stikken i huden rundt omkring på kroppen.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

stikken i huden rundt omkring på kroppen.

Indlægaf heysamaysa » 12. sep 2018, 08:59

jeg oplever nogle dage kun få gange andre dage 10-15 gange at det mærker som om en rødglødende knappenål stikker mig. Det brænder/sviger og slutter med kløe. "anfaldende" varer kun 2-4 sekunder af gangen men gør selvsagt ondt.

De kan komme over hele kroppen i overhuden. alt fra fødder, ankler arme, ansigt, lyske, oppe i ganen mfl.



man skulle jo næsten tro det var noget nerveforstyrrelse, men jeg aner det ikke.



er der andre der har oplevet lignende?
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: stikken i huden rundt omkring på kroppen.

Indlægaf Annione » 12. sep 2018, 09:33

Ja. Jeg har nervebetændelse og får epilepsi medicin.
Mit sidder så kun i øret. Men det er samme smerte billede, som du beskriver. Det gør skide ondt, og man kan kun holde det ud, fordi det er så kortvarigt.

Jeg synes du skal snakke med din læge. Trigeminus neuralgi kan give smerter i ansigt og gane. Her kan de udrede dig hos en neurolog.
Kender ikke noget til nervebetændelse i resten af kroppen :gruble:
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: stikken i huden rundt omkring på kroppen.

Indlægaf heysamaysa » 13. sep 2018, 13:15

jeg kommer faktisk lige fra lægen af nu og med de smerter jeg har i hovedet/kæben er hun ikke i tvivl om det er trigeminusnerven den er gal med - det har min tandlæge også nævnt at det nok formentlig var.

planen er at jeg skal have to visdomstænder rykket ud i overmunden fordi de ligger og trykker voldsom på mine andre kindtænder og har det ikke nogen indvirkning på mine smerter (det har det formentlig ikke) skal jeg videre til en neurolog til udredning.

lægen sagde at alle de andre nervesmerter i kroppen er en klar stress reaktion oven på smerterne jeg har i hovedet/kæben. Noget med filteret (billedeligt talt) blev større når man er stresset og man derfor mærker ting man normalt ikke mærker. Nerverne sender hele tiden impulser ud som man normalt ikke mærker, men en stress reaktion kan gøre det her "filter" løsere så hjernen ikke kan finde ud af at sortere unødvendigt sanseimpulser væk som man normalt ikke registrerer.
Altså det gav mening da lægen forklarede det, måske knap så meget når jeg selv prøver at genfortælle.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Helbred"