Spændte lægmuskeler

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Sangius » 19. aug 2018, 09:43

Har du badekar? Eller bare en god dyb balje af en art.
Så ville jeg nemlig købe epsomsalt og bade i det et par gange om ugen. Det er billigt at prøve af, og kan virkelig have en god effekt! :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf kidkomb » 19. aug 2018, 09:45

Fræksak skrev:
Neverkont skrev:
Fræksak skrev:Kan man sætte dem forkert? Altså, kan man gøre skade ved at placere dem et forkert sted?


Jeg har set advarsler om, at man ikke bør bruge dem i hovedet. Men jeg har ingen erfaring med det, og ved ikke hvor meget der er om det.

Når man køber dem fra Danolan følger der en lille vejledning med, hvoraf det fremgår, at den ene side virker som et koldt omslag og den anden side som et varmt omslag.
Den ene side har en lille prik, så man kan se forskel.
Nogle gange må man prøve sig frem.



Jeg læste godt vejledningen - tak :)

Jeg har tinnitus og er temmeligt hysterisk med, at det ikke skal blive værre, end det er. Samtidig bider jeg hårdt sammen om natten og har en idé om, at tinnitussen vil bedres, hvis jeg kan slappe mere af i kæbemuskulaturen. Men jeg ved det ikke. Vil dog selvfølgelig helst ikke risikere, at øget blodgennemstrømning (eller hvad det nu kan være, at magneterne hjælper med til) gør det værre lige i dét område.

Men som du siger, jeg må nok prøve mig frem.

Jeg sætter en på hver side af ansigtet og det er klart bedst når magneterne sidder "modsat". Åh, hvordan skal jeg forklare det, hvis du sætter to magneter sammen og derefter skiller dem ad og stikker ansigtet ind mellem dem, uden at vende dem og sætter dem med tape.
Men nogle gange har jeg også sat en ekstra ved hagen og den kan jo, i sagens natur ikke vende "rigtigt" i forhold til de to andre magneter. Jeg har aldrig oplevet noget blev værre og jeg har brugt magneter i ansigtet i 10 år. Men jeg bruger tape som er mildt mod huden, det kan være det de mener ikke er så godt i ansigtet. Eller også er de bange for at folk vil sluge dem i søvne :lol: Som om det kunne ske :stoned:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Fræksak » 19. aug 2018, 10:03

kidkomb skrev:
Fræksak skrev:
Neverkont skrev:
Fræksak skrev:Kan man sætte dem forkert? Altså, kan man gøre skade ved at placere dem et forkert sted?


Jeg har set advarsler om, at man ikke bør bruge dem i hovedet. Men jeg har ingen erfaring med det, og ved ikke hvor meget der er om det.

Når man køber dem fra Danolan følger der en lille vejledning med, hvoraf det fremgår, at den ene side virker som et koldt omslag og den anden side som et varmt omslag.
Den ene side har en lille prik, så man kan se forskel.
Nogle gange må man prøve sig frem.



Jeg læste godt vejledningen - tak :)

Jeg har tinnitus og er temmeligt hysterisk med, at det ikke skal blive værre, end det er. Samtidig bider jeg hårdt sammen om natten og har en idé om, at tinnitussen vil bedres, hvis jeg kan slappe mere af i kæbemuskulaturen. Men jeg ved det ikke. Vil dog selvfølgelig helst ikke risikere, at øget blodgennemstrømning (eller hvad det nu kan være, at magneterne hjælper med til) gør det værre lige i dét område.

Men som du siger, jeg må nok prøve mig frem.

Jeg sætter en på hver side af ansigtet og det er klart bedst når magneterne sidder "modsat". Åh, hvordan skal jeg forklare det, hvis du sætter to magneter sammen og derefter skiller dem ad og stikker ansigtet ind mellem dem, uden at vende dem og sætter dem med tape.
Men nogle gange har jeg også sat en ekstra ved hagen og den kan jo, i sagens natur ikke vende "rigtigt" i forhold til de to andre magneter. Jeg har aldrig oplevet noget blev værre og jeg har brugt magneter i ansigtet i 10 år. Men jeg bruger tape som er mildt mod huden, det kan være det de mener ikke er så godt i ansigtet. Eller også er de bange for at folk vil sluge dem i søvne :lol: Som om det kunne ske :stoned:


Jeg forstår :lol: - tak for forklaringen :kys:

Og undskyld til TS for OT.
2
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf OberstNasig » 25. aug 2018, 16:56

Enig i anbefalingerne med magnesium. Jeg begyndte at tage det, fordi jeg skar så frygteligt meget tænder om natten, så det generede min samlever. Fra den ene dag til den anden stoppede det fuldstændigt.
Men udspænding synes jeg stadig er nødvendigt, når man er vågen.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Purple Haze » 25. aug 2018, 17:33

Magnesium er ikke en “mirakelkur”som jeg håbede. Men bilder mig ind ar det er blevet lidt bedre.

Jeg fortsætter med at tage dem og ser hvad der sker.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Sangius » 25. aug 2018, 18:07

Purple Haze skrev:Magnesium er ikke en “mirakelkur”som jeg håbede. Men bilder mig ind ar det er blevet lidt bedre.

Jeg fortsætter med at tage dem og ser hvad der sker.


Nogle kilder siger, at optagelsen af magnesium på pilleform kan være ringe, og at optagelsen gennem huden med f.eks. epsomsalt er bedre ;)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Velvet-Goldmine » 25. aug 2018, 20:35

Magnesium som magnesium citrat har høj optagelighed, hvor imod magnesium oxid har lav optagelighed, så man skal sørge for at få den førstnævnte når det er som kosttilskud. Så virker det til gengæld også fremragende :-)
1
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 25. aug 2018, 21:00

Kalcium er også vigtig for musklerne.
" Forudsætningen for normal hjertefunktion og al anden muskelaktivitet er tilstedeværelse af kalk, mangel på kalk kan giver hjerteuro og muskelkramper samt b lå tæer og fingre."
http://sund-forskning.dk/artikler/kalk-0/
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. aug 2018, 21:16

Purple Haze skrev:Magnesium er ikke en “mirakelkur”som jeg håbede. Men bilder mig ind ar det er blevet lidt bedre.

Jeg fortsætter med at tage dem og ser hvad der sker.



har du prøvet muskelbalsam?

Mine muskler i lænden har drillet mig nogle gange, og en god muskel balsam gør altså sit for at få løsnet op i infiltrationerne, øge blodgennemstrømingen. Måske det også virker på dine lægmuskler.

Går du i hæle? Så ville jeg helt sikkert undlade det for en periode, så musklen kan slappe af.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 25. aug 2018, 21:40

Madam Pomfrey skrev:
Purple Haze skrev:Magnesium er ikke en “mirakelkur”som jeg håbede. Men bilder mig ind ar det er blevet lidt bedre.

Jeg fortsætter med at tage dem og ser hvad der sker.



har du prøvet muskelbalsam?

Mine muskler i lænden har drillet mig nogle gange, og en god muskel balsam gør altså sit for at få løsnet op i infiltrationerne, øge blodgennemstrømingen. Måske det også virker på dine lægmuskler.

Går du i hæle? Så ville jeg helt sikkert undlade det for en periode, så musklen kan slappe af.


De små magneter jeg linkede tidligere har jeg ofte haft god gavn af ved spændte muskler.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 28. aug 2018, 20:21

Forresten hjælper det også hvis jeg undgår koffein helt!
0
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 28. aug 2018, 21:26

Jacobsen81 skrev:Forresten hjælper det også hvis jeg undgår koffein helt!


Det giver god mening, for koffein trækker bl.a. magnesium ud af kroppen.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Purple Haze » 19. sep 2018, 16:22

Jacobsen81 skrev:Forresten hjælper det også hvis jeg undgår koffein helt!



Drikker ikke kaffe og cola - jeg drikker the, men tror ikke der er koffein i (mest english breakfast) og hvis der er, så er det nok ikke ret meget.

Det går i øvrigt bedre det er ikke perfekt, men det er OK.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 19. sep 2018, 16:58

Purple Haze skrev:
Jacobsen81 skrev:Forresten hjælper det også hvis jeg undgår koffein helt!



Drikker ikke kaffe og cola - jeg drikker the, men tror ikke der er koffein i (mest english breakfast) og hvis der er, så er det nok ikke ret meget.

Det går i øvrigt bedre det er ikke perfekt, men det er OK.

Dejligt at det går bedre. Der er koffein i english breakfast te..
0

Tilbage til "Helbred"