Bylder :tie:

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Bylder :tie:

Indlægaf Neenah » 29. jun 2018, 10:46

Jep, jeg har vundet i graviditetslotteriet og scoret mig en byld :panik:

Hvordan behandler jeg det? Den gør rasende ondt, og sidder i lysken, lige i overgangen mellem kønsdele og balde. Det vil sige at mit undertøj faktisk går og gnider op ad den det meste af tiden, og det er mildest talt ubehageligt.

Jeg var ved vagtlægen i mandags. Hun tog det værste betændelse med en nål, og satte et stort plaster på. Så kunne jeg komme igennem mine sidste arbejdsdage inden ferie. Nu er bylden imidlertid begyndt at gøre ondt igen, og den var blevet mere gul i midten. Så jeg poppede den altså (så godt som det er muligt i den stilling i 8. måned :genert: ) Men det gør stadig ondt, og den er hævet.

Hvad kan/skal jeg gøre herfra? Vi rejser på ferie (i Danmark) i morgen, så det er en smule ubelejligt at skulle døje med sådan en fætter.
Senest rettet af Neenah 29. jun 2018, 11:24, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Wizzze » 29. jun 2018, 10:55

Neenah skrev:Jep, jeg har vundet i graviditetslotteriet og scoret mig en byld :panik:

Hvordan behandler jeg det? Den gør rasende ondt, og sidder i lysken, lige i overgangen mellem kønsdele og balde. Det vil sige at mit undertøj faktisk går og gnider op ad den det meste af tiden, og det er mildest talt ubehageligt.

Jeg var ved vagtlægen i mandags. Hun tog det værste betændelse med en nål, og satte et stort plaster på. Så kunne jeg komme igennem mine sidste arbejdsdage inden ferie. Nu er bylden imidlertid begyndt at gøre ondt igen, og den var blevet mere gul i midten. Så jeg poppede den altså (så godt som det er muligt i den stilling i 8. måned :genert: ) Men det gør stadig ondt, og den er hævet.

Hvad kan/skal jeg gøre herfra? Vi rejser på ferie i morgen, så det er en smule ubelejligt at skulle døje med sådan en fætter.


Ado vil godt komme og splatte, hvis det er :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Wizzze » 29. jun 2018, 10:57

Kan man stadig få brintoverilte i Matas? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Anlewi » 29. jun 2018, 11:20

Du skal behandle den med fucidinsalve, sørge for at holde det
Sterilt (gazebindets) og have penecelin med til hvis der
Går infektion i det
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Neenah » 29. jun 2018, 11:27

Anlewi skrev:Du skal behandle den med fucidinsalve, sørge for at holde det
Sterilt (gazebindets) og have penecelin med til hvis der
Går infektion i det


Kan fucidin købes i håndkøb?
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Tilly » 29. jun 2018, 11:41

Neenah skrev:
Anlewi skrev:Du skal behandle den med fucidinsalve, sørge for at holde det
Sterilt (gazebindets) og have penecelin med til hvis der
Går infektion i det


Kan fucidin købes i håndkøb?

Jeg er næsten sikker på at du skal have recept. I forbindelse med en piercing fik jeg anbefalet Fucidinsalve i tilfælde af betændelse og fik at vide at jeg skulle have recept på det.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Neenah » 29. jun 2018, 12:35

Ah, pokkers. Min læges telefontid er selvfølgelig lige sluttet her klokken 14. Så må jeg vente til mandag :rulle:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2018, 14:50

Neenah skrev:Ah, pokkers. Min læges telefontid er selvfølgelig lige sluttet her klokken 14. Så må jeg vente til mandag :rulle:


Kan du ikke spørge på apoteket om de har nogle råd?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Neenah » 29. jun 2018, 15:14

kartoffelpizza skrev:Altså udover fucidin så køb mediscrub og vask med i de områder det gælder. Det har både en rensende og forebyggende effekt og kan fås i håndkøb. Og så ikke mere pilleri!
Hvis det bliver værre over weekenden er det vagtlægen. Man kan blive pænt syg af bylder, vi får regelmæssigt folk indlagt.

Tak!

Kan du fortælle mig hvad jeg skal holde øje med?

(det var vagtlægen der i første omgang pillede ved det, og hun havde ikke anden løsning end penicillin - det sagde jeg dog nej tak til)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Neenah » 29. jun 2018, 18:11

kartoffelpizza skrev:
Neenah skrev:
kartoffelpizza skrev:Altså udover fucidin så køb mediscrub og vask med i de områder det gælder. Det har både en rensende og forebyggende effekt og kan fås i håndkøb. Og så ikke mere pilleri!
Hvis det bliver værre over weekenden er det vagtlægen. Man kan blive pænt syg af bylder, vi får regelmæssigt folk indlagt.

Tak!

Kan du fortælle mig hvad jeg skal holde øje med?

(det var vagtlægen der i første omgang pillede ved det, og hun havde ikke anden løsning end penicillin - det sagde jeg dog nej tak til)


Ja, de klassiske infektionstegn; rødme, smerte, hævelse, pus, varme ved området (mere end alm i den region :lol: ), feber, forvirring, utilpashed.

Hvis disse opstår eller forværres skal du tilses igen, du er gravid og din krop er på overarbejde - du skal ikke trække den. Jeg har en kollega der lå 3 uger på infektionsmedicinsk og fik penicillin i drop. På et tidspunkt får du ikke valget.

Og seriøst; fingrene væk. Man kan skabe meget skade hvis man trykker for meget, forkert eller urent.


Nu skal jeg lige være helt med: jeg blev behandlet i mandags, hvor lægen drænede så meget hun kunne. I dag var smerten så forværret, det var blevet rødt igen og der var mere pus. Så jeg burde i virkeligheden have ringet ind til vagtlægen igen?

Det virker så voldsomt for noget som bare ligner en gigantisk bums :genert:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jun 2018, 21:16

Prøv at ring til lægevagten og hør om de vil lave en recept på fucidin creme til dig.
Det er virkeligt effektiv mod yderligt liggende infektioner - det er jo antibiotika.
Jeg har egentligt mere fidus til at man behandler det lokalt, der hvor infektionen er, fremfor at tage et pencilinpræperat som piller. - hvis altså det er effektivt nok :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bylder :tie:

Indlægaf Neenah » 30. jun 2018, 07:28

Jeg ringede til lægevagten her til morgen. De mente ikke at fucidincreme ville hjælpe fordi det ikke kan trænge ind. Der var heller ikke nogle problemer ved at jeg havde pillet ved det selv. Jeg skulle bare lade det være, og hvis ømheden gik væk af sig selv, så var det fint.
0

Tilbage til "Helbred"