Underlig hjerterytme

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Underlig hjerterytme

Indlægaf Muddi » 29. jun 2018, 19:30

Jeg har lagt mærke til noget underligt ved mit hjerte. Det kan slå helt normal, og så, pludselig, kommer der to, meget hurtige og meget tydelige hjerteslag, hvorefter det banker normalt igen. Lige nu er det ca hvert 5. minut, det er sådan.

Nogen der har erfaring med det, eller ved hvad det kan være?
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Underlig hjerterytme

Indlægaf Skorstenen » 29. jun 2018, 20:08

Jeg har døjet meget med det før i tiden. Det var dog ikke hver 5. minut, men nærmest et par gange om ugen. Lægen sagde dengang, at mit hjerte var et glad hjerte, der hoppede lidt, det betød absolut ingenting.

Jeg fik desuden at vide, at hvis det blev værre, kunne det være jeg skulle undersøges for et "ekstra ledningsnet" som de kunne brænde over, og dermed stoppe ekstraslagene/arytmien.

Alene det, at blive beroliget, hjalp meget på rytmen. At jeg så sidenhen har haft stress og fået en PCO diagnose har jo heller ikke gjort noget godt for rytmen i hjerteslagene, det blev MEGET påvirket af de 2 sygdomme. Men jeg ved nu, at det ikke betyder det store, og at jeg bare skal slappe af når det "flipper". Det skal dog siges, at hvis det går fra "ekstraslag", altså dem du beskriver, til decideret arytmi der varer mere end 15 minutter, så skal jeg ringe til vagtlægen. Det er kun sket 1 gang, og der blev jeg undersøgt på kryds og tværs.. Det var ikke hjertet det var galt med, det var et symptom.
0
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Underlig hjerterytme

Indlægaf Muddi » 29. jun 2018, 20:35

Skorstenen skrev:Jeg har døjet meget med det før i tiden. Det var dog ikke hver 5. minut, men nærmest et par gange om ugen. Lægen sagde dengang, at mit hjerte var et glad hjerte, der hoppede lidt, det betød absolut ingenting.

Jeg fik desuden at vide, at hvis det blev værre, kunne det være jeg skulle undersøges for et "ekstra ledningsnet" som de kunne brænde over, og dermed stoppe ekstraslagene/arytmien.

Alene det, at blive beroliget, hjalp meget på rytmen. At jeg så sidenhen har haft stress og fået en PCO diagnose har jo heller ikke gjort noget godt for rytmen i hjerteslagene, det blev MEGET påvirket af de 2 sygdomme. Men jeg ved nu, at det ikke betyder det store, og at jeg bare skal slappe af når det "flipper". Det skal dog siges, at hvis det går fra "ekstraslag", altså dem du beskriver, til decideret arytmi der varer mere end 15 minutter, så skal jeg ringe til vagtlægen. Det er kun sket 1 gang, og der blev jeg undersøgt på kryds og tværs.. Det var ikke hjertet det var galt med, det var et symptom.


Var den kun én gang, en gang om ugen, det “flippede”, eller flere gange efter hinanden, den pågældende dag?

Mit har varet hele aftenen, med små mellemrum, men ellers flere af de der underlige stød, som om hjertet hopper ud af rytme et par gange, før det “falder på plads” igen. Og de der “udsving”, er to-tre hårde dunk. Det er ret skræmmende
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Underlig hjerterytme

Indlægaf Slettet bruger » 29. jun 2018, 21:20

Jeg havde det i en periode konstant.Det føltes som et almindeligt slag, lang pause og så to hårde efter hinanden, og det var ingen pauser i det. Jeg gik til lægen, han tog et EKG og kunne godt se det var uregelmæssigt, men hjertets sammentrækninger var fine nok, så der var ikke noget galt med hjertet, det var signalerne der var screwy. Han sagde det ikke var farligt, og at det nok var stress. Det gik i sig selv efter nogle måneder.

Men jeg synes da du skal gå til lægen.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Underlig hjerterytme

Indlægaf Juki » 29. jun 2018, 21:35

Hvis du får medicin og også døjer med nogle ting psykisk kan det være ret relevant at få foretaget et EKG.

Dengang jeg fik antipsykotisk medicin fik jeg jævnligt(hver 4. måned måske) taget blodprøver og EKG. Det var ren rutine og hurtigt overstået. De blev taget i forlængelse af hinanden og tog under 20 minutter i alt.

Jeg kender kun til hjertesmerter og kraftig hjertebanken som et symptom på stress og angst, når jeg har haft noget lignende.
Senest rettet af Juki 29. jun 2018, 21:38, rettet i alt 1 gang.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Underlig hjerterytme

Indlægaf Muddi » 30. jun 2018, 04:52

Zinde skrev:Det er ekstrasystoler. Du kan læse om det her:
https://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta ... teslag.htm

Det er sandsynligvis ufarligt. Hvis det ikke går væk igen, skal det ses af en læge for en sikkerheds skyld.



Ja det lyder meget rigtigt. Jeg skal til læge på mandag med noget andet, måske jeg lige skulle nævne det.
1
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Underlig hjerterytme

Indlægaf Muddi » 30. jun 2018, 04:55

Juki skrev:Hvis du får medicin og også døjer med nogle ting psykisk kan det være ret relevant at få foretaget et EKG.

Dengang jeg fik antipsykotisk medicin fik jeg jævnligt(hver 4. måned måske) taget blodprøver og EKG. Det var ren rutine og hurtigt overstået. De blev taget i forlængelse af hinanden og tog under 20 minutter i alt.

Jeg kender kun til hjertesmerter og kraftig hjertebanken som et symptom på stress og angst, når jeg har haft noget lignende.



Jamen måske er det så psykisk relateret. For ja, jeg får både medicin og kæmper med psyken. Prøver at nævne det for lægen.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Underlig hjerterytme

Indlægaf Skorstenen » 30. jun 2018, 06:46

Muddi skrev:
Skorstenen skrev:Jeg har døjet meget med det før i tiden. Det var dog ikke hver 5. minut, men nærmest et par gange om ugen. Lægen sagde dengang, at mit hjerte var et glad hjerte, der hoppede lidt, det betød absolut ingenting.

Jeg fik desuden at vide, at hvis det blev værre, kunne det være jeg skulle undersøges for et "ekstra ledningsnet" som de kunne brænde over, og dermed stoppe ekstraslagene/arytmien.

Alene det, at blive beroliget, hjalp meget på rytmen. At jeg så sidenhen har haft stress og fået en PCO diagnose har jo heller ikke gjort noget godt for rytmen i hjerteslagene, det blev MEGET påvirket af de 2 sygdomme. Men jeg ved nu, at det ikke betyder det store, og at jeg bare skal slappe af når det "flipper". Det skal dog siges, at hvis det går fra "ekstraslag", altså dem du beskriver, til decideret arytmi der varer mere end 15 minutter, så skal jeg ringe til vagtlægen. Det er kun sket 1 gang, og der blev jeg undersøgt på kryds og tværs.. Det var ikke hjertet det var galt med, det var et symptom.


Var den kun én gang, en gang om ugen, det “flippede”, eller flere gange efter hinanden, den pågældende dag?

Mit har varet hele aftenen, med små mellemrum, men ellers flere af de der underlige stød, som om hjertet hopper ud af rytme et par gange, før det “falder på plads” igen. Og de der “udsving”, er to-tre hårde dunk. Det er ret skræmmende


Det var og er stadig, ca en gang om ugen. Det kan godt vare flere timer, så nej, det er ikke kun 1 ekstraslag. (kan godt se det ikke fremgik rigtigt i indlægget). De hårde dunk kan tage pusten helt fra mig.
0

Tilbage til "Helbred"