jeg var hos Allergikompagniet for et par år siden pga. pollenallergi. Jeg var enormt plaget og træt det meste af foråret og sommeren. Nu har jeg ingen symptomer overhovedet (mit primære symptom var træthed).
Candida var den store synder i mit tilfælde mente han, så jeg ændrede min kost og tog nogle kosttilskud (aloe vera, allicin) i en periode (1 måned?), men har ikke gjort det bagefter.

Ligegyldigt om det er placebo eller reelt, så virkede det og jeg har ikke haft symptomer eller taget allergimedicin siden.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf Panton » 22. jun 2018, 20:30

Min søn er allergisk overfor vildt mange ting men har ingen bivirkninger af medicinen. Han får både piller, næsespray og øjendråber morgen og aften, hele sæsonen, som løber fra marts til oktober ca.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Erfaringer med Allergikompagniet?

Indlægaf LadyFox » 24. jun 2018, 14:37

Tak fordi I gider at dele jeres erfaringer om allergi med mig. :)
0
...

Tilbage til "Helbred"