Borrelia/neuroborreliose

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf FruKuk » 4. aug 2018, 07:18

Jeg troede faktisk, at jeg var helt rolig omkring lægernes mistanke om, at jeg har fået borrelia, men jeg kan mærke, at jeg er påvirket af det og går og tyder på alle tegn, så jeg vil bare høre, om der er nogle, der har haft borrelia/neuroborreliose, der kan komme med nogle solstråle historier om, at behandlingen var piv effektiv, og de lynhurtigt var på benene igen.

Jeg er sat i behandling med Doxycyklin 100 mg * 2 gange dagligt i 14 dage. Først ville de helst indlægge mig til iv-behandling, men jeg fik ok til at få tabletbehandlingen, hvis jeg lovede at reagere på forværring. Og der står jeg så nu. Hvor jeg er overopmærksom på alle tegn samtidig med, at jeg døjer med bivirkningerne af medicinen.

Så alle erfaringer søges, så jeg kan få stoppet den her "jeg bliver nok lam kørende mig selv op" karrusel :rulle:
0
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Avino » 4. aug 2018, 16:05

Puha.
Jeg har hørt om det, bla i Real wifes in Beverly Hills.
Det var Yolanda Hadid. ( Ja, jeg ser sådan noget :fløjt: )

Der er jo også Mimi Jacobsen, som har lidt af det længe- og stadigt har følgevirkninger.
Du har selvfølgeligt været inde og læse omkring det, men her kommer et link

https://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/borreliose.htm

Håber virkeligt for dig, at det ikke udarter sig til mere.

Sender tanker til dig
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Tanten » 4. aug 2018, 16:25

Min kæreste fik de første tegn på en infektion i form af den såkaldte "vandrende rødme", erythema migrans, der var enormt tydelig rundt om, hvor flåten havde siddet. Han fik en stærk antibiotikakur og mærkede ikke noget yderligere til infektionen.

Udslettet så ud som en dartskive, som her: http://medbizarre.blogspot.com/2012/03/ ... sease.html
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2018, 16:33

Hvis du er i tvivl så kontakt en læge.

Jeg har haft det som Tanten beskriver. Jeg fik også en stærk antibiotikakur og så gik det hurtigt over.
Det lyder til at du måske er lidt hårdere ramt/kom senere i behandling?
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf FruKuk » 4. aug 2018, 17:01

De vurderer, at jeg er i fase 2, da jeg har en håndfuld symptomer, der tyder på, at det har udviklet sig :trist:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2018, 17:08

FruKuk skrev:De vurderer, at jeg er i fase 2, da jeg har en håndfuld symptomer, der tyder på, at det har udviklet sig :trist:


Og nu er du i tvivl om det er forværret?

Så ring til en vagtlæge. Borrelia er jo ikle for sjovt.


God bedring :kys:
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Sorenspige » 4. aug 2018, 18:16

Rigtig god bedring :kys:.
1
Brugeravatar
Lakridskonfekten
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. dec 2017, 14:17
Kort karma: 2
Likede indlæg: 83

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Lakridskonfekten » 4. aug 2018, 20:11

Jeg kender ikke noget til gruppen, men der er over 1200 medlemmer, så der er formentlig del del erfaring at hente.

https://m.facebook.com/groups/739123189462037/

Håber at du snart får det bedre.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf FruKuk » 5. aug 2018, 09:06

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:De vurderer, at jeg er i fase 2, da jeg har en håndfuld symptomer, der tyder på, at det har udviklet sig :trist:


Og nu er du i tvivl om det er forværret?

Så ring til en vagtlæge. Borrelia er jo ikle for sjovt.


God bedring :kys:


Nja ikke rigtigt, jeg (over)tolker nok bare lidt på symptomerne.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf FruKuk » 6. aug 2018, 16:30

Søndag aften fik hr Kuk nok af FruvægelsindKuk og ringede til vagtlægen, der straks beordrede mig på sygehuset til en lymbalpunktur og indlæggelse. Og her ligger jeg så stadig :rulle: Med sindsyge smerter i ryggen efter lumbalpunkturen, men med hænder der langsomt bliver mindre og mindre følelsesløse.

Tak for god bedrings hilsnerne
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Bøtte » 6. aug 2018, 18:58

FruKuk skrev:Søndag aften fik hr Kuk nok af FruvægelsindKuk og ringede til vagtlægen, der straks beordrede mig på sygehuset til en lymbalpunktur og indlæggelse. Og her ligger jeg så stadig :rulle: Med sindsyge smerter i ryggen efter lumbalpunkturen, men med hænder der langsomt bliver mindre og mindre følelsesløse.

Tak for god bedrings hilsnerne


Ej men for filan da. Hvor er det synd for dig :ae:

Det undrer mig dog ikke rigtigt at det var HrKuk, der måtte ringe. Godt han gjorde det :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf FruKuk » 6. aug 2018, 20:08

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Søndag aften fik hr Kuk nok af FruvægelsindKuk og ringede til vagtlægen, der straks beordrede mig på sygehuset til en lymbalpunktur og indlæggelse. Og her ligger jeg så stadig :rulle: Med sindsyge smerter i ryggen efter lumbalpunkturen, men med hænder der langsomt bliver mindre og mindre følelsesløse.

Tak for god bedrings hilsnerne


Ej men for filan da. Hvor er det synd for dig :ae:

Det undrer mig dog ikke rigtigt at det var HrKuk, der måtte ringe. Godt han gjorde det :kys:


Jeg er også stoppet med at gøre (ret meget) modstand, når han fortæller mig, at NU er det nu, at jeg pakker min “det er sikkert ikke noget” attitude væk :genert:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Bøtte » 6. aug 2018, 20:25

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Søndag aften fik hr Kuk nok af FruvægelsindKuk og ringede til vagtlægen, der straks beordrede mig på sygehuset til en lymbalpunktur og indlæggelse. Og her ligger jeg så stadig :rulle: Med sindsyge smerter i ryggen efter lumbalpunkturen, men med hænder der langsomt bliver mindre og mindre følelsesløse.

Tak for god bedrings hilsnerne


Ej men for filan da. Hvor er det synd for dig :ae:

Det undrer mig dog ikke rigtigt at det var HrKuk, der måtte ringe. Godt han gjorde det :kys:


Jeg er også stoppet med at gøre (ret meget) modstand, når han fortæller mig, at NU er det nu, at jeg pakker min “det er sikkert ikke noget” attitude væk :genert:


Sådan en uplanlagt hjemmefødsel på Georg Jensen håndklæderne kan vel give stof til eftertanke selv hos dig ;) :-D :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf FruKuk » 6. aug 2018, 20:28

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Søndag aften fik hr Kuk nok af FruvægelsindKuk og ringede til vagtlægen, der straks beordrede mig på sygehuset til en lymbalpunktur og indlæggelse. Og her ligger jeg så stadig :rulle: Med sindsyge smerter i ryggen efter lumbalpunkturen, men med hænder der langsomt bliver mindre og mindre følelsesløse.

Tak for god bedrings hilsnerne


Ej men for filan da. Hvor er det synd for dig :ae:

Det undrer mig dog ikke rigtigt at det var HrKuk, der måtte ringe. Godt han gjorde det :kys:


Jeg er også stoppet med at gøre (ret meget) modstand, når han fortæller mig, at NU er det nu, at jeg pakker min “det er sikkert ikke noget” attitude væk :genert:


Sådan en uplanlagt hjemmefødsel på Georg Jensen håndklæderne kan vel give stof til eftertanke selv hos dig ;) :-D :kys:


Ja det hjalp da lidt på min (manglende) selvindsigt :afro:
3
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Borrelia/neuroborreliose

Indlægaf Halldora » 8. aug 2018, 08:49

Hvordan går det med dig, FruKuk?
2

Tilbage til "Helbred"