Spændte lægmuskeler

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 19. aug 2018, 08:49

kidkomb skrev:Små, flade magneter er dog rigtig svære at finde, jeg ved desværre ikke hvor jeg skal anbefale dig at lede.


De er såmænd ikke så svære at finde ;) , de er lige her: https://www.danolan.dk/magnetsmykker/di ... aster.html

Med magneter skal bare være obs på, at holde dem væk fra små børn.
Der sker ikke så meget ved, at de sluger en enkelt magnet, men sluger de 2, så kan det gå helt galt.

Jeg bruger selv magnetarmbånd, og de små magneter ved behov. Jeg har flere gange foræret et par magneter til mennesker med gener fra muskler eller led, og tilbagemeldingerne har hver gang været positive.

Ved nogle problemer har jeg forsøgt mig med, at sætte en magnet på reflekspunktet (zoneterapi) under foden, og dette har også haft en god effekt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf kidkomb » 19. aug 2018, 08:51

Neverkont skrev:
kidkomb skrev:Små, flade magneter er dog rigtig svære at finde, jeg ved desværre ikke hvor jeg skal anbefale dig at lede.


De er såmænd ikke så svære at finde ;) , de er lige her: https://www.danolan.dk/magnetsmykker/di ... aster.html

Med magneter skal bare være obs på, at holde dem væk fra små børn.
Der sker ikke så meget ved, at de sluger en enkelt magnet, men sluger de 2, så kan det gå helt galt.

Jeg bruger selv magnetarmbånd, og de små magneter ved behov. Jeg har flere gange foræret et par magneter til mennesker med gener fra muskler eller led, og tilbagemeldingerne har hver gang været positive.

Ved nogle problemer har jeg forsøgt mig med, at sætte en magnet på reflekspunktet (zoneterapi) under foden, og dette har også haft en god effekt.

JA! JAAAA! Hvor er du god, tusind tak!! :banan:
Jeg har ledt som en gal i så mange år og så kommer du bare valsende med lige præcis de rigtige :lol:
Tak!
Jeg har ikke børn, men jeg var godt klar over at to slugte magneter kan gør rigtig meget skade :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf kidkomb » 19. aug 2018, 08:55

Og nu har jeg lige bestilt 20stk :lol:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 19. aug 2018, 08:58

kidkomb skrev:
Neverkont skrev:
kidkomb skrev:Små, flade magneter er dog rigtig svære at finde, jeg ved desværre ikke hvor jeg skal anbefale dig at lede.


De er såmænd ikke så svære at finde ;) , de er lige her: https://www.danolan.dk/magnetsmykker/di ... aster.html

Med magneter skal bare være obs på, at holde dem væk fra små børn.
Der sker ikke så meget ved, at de sluger en enkelt magnet, men sluger de 2, så kan det gå helt galt.

Jeg bruger selv magnetarmbånd, og de små magneter ved behov. Jeg har flere gange foræret et par magneter til mennesker med gener fra muskler eller led, og tilbagemeldingerne har hver gang været positive.

Ved nogle problemer har jeg forsøgt mig med, at sætte en magnet på reflekspunktet (zoneterapi) under foden, og dette har også haft en god effekt.

JA! JAAAA! Hvor er du god, tusind tak!! :banan:
Jeg har ledt som en gal i så mange år og så kommer du bare valsende med lige præcis de rigtige :lol:
Tak!
Jeg har ikke børn, men jeg var godt klar over at to slugte magneter kan gør rigtig meget skade :kys:


De første jeg købte fra Danolan var 5 mm tykke, men de sidste jeg har købt er kun 2 mm tykke.

Og de er lige så effektive som de dyre magneter fra f.eks. velloflex: http://vello.dk/product/magnetfolie-44/

Hvis jeg har overanstrengt min ryg (har en reel ryglidelse i lænden), så tager det typisk 4 dage at komme ovenpå igen, hvis jeg ikke gør andet end at give ryggen fred og ro, men hvis jeg sætter en lille magnet på med tape (englehud) inden jeg går i seng, så er jeg frisk næste morgen.
1
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 19. aug 2018, 09:01

kidkomb skrev:Jeg har ledt som en gal i så mange år og så kommer du bare valsende med lige præcis de rigtige :lol:


Du kunne også have fundet dem på ebay: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... acat=67588 ;)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf kidkomb » 19. aug 2018, 09:04

Neverkont skrev:
kidkomb skrev:Jeg har ledt som en gal i så mange år og så kommer du bare valsende med lige præcis de rigtige :lol:


Du kunne også have fundet dem på ebay: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... acat=67588 ;)

Jeg har købt 5 forskellige slags via ebay og de har alle sammen været noget l...
Maling der skallede af efter første brug, for tykke osv.
Måske har jeg bare været elendig til at lede.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf kidkomb » 19. aug 2018, 09:05

Neverkont skrev:
kidkomb skrev:
Neverkont skrev:
kidkomb skrev:Små, flade magneter er dog rigtig svære at finde, jeg ved desværre ikke hvor jeg skal anbefale dig at lede.


De er såmænd ikke så svære at finde ;) , de er lige her: https://www.danolan.dk/magnetsmykker/di ... aster.html

Med magneter skal bare være obs på, at holde dem væk fra små børn.
Der sker ikke så meget ved, at de sluger en enkelt magnet, men sluger de 2, så kan det gå helt galt.

Jeg bruger selv magnetarmbånd, og de små magneter ved behov. Jeg har flere gange foræret et par magneter til mennesker med gener fra muskler eller led, og tilbagemeldingerne har hver gang været positive.

Ved nogle problemer har jeg forsøgt mig med, at sætte en magnet på reflekspunktet (zoneterapi) under foden, og dette har også haft en god effekt.

JA! JAAAA! Hvor er du god, tusind tak!! :banan:
Jeg har ledt som en gal i så mange år og så kommer du bare valsende med lige præcis de rigtige :lol:
Tak!
Jeg har ikke børn, men jeg var godt klar over at to slugte magneter kan gør rigtig meget skade :kys:


De første jeg købte fra Danolan var 5 mm tykke, men de sidste jeg har købt er kun 2 mm tykke.

Og de er lige så effektive som de dyre magneter fra f.eks. velloflex: http://vello.dk/product/magnetfolie-44/

Hvis jeg har overanstrengt min ryg (har en reel ryglidelse i lænden), så tager det typisk 4 dage at komme ovenpå igen, hvis jeg ikke gør andet end at give ryggen fred og ro, men hvis jeg sætter en lille magnet på med tape (englehud) inden jeg går i seng, så er jeg frisk næste morgen.

Så håber jeg at de er 2mm.
De rigtigt ægte, eller hvad man skal sige, er helt tynde, nærmest ufo-formede og koster vist 100kr stk, men dengang jeg ledte efter dem kunne jeg ikke finde et sted at få lov at købe dem uden at være behandler selv.
Det har givetvis ændret sig, jeg har ikke søgt på dem i mange år.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Fræksak » 19. aug 2018, 09:14

Neverkont skrev:
kidkomb skrev:Små, flade magneter er dog rigtig svære at finde, jeg ved desværre ikke hvor jeg skal anbefale dig at lede.


De er såmænd ikke så svære at finde ;) , de er lige her: https://www.danolan.dk/magnetsmykker/di ... aster.html

Med magneter skal bare være obs på, at holde dem væk fra små børn.
Der sker ikke så meget ved, at de sluger en enkelt magnet, men sluger de 2, så kan det gå helt galt.

Jeg bruger selv magnetarmbånd, og de små magneter ved behov. Jeg har flere gange foræret et par magneter til mennesker med gener fra muskler eller led, og tilbagemeldingerne har hver gang været positive.

Ved nogle problemer har jeg forsøgt mig med, at sætte en magnet på reflekspunktet (zoneterapi) under foden, og dette har også haft en god effekt.


Tusind tak for link til magneter!

Må jeg spørge, hvad et magnetarmbånd gør godt for?
0
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 19. aug 2018, 09:16

kidkomb skrev:Jeg har købt 5 forskellige slags via ebay og de har alle sammen været noget l...
Maling der skallede af efter første brug, for tykke osv.
Måske har jeg bare været elendig til at lede.


Ok, ja så er det ikke så smart. Jeg har ikke selv haft købt magneter fra ebay, jeg har bare set, at de havde nogen.

Jeg har aldrig oplevet problemer med dem fra Danolan. Jeg har haft dem i mange år, og de er blevet brugt flittigt, og der er hverken afskalninger eller andet. Så dem tror jeg du blive glad for. :)
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Fræksak » 19. aug 2018, 09:24

Kan man sætte dem forkert? Altså, kan man gøre skade ved at placere dem et forkert sted?
0
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 19. aug 2018, 09:32

Fræksak skrev:Tusind tak for link til magneter!

Må jeg spørge, hvad et magnetarmbånd gør godt for?


Jeg købte mit fordi jeg i mange år havde haft problemer med spændinger i skuldre og nakke, men jeg kan læse mig til, at de også hjælper på mange andre ting.

Det er ikke alle der har glæde af dem, har jeg læst, men du kan læse lidt om det her:
https://www.danolan.dk/hvordan_virker_magnetsmykker

Der er også noget opm det her: http://vello.dk/page/saadan-fungerer-ve ... terapi-17/

Da jeg havde købt mit første magnetarmbånd tog jeg det på med det samme. Efter et stykke tid (et par måneder?) tog jeg det af, for jeg syntes ikke det gjorde nogen forskel. Men det var vist en fejlvurdering.
Så lå det i en lille rode-kurv på køkkenbordet sammen med andre "dimser".

En morgen hvor jeg var på vej ud af døren, med børn der skulle følges til skole og en hund der skulle luftes, havde jeg modbydeligt ondt i nakken, jeg kom i tanker om armbåndet og tog det på. Efter en halv time kunne jeg mærke at skuldrene faldt ned på plads.
Senere havde jeg en lignende oplevelse.

Man kan godt opleve, at blive meget træt når man har gået med armbåndet lidt tid, og derfor anbefales det nogen steder, at man starter med kun at have det på i kort tid af gangen, til man har vænnet sig til det.

Efterhånden syntes jeg, at virkningen aftog noget, men det har sandsynligvis været fordi, at jeg jo ikke fandt årsagen til mine smerter.
Nu hvor jeg har fundet ud af, at årsagen til mine smerter i skuldre og nakke kommer fra fordøjelsen har jeg kunnet gøre noget ved det, og er på den måde sluppet af med problemerne.
Men jeg går stadig med armbåndet, så'n mest for en sikkerheds skyld. :)
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Fræksak » 19. aug 2018, 09:34

^Tusind tak for uddybningen! :)
1
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 19. aug 2018, 09:37

Fræksak skrev:Kan man sætte dem forkert? Altså, kan man gøre skade ved at placere dem et forkert sted?


Jeg har set advarsler om, at man ikke bør bruge dem i hovedet. Men jeg har ingen erfaring med det, og ved ikke hvor meget der er om det.

Når man køber dem fra Danolan følger der en lille vejledning med, hvoraf det fremgår, at den ene side virker som et koldt omslag og den anden side som et varmt omslag.
Den ene side har en lille prik, så man kan se forskel.
Nogle gange må man prøve sig frem.
0
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Neverkont » 19. aug 2018, 09:38

kidkomb skrev:Så håber jeg at de er 2mm.
De rigtigt ægte, eller hvad man skal sige, er helt tynde, nærmest ufo-formede og koster vist 100kr stk, men dengang jeg ledte efter dem kunne jeg ikke finde et sted at få lov at købe dem uden at være behandler selv.
Det har givetvis ændret sig, jeg har ikke søgt på dem i mange år.


Tak for grønt. :)
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Spændte lægmuskeler

Indlægaf Fræksak » 19. aug 2018, 09:40

Neverkont skrev:
Fræksak skrev:Kan man sætte dem forkert? Altså, kan man gøre skade ved at placere dem et forkert sted?


Jeg har set advarsler om, at man ikke bør bruge dem i hovedet. Men jeg har ingen erfaring med det, og ved ikke hvor meget der er om det.

Når man køber dem fra Danolan følger der en lille vejledning med, hvoraf det fremgår, at den ene side virker som et koldt omslag og den anden side som et varmt omslag.
Den ene side har en lille prik, så man kan se forskel.
Nogle gange må man prøve sig frem.



Jeg læste godt vejledningen - tak :)

Jeg har tinnitus og er temmeligt hysterisk med, at det ikke skal blive værre, end det er. Samtidig bider jeg hårdt sammen om natten og har en idé om, at tinnitussen vil bedres, hvis jeg kan slappe mere af i kæbemuskulaturen. Men jeg ved det ikke. Vil dog selvfølgelig helst ikke risikere, at øget blodgennemstrømning (eller hvad det nu kan være, at magneterne hjælper med til) gør det værre lige i dét område.

Men som du siger, jeg må nok prøve mig frem.
0

Tilbage til "Helbred"