Uren hud som voksen

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Primerose
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1538

Re: Uren hud som voksen

Indlægaf Primerose » 26. aug 2018, 23:25

I månederne omkring årsskiftet (altså ‘17-‘18) havde jeg en periode hvor min hud gik fuldstændig grasat. Jeg fik bumser i et væk, havde tørre pletter og udslet. Det viste sig til sidst at det nok var sat i gang pga bivirkning til noget andet medicin (som jeg ikke kunne stoppe med at tage). Så jeg kom på en kur med noget a la tetracyklin og det hjalp super meget på det akutte.
Inden denne periode har jeg altid haft tør hud med tendens til milier og enkelte bumser i T-zonen og hagefolden.

Så efter tetracyklinkuren lavede jeg grundig research på produkter, for jeg tænkte at nu skal jeg filme bare holde det ved lige og holde nye urenheder fra døren. Jeg endte med at købe en ansigtscreme med A-vitamin og noget antiwrinkle-effekt fra Beaute Pacifique. Jeg kunne læse at den skulle indeholde nogle lidt småskrappe sager, så i starten anbefales det at man kun bruger den hveranden dag, hvor ikke at give huden et chok.
Men den creme, det er simpelthen den bedste ansigtscreme jeg nogensinde har købt (og tro mig, i jagten på ren hud har jeg købt mange, dyre cremer). Jeg tror seriøst jeg har fået 2 eller 3 bittesmå bumseanløb, der kunne nå at stoppes, efter jeg begyndte at bruge BP-cremen. Og jeg kan tydeligt se på min hud, hvis jeg ikke får brugt cremen et par aftener.
Der ud over er jeg tilfældigvis faldet over en hudplejeserie med skumrens, serum og dagcreme (alt anti-wrinkle + energized skin) fra en butik der primært gør sig i wellnessprodukter til resten af kroppen, duftpinde, badekåber osv. Men en dag fik jeg så en lille gavepakke med de tre produkter i. Og no shit. Min hud ELSKER dem. Jeg føler vitterligt at jeg kan se at min hud gløder mere og ser decideret friskere og yngre ud. Og jeg har altså også forsøgt mig med utallige møgdyre hudplejeserier fra fine mærker, men har aldrig før oplevet at min hud bare pronto blev pænere.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 717
Likede indlæg: 6796
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. sep 2018, 13:31

Jeg skal til at starte på isotretinion :banan:
Min hud er ikke helt sat til, men jeg er stadig lykkelig for, at jeg måske kan slippe af med udbrud i ansigtet (grove hudorme) og på ryggen (grove hudorme og bumser) og især de bylder jeg får i nakken :tie:
0
LidtLakrids
Kort karma: 3
Likede indlæg: 50

Indlægaf LidtLakrids » 5. sep 2018, 16:25

Annione skrev:Jeg skal til at starte på isotretinion :banan:
Min hud er ikke helt sat til, men jeg er stadig lykkelig for, at jeg måske kan slippe af med udbrud i ansigtet (grove hudorme) og på ryggen (grove hudorme og bumser) og især de bylder jeg får i nakken :tie:

Jeg krydser fingre for at det har en god effekt på dig :)
Jeg tog min første p-pille i søndags, så nu går jeg spændt og venter på hvornår effekten indtræder :D
Jeg har også købt mig en hyaluspot fra Vichy som jeg kan duppe på de værste bumser. Det hjælper til at tørre dem ud :)
1
LidtLakrids
Kort karma: 3
Likede indlæg: 50

Indlægaf LidtLakrids » 23. sep 2018, 12:27

Status er at jeg nu har taget første pakke a 21 piller og der er indtil videre ingen effekt at spore på huden. Til gengæld kan jeg mærke at de påvirker mit humør negativt :(
Jeg forsøger at finde tålmodigheden frem :mellow:
0
Trappestige
Kort karma: 26
Likede indlæg: 523

Indlægaf Trappestige » 23. sep 2018, 12:39

LidtLakrids skrev:Status er at jeg nu har taget første pakke a 21 piller og der er indtil videre ingen effekt at spore på huden. Til gengæld kan jeg mærke at de påvirker mit humør negativt :(
Jeg forsøger at finde tålmodigheden frem :mellow:

Jeg har ikke lige læst hele tråden, men kan du overtale hudlægen til roaccutan mon? Det er det eneste der har virket på mig, jeg har seriøst været al anden medicin igennem. Desværre også tetracyklin flere gange, som bare har gjort min hud kronisk syg... Træls medicin! Jeg har stadig uren hud i ansigt, men slet ikke i samme grad som før. Min ryg og krop har været helt fri siden kuren for flere år siden- så befriende! Jeg tænker at tage det igen her snart, for de udbrud i ansigtet og store porer.
0

Tilbage til "Helbred"