Mærkelig krop efter kobberspiral

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf LaScrooge » 19. sep 2018, 08:32

Jeg fik opsat kobberspiral for snart 4 uger siden. Blødte friskt blod 3 dage efter, derefter intet, derefter pletblødning, derefter intet, derefter kraftig pletblødning, derefter gik min menstruation i gang en halv uge for tidligt.

MEN.

Jeg plejer at få spændte bryster op til menstruationens start, hvilket plejer at ophøre når den begynder. Denne gang forbliver de dog spændte og bliver større for hver dag. Jeg bløder ret kraftigt på 4.-dagen, og plejer at have kortvarig/mild menstruation. Det der undrer mig, er dog de spændte bryster. Jeg har også vedblivende smerter, ikke voldsomme, men konstant murren med enkelte skarpe stik i siderne (måske æggestokkene?).

Brystspændingerne + smerter + stik får mig til at tænke på, om det mon er noget andet end en menstruationsblødning, jeg har? Kan det fx være underlivsbetændelse? Hvordan føles det?
0
And we both know: I will be delicious
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Sof » 19. sep 2018, 08:42

Jeg har haft underlivsbetændelse to gange. Ingen af gangene har jeg mærket noget i bryster, men det har gjort rigtig ondt i underlivet, både stikkende og konstant smerte. Sidste gang fik jeg også høj feber samtidig, noget jeg sjældent har haft ellers. Der var også pletblødning og mildest talt underlig udflåd, som simpelthen lugtede så fælt :tie: Var i hvert fald ikke i tvivl om at der var noget galt.

Min veninde fik underlivsbetændelse efter at have fået spiral, så det er nok ikke total usandsynligt at der er en sammenhæng. Har dog aldrig hørt om brystspændinger i samme omgang.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf LaScrooge » 19. sep 2018, 09:24

Tak for svar. Det gør ikke så ondt, minder mest om alm menstruationssmerter, men de stikkende smerter er ualmindelige og ret ubehagelige. Jeg har ikke underligt udflåd heller.
Har skrevet til min læge, det er ikke muligt at komme igennem til telefonkonsultation, hvilket ellers ville være mest effektivt.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Purple Haze » 19. sep 2018, 09:32

Jeg tænker der nok går 3-4 måneder før din krop er blevet 'normal' igen, det skete for mig.

Hvis du plejer at tage hormonprævention, så skal det også ud af systemet.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Annione » 19. sep 2018, 09:32

Jeg havde også mens-agtige smerter den første måned. Og klart vildere blødning. Hvor jeg før blødte 5 dage er jeg nu på en 8-9 dage :sarkasme:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf LaScrooge » 19. sep 2018, 10:36

Annione skrev:Jeg havde også mens-agtige smerter den første måned. Og klart vildere blødning. Hvor jeg før blødte 5 dage er jeg nu på en 8-9 dage :sarkasme:


Shit! Hvor længe har du haft din? Jeg håber det stabiliserer sig lidt med tiden, orker ikke så kraftig blødning altid.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf LaScrooge » 19. sep 2018, 10:39

Purple Haze skrev:Jeg tænker der nok går 3-4 måneder før din krop er blevet 'normal' igen, det skete for mig.

Hvis du plejer at tage hormonprævention, så skal det også ud af systemet.


Fedt, det kan jeg godt leve med.

Jeg har ikke været på hormonprævention i halvandet år. Det var vigtigt for mig at kende mit blødnings- og smerteniveau inden jeg fik kobberspiralen, så jeg gik au naturel i en periode og den blev så på 18 måneder.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Annione » 19. sep 2018, 12:07

LaScrooge skrev:
Annione skrev:Jeg havde også mens-agtige smerter den første måned. Og klart vildere blødning. Hvor jeg før blødte 5 dage er jeg nu på en 8-9 dage :sarkasme:


Shit! Hvor længe har du haft din? Jeg håber det stabiliserer sig lidt med tiden, orker ikke så kraftig blødning altid.


Siden februar. Og jeg styrtbløder ikke. Bare nok til at jeg ikke rigtig magter sex. Er bare ikke til kombinationen af blod og sex.
:sarkasme:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf LaScrooge » 19. sep 2018, 12:17

Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Annione skrev:Jeg havde også mens-agtige smerter den første måned. Og klart vildere blødning. Hvor jeg før blødte 5 dage er jeg nu på en 8-9 dage :sarkasme:


Shit! Hvor længe har du haft din? Jeg håber det stabiliserer sig lidt med tiden, orker ikke så kraftig blødning altid.


Siden februar. Og jeg styrtbløder ikke. Bare nok til at jeg ikke rigtig magter sex. Er bare ikke til kombinationen af blod og sex.
:sarkasme:


Æv, så er det ikke sikker, at det bliver mindre.

Jeg har forøvrigt forsøgt at finde ud af præcis hvorfor man bløder mere med en kobberspiral, men jeg kan ikke finde en eneste forklaring. Kender du den tilfældigvis, jf din eksmands lægegerning?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Vixen » 19. sep 2018, 12:20

De spændte bryster får altså lidt mine graviditetsklokker til at bimle... Men det var også det tidligste og mest mærkbare tegn på min graviditet helt fra starten. Det er selvfølgelig usandsynligt, men nu hvor det er en kobberspiral, du har, ville jeg nok tage en test. Hvis du altså har haft sex i perioden.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Vixen » 19. sep 2018, 12:21

PS jeg havde også en kobberspiral i et par år, og der gik 4-5 måneder før den kraftigere blødning normaliserede sig.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Annione » 19. sep 2018, 12:30

LaScrooge skrev:
Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Annione skrev:Jeg havde også mens-agtige smerter den første måned. Og klart vildere blødning. Hvor jeg før blødte 5 dage er jeg nu på en 8-9 dage :sarkasme:


Shit! Hvor længe har du haft din? Jeg håber det stabiliserer sig lidt med tiden, orker ikke så kraftig blødning altid.


Siden februar. Og jeg styrtbløder ikke. Bare nok til at jeg ikke rigtig magter sex. Er bare ikke til kombinationen af blod og sex.
:sarkasme:


Æv, så er det ikke sikker, at det bliver mindre.

Jeg har forøvrigt forsøgt at finde ud af præcis hvorfor man bløder mere med en kobberspiral, men jeg kan ikke finde en eneste forklaring. Kender du den tilfældigvis, jf din eksmands lægegerning?


Desværre. Da jeg først fik spiralen var vi holdt op med at snakke om mit underliv.
Eneste forklaring jeg kan komme på, er at der sidder noget og generer - og derfor bløder man mere. Men jeg ved det ikke.
0
Lys
Indlæg: 5787
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10398

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Lys » 19. sep 2018, 12:41

Jeg fik menssmerter, der krævede smertestillende (det er ikke reglen uden spiral for mig), og længerevarende blødning (fra ca 3 til 4-5 dage). Jeg havde spiralen i et par år uden ændring heraf. Jeg kunne leve med de forøgede gener, fordi mit udgangspunkt var 3 dages blødning uden smerter.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Purple Haze » 19. sep 2018, 16:17

Lys skrev:Jeg fik menssmerter, der krævede smertestillende (det er ikke reglen uden spiral for mig), og længerevarende blødning (fra ca 3 til 4-5 dage). Jeg havde spiralen i et par år uden ændring heraf. Jeg kunne leve med de forøgede gener, fordi mit udgangspunkt var 3 dages blødning uden smerter.


Det var noget af det samme for mig.
Min læge har nu overtalt mig til at få skiftet fra kobber til hormon spiral (selvom jeg helst ikke vil have det), det vindende argument var da hun påpegede at man generelt også bløder mere og får flere smerter (hvis man er au natural) med alderen.

Ellers har jeg været rigtig glad for kobberspiral - bilder mig ind at jeg kan mærke at jeg ikke få hormoner længere.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig krop efter kobberspiral

Indlægaf Freya » 20. sep 2018, 11:10

Min gynækolog frarådede mig kobberspiral, da hun sagde, det kunne forværre mine menstruationsgener, som jeg har alt for mange af. Så måske det er det du oplever.
0

Tilbage til "Helbred"