Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 20:40

Jeg har lige opdaget at jeg på inderlåret, ca. 3 cm under trussekanten har fået en bule, uden på huden er bulen på størrelse med en 1-krone, og inde i bulen er der en "kugle" på størrelse med en ært, kuglen virker til at sidde fast og kan altså ikke rykkes rundt under huden. Da jeg trykkede lidt hård rundt om den kom der en smule væske ud, men meget lidt og den blev ikke mindre af det. Den var øm da jeg trykkede lidt hårdt men ellers er den overhovedet ikke øm.

Jeg ved godt man burde gå til lægen med den slags, men spørgsmålet er om jeg har travlt med det? Min egen læge er lige gået på ferie i dag, og kommer først hjem igen den 10. August. Hvis tilstanden ikke ændre sig kan jeg så vente til der, eller bør jeg opsøge en anden læge hurtigst muligt?
0
...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf Lurende Peber » 23. jul 2018, 20:51

Hvis ikke andre og mere vidende svarer, så synes jeg, at du skal få en tid hos din læges afløser. Enten kan lægen berolige dig med, at det ikke er noget, eller få sendt dig videre i systemet, hvis det er noget. :kryds:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf Planten » 23. jul 2018, 20:53

Er det rødt rundt om? Hvis det er, ville jeg tage til lægen, hvis ikke og det så bliver det ville jeg tage til lægen. Men jeg ville ikke haste til lægen.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 21:08

Planten skrev:Er det rødt rundt om? Hvis det er, ville jeg tage til lægen, hvis ikke og det så bliver det ville jeg tage til lægen. Men jeg ville ikke haste til lægen.


Jeg tror ikke det er rødt, men det er lidt svært at vurdere da min hud i forvejen ikke er helt samme farve lige i det område som resten af kroppen :)
0
...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf Planten » 23. jul 2018, 21:13

LadyFox skrev:
Planten skrev:Er det rødt rundt om? Hvis det er, ville jeg tage til lægen, hvis ikke og det så bliver det ville jeg tage til lægen. Men jeg ville ikke haste til lægen.


Jeg tror ikke det er rødt, men det er lidt svært at vurdere da min hud i forvejen ikke er helt samme farve lige i det område som resten af kroppen :)

Det er klart :) jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på.
Jeg tænker, at det er et indgroet hår eller en tilstoppet talgkirtel. I hvert fald ville jeg ikke kaste mig over lægen lige med det samme. Med mindre du får feber.
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 21:21

Planten skrev:
LadyFox skrev:
Planten skrev:Er det rødt rundt om? Hvis det er, ville jeg tage til lægen, hvis ikke og det så bliver det ville jeg tage til lægen. Men jeg ville ikke haste til lægen.


Jeg tror ikke det er rødt, men det er lidt svært at vurdere da min hud i forvejen ikke er helt samme farve lige i det område som resten af kroppen :)

Det er klart :) jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på.
Jeg tænker, at det er et indgroet hår eller en tilstoppet talgkirtel. I hvert fald ville jeg ikke kaste mig over lægen lige med det samme. Med mindre du får feber.


Du kunne da umuligt vide hvordan mine inderlår ser ud :lol:

Men fedt. Jeg er bestemt ikke typen der overrender lægen, på det punkt er jeg lidt lemfældig. Og jeg må indrømme at jeg helst vil være fri, og håbe på det går væk af sig selv. Men lige med sådan nogle buler tænkte jeg at det var en god idé lige at høre andres mening inden jeg bare så tiden an. :genert:
0
...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf Planten » 23. jul 2018, 21:43

LadyFox skrev:
Planten skrev:
LadyFox skrev:
Planten skrev:Er det rødt rundt om? Hvis det er, ville jeg tage til lægen, hvis ikke og det så bliver det ville jeg tage til lægen. Men jeg ville ikke haste til lægen.


Jeg tror ikke det er rødt, men det er lidt svært at vurdere da min hud i forvejen ikke er helt samme farve lige i det område som resten af kroppen :)

Det er klart :) jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på.
Jeg tænker, at det er et indgroet hår eller en tilstoppet talgkirtel. I hvert fald ville jeg ikke kaste mig over lægen lige med det samme. Med mindre du får feber.


Du kunne da umuligt vide hvordan mine inderlår ser ud :lol:

Men fedt. Jeg er bestemt ikke typen der overrender lægen, på det punkt er jeg lidt lemfældig. Og jeg må indrømme at jeg helst vil være fri, og håbe på det går væk af sig selv. Men lige med sådan nogle buler tænkte jeg at det var en god idé lige at høre andres mening inden jeg bare så tiden an. :genert:

Du skulle bare vide :P :lol:

Se lige tiden an. Hvis den bliver større, øm, skifter farve eller du får feber så er det til lægen.
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 23. jul 2018, 22:23

Er den øm, er der varme og er der rødme?
Det er tegn på infektion og hvis ikke det er til stede er det ikke akut :)

Det kan sagtens være en talgknop og det kan også være en begyndende byld. Man kan dog ikke dræne en byld inden den er 'moden' men du kan selvf. evt. få noget antibiotika hvis det er en byld. Hvis det virker en smule overfladisk (som feks. at du kan mærke at midten er ca. ærtestørrelse og kan definere den) er det sikkert en flot bums og skal bare have lov til at udvikle sig og briste på et tidspunkt.... det er lækkert :-D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 22:37

Velvet-Goldmine skrev:Er den øm, er der varme og er der rødme?
Det er tegn på infektion og hvis ikke det er til stede er det ikke akut :)

Det kan sagtens være en talgknop og det kan også være en begyndende byld. Man kan dog ikke dræne en byld inden den er 'moden' men du kan selvf. evt. få noget antibiotika hvis det er en byld. Hvis det virker en smule overfladisk (som feks. at du kan mærke at midten er ca. ærtestørrelse og kan definere den) er det sikkert en flot bums og skal bare have lov til at udvikle sig og briste på et tidspunkt.... det er lækkert :-D

Der er umiddelbart ikke tegn på infektion. :)

En bums... På størrelse med en ært?! Det lyder voldsomt :stoned: :shock:
0
...
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 23. jul 2018, 22:46

LadyFox skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Er den øm, er der varme og er der rødme?
Det er tegn på infektion og hvis ikke det er til stede er det ikke akut :)

Det kan sagtens være en talgknop og det kan også være en begyndende byld. Man kan dog ikke dræne en byld inden den er 'moden' men du kan selvf. evt. få noget antibiotika hvis det er en byld. Hvis det virker en smule overfladisk (som feks. at du kan mærke at midten er ca. ærtestørrelse og kan definere den) er det sikkert en flot bums og skal bare have lov til at udvikle sig og briste på et tidspunkt.... det er lækkert :-D

Der er umiddelbart ikke tegn på infektion. :)

En bums... På størrelse med en ært?! Det lyder voldsomt :stoned: :shock:


Det kan de være - det er SÅ lækkert!
Når de bliver poppet står det gerne ud flere meter fra selve bumsen :-D (hvis du har kameraet klar og lægger det på youtube, er det et af de klip som Ado vil poste links til med slet skjult fryd!)

Ok, lidt mere seriøst - du skal være opmærksom hvis du får feber, hvis det virker som om at 'kuglen' er dybtliggende og hvis der er smerte der igen ligger dybere end som så og ikke forsvinder (vi ved alle sammen at en bums kan være ret smertefuld, så jeg tænker at du kan skelne selv om den sidder et andet sted).
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 22:53

Velvet-Goldmine skrev:
LadyFox skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Er den øm, er der varme og er der rødme?
Det er tegn på infektion og hvis ikke det er til stede er det ikke akut :)

Det kan sagtens være en talgknop og det kan også være en begyndende byld. Man kan dog ikke dræne en byld inden den er 'moden' men du kan selvf. evt. få noget antibiotika hvis det er en byld. Hvis det virker en smule overfladisk (som feks. at du kan mærke at midten er ca. ærtestørrelse og kan definere den) er det sikkert en flot bums og skal bare have lov til at udvikle sig og briste på et tidspunkt.... det er lækkert :-D

Der er umiddelbart ikke tegn på infektion. :)

En bums... På størrelse med en ært?! Det lyder voldsomt :stoned: :shock:


Det kan de være - det er SÅ lækkert!
Når de bliver poppet står det gerne ud flere meter fra selve bumsen :-D (hvis du har kameraet klar og lægger det på youtube, er det et af de klip som Ado vil poste links til med slet skjult fryd!)

Ok, lidt mere seriøst - du skal være opmærksom hvis du får feber, hvis det virker som om at 'kuglen' er dybtliggende og hvis der er smerte der igen ligger dybere end som så og ikke forsvinder (vi ved alle sammen at en bums kan være ret smertefuld, så jeg tænker at du kan skelne selv om den sidder et andet sted).


Jeg har en hudorm en sjælden gang i mellem, men jeg er faktisk ikke sikker på at jeg nogensinde har haft en hudorm der er nået at blive til en bums. Og HVIS jeg har haft en bums har den ikke været særlig stor. Jeg har virkelig været heldig med min hud. Så det er lige før jeg synes det er lidt spændende hvis det viser sig at være sådan en :)

Men ud fra svarende i tråden så vil jeg holde øje med den, og ellers bare gøre ingenting med mindre den begynder at opfører sig anderledes, eller ikke forsvinder. :)
1
...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf Aima » 23. jul 2018, 23:21

Du kan tegne en cirkel rundt om den, så kan du se om den har ændret størrelse i morgen :)
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf Halldora » 1. aug 2018, 11:21

Er der nogen ændringer at spore, Fox, eller har den vist sig at være en gedigen (hormon)bums, som lige skulle spille med musklerne?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf DenBruneMunk » 1. aug 2018, 11:32

Det er sgu nok en bums :) Jeg synes også jeg har det med at få bumser i trusse kanten :blomst:


Altså,
Jeg tror , eller mener at har man lidt anlæg for bumser, så kan hud irritation godt fremprovokere sådan en, altså når kant af stof eller f.eks en ur kant kan genere hud i længere tid så kan det ske. Måske er det stof som indeholder nogle bakterier som også gør det, så videnskabeligt har jeg ikke kigget på problemet.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Skal jeg til lægen nu, eller kan det vente?

Indlægaf LadyFox » 1. aug 2018, 13:43

Halldora skrev:Er der nogen ændringer at spore, Fox, eller har den vist sig at være en gedigen (hormon)bums, som lige skulle spille med musklerne?

Det er præcis det samme som da jeg oprettede tråden. Hverken værre eller bedre.
0
...

Tilbage til "Helbred"