Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf heysamaysa » 9. aug 2018, 10:35

MOGA skrev:
heysamaysa skrev:jeg mener min mor har fortalt at jeg har haft skoldkopper som helt lille


men jeg har fået alle de vacciner jeg skulle så kan jeg så godt passe at jeg har haft skoldkopper alligevel?


Der vaccineres ikke mod skoldkopper i børnevaccinationsprogrammet. Der findes en vaccine, man selv betaler for, men blandt lægerne er der vist ret delte meninger om den.



ahhhh så giver det jo mening at jeg har haft det! :lol2:

tak for svar :D
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf ajnaM » 9. aug 2018, 10:41

Jeg har haft skarlagensfeber, og så har jeg haft skoldkopper og alle de andre, man ikke er vaccineret mod. Jeg har ikke nået at få hverken mæslinger, røde hunde eller fåresyge.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf fisken80 » 9. aug 2018, 10:52

Fillie skrev:Jeg er født i 1980 og har fået MFR-vaccinen, så jeg har kun haft skoldkopper.


Hvorfor har du det? Altså sådan oprigtigt ment. For den blev jo først indført i 1987, hvor de fleste født i 1980 allerede havde haft de tre børnesygdommen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf Charly » 9. aug 2018, 10:54

fisken80 skrev:
Fillie skrev:Jeg er født i 1980 og har fået MFR-vaccinen, så jeg har kun haft skoldkopper.


Hvorfor har du det? Altså sådan oprigtigt ment. For den blev jo først indført i 1987, hvor de fleste født i 1980 allerede havde haft de tre børnesygdommen.

Jeg mener, den blev tilbudt til alle født efter 1974, så det kan måske være derfor - og hvis man så ikke havde nået af få de børnesygdomme, var det jo heldigt.
Senest rettet af Charly 9. aug 2018, 10:55, rettet i alt 1 gang.
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf fisken80 » 9. aug 2018, 10:54

Confucius skrev:
Wizzze skrev:I går gik flere medier i breaking, over at en mand i mandags var ankommet til Københavns lufthavn med mæslinger. Og der blev advaret mod at han kunne have smittet andre i lufthavnen, der var det på samme tidspunkt.

Jeg var noget forundret, for er mæslinger ikke noget de fleste med lidt år på bagen, har haft, og noget som dem der er yngre er vaccineret imod? :gruble:

Hvilke "børnesygdomme" har du haft?


Jeg er fra 1981, og jeg er ikke MFR-vaccineret.


Netop. Jeg er fra 1980 og er heller ikke MFR-vaccineret. Den blev som skrevet først indført i 1987.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf AgentPixie » 9. aug 2018, 11:03

Sangius skrev:
AgentPixie skrev:Jeg har kun haft skoldkopper.
Er fra 1988 men min mor var en af de originale antivaxxere, så jeg har ikke MFR vaccinen.


Min veninde fra 91 havde også antivax forældre - de blev skræmt af den der autisme-påstand. Hun fik den så bare hos sin læge da hun var 23 :)

Jeg får den samtidig med min søn, sidst i september. Den er heldigvis gratis for kvinder i 'den fødedygtige alder' :-D

Edit: jeg troede faktisk jeg var vaccineret, lige indtil jeg blev gravid og skulle have lavet vandrejournal. Må indrømme jeg blev lidt stram i betrækket da jeg fandt ud af jeg ikke havde vaccinen.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf Fillie » 9. aug 2018, 11:07

Der lærte I mig noget nyt! Ifølge min mor var det nemlig en del af vaccinationsprogrammet, da jeg blev født, og jeg har aldrig stillet spørgsmål ved den information. :lol:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf Stitch » 9. aug 2018, 11:11

Jeg kan ikke huske hvad jeg har haft som barn. Mener det er mæslinger og røde hunde.
Som voksen har jeg haft både skarlagensfeber, fåresyge og kighoste :rulle:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf fisken80 » 9. aug 2018, 11:16

Fillie skrev:Der lærte I mig noget nyt! Ifølge min mor var det nemlig en del af vaccinationsprogrammet, da jeg blev født, og jeg har aldrig stillet spørgsmål ved den information. :lol:


Ja så er din mor i hvert fald galt på den.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf Bøtte » 9. aug 2018, 11:17

Skoldkopper og skarlagensfeber. Og måske hånd/fod/mund, min mor kan ikke huske om det var mig eller en af mine søstre.

Jeg er fra 86 så har fulgt vaccinationsprogrammet. Kan også huske noget med en sukkerknald hos lægen. Tror i øvrigt min ældste datter ville være mere glad for den variant :lol:

Vores døtre har begge haft skoldkopper, den lille har også haft m/f/m. Det hsr den store muligvis også. Hun havde i hvert fald udslæt på et tidspunkt, som lægerne ikke helt vidste hvad var.
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf fisken80 » 9. aug 2018, 11:18

Confucius skrev:
fisken80 skrev:
Confucius skrev:
Wizzze skrev:I går gik flere medier i breaking, over at en mand i mandags var ankommet til Københavns lufthavn med mæslinger. Og der blev advaret mod at han kunne have smittet andre i lufthavnen, der var det på samme tidspunkt.

Jeg var noget forundret, for er mæslinger ikke noget de fleste med lidt år på bagen, har haft, og noget som dem der er yngre er vaccineret imod? :gruble:

Hvilke "børnesygdomme" har du haft?


Jeg er fra 1981, og jeg er ikke MFR-vaccineret.


Netop. Jeg er fra 1980 og er heller ikke MFR-vaccineret. Den blev som skrevet først indført i 1987.


Jeg fik tilbudt den som 12-årig. Jeg afslog. Hverken jeg eller min forældre er imod vaccine, men jeg er imod at blive stukket med nåle. Så jeg nægtede som 12-årig.


Det gjorde jeg faktisk også. Og som sagt var min mor i tvivl om, hvorvidt jeg havde dannet antistoffer mod røde hunde. Men hun synes det var forkert at vaccinere mig mod mæslinger og fåresyge når jeg havde haft dem, så derfor insisterede hun på en blodprøve, der kunne vise om jeg var beskyttet mod røde hunde, og da den viste, at jeg ikke var, så fik jeg kun vaccinen mod den.
Lægen var skide sur, fordi det var ekstra arbejde, men min mor stod fast.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf Fillie » 9. aug 2018, 11:22

fisken80 skrev:
Fillie skrev:Der lærte I mig noget nyt! Ifølge min mor var det nemlig en del af vaccinationsprogrammet, da jeg blev født, og jeg har aldrig stillet spørgsmål ved den information. :lol:


Ja så er din mor i hvert fald galt på den.


Ja, det er hun. Uh, det bliver hun ikke glad for at høre, for hun er typen, der mener aldrig at tage fejl. Det skal nok blive underholdende. :-D
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf fisken80 » 9. aug 2018, 11:24

Fillie skrev:
fisken80 skrev:
Fillie skrev:Der lærte I mig noget nyt! Ifølge min mor var det nemlig en del af vaccinationsprogrammet, da jeg blev født, og jeg har aldrig stillet spørgsmål ved den information. :lol:


Ja så er din mor i hvert fald galt på den.


Ja, det er hun. Uh, det bliver hun ikke glad for at høre, for hun er typen, der mener aldrig at tage fejl. Det skal nok blive underholdende. :-D


:lol: gad godt være flue på væggen
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf Fillie » 9. aug 2018, 11:30

fisken80 skrev:
Fillie skrev:
fisken80 skrev:
Fillie skrev:Der lærte I mig noget nyt! Ifølge min mor var det nemlig en del af vaccinationsprogrammet, da jeg blev født, og jeg har aldrig stillet spørgsmål ved den information. :lol:


Ja så er din mor i hvert fald galt på den.


Ja, det er hun. Uh, det bliver hun ikke glad for at høre, for hun er typen, der mener aldrig at tage fejl. Det skal nok blive underholdende. :-D


:lol: gad godt være flue på væggen


Det bedste er, at hun har taget fejl siden 1980! Oh, happy day! :lol:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Børnesygdomme, hvilke har du haft?

Indlægaf FruKuk » 9. aug 2018, 13:28

Charly skrev:
fisken80 skrev:
Fillie skrev:Jeg er født i 1980 og har fået MFR-vaccinen, så jeg har kun haft skoldkopper.


Hvorfor har du det? Altså sådan oprigtigt ment. For den blev jo først indført i 1987, hvor de fleste født i 1980 allerede havde haft de tre børnesygdommen.

Jeg mener, den blev tilbudt til alle født efter 1974, så det kan måske være derfor - og hvis man så ikke havde nået af få de børnesygdomme, var det jo heldigt.


Jeg er fra 81, og jeg fik den i 88 eller 89, fordi “Søren fra din klasse har fået mæslinger”

At Søren så slet ikke havde mæslinger, men var væk fra skole grundet ører, der skulle rettes, er en anden sag :D

Og havde han haft mæslinger, var det såmænd nok for sent...
2

Tilbage til "Helbred"