Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. sep 2018, 21:58

Da jeg er midt i mellem et lægeskift, har jeg en smule svært ved at finde ud af om (hvor) jeg skal insistere på en lægetid, så jeg håbede lidt at der sad en eller to herinde som har prøvet noget lignende. Eller ikke rigtig - men måske bare ved hvad det næste skridt ville være :genert:

Dag 21 i min cyklus (en god uge før mens) havde jeg en mellem-voldsom blødning. Det var rent, frisk blod, intet slim eller udflåd.
Der var en hel del af det, som et forholdsvis heavy flow uden at det er styrtblødning. Altså er jeg sikker på det ikke er en rift.

Det blødte stadig om morgenen efter, men stoppede i løbet af dagen. Dagen efter igen var der en blødning, men dog med gammelt blod. Stadig intet slim eller lignende.

Siden da har der dog været brunligt (meget lyst) udflåd og on/off skarpe smerter i højre og venstre side diagonalt fra ASIS mod skambenet. Ingen rigtig blødning siden.

Er der nogle der har prøvet noget lignende, evt. Ved hvad det kan være?
Jeg skal til lægen med det, jeg er bare i tvivl om det kan vente til min initiation appointment ved nye læge om to ugers tid, eller jeg skal prøve at presse mig ind ved nuværende læge (der som regel også har en god tre ugers ventetid på ikke-akutte tider :rulle: ) ... min kæreste er lidt i panik over det, jeg er vant til min krop er i stykker så er en del mere chilled :lol:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf IrmaPigen » 27. sep 2018, 05:59

Skarpe smerter = læge asap. Imo.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Studsgaard » 27. sep 2018, 06:20

Selve blødningen ville ikke bekymre mig når det bare er en enkelt gang det ikke kommer regelmæssigt.

Jeg har selv prøvet at mens kom både en uge for tidligt eller forsinket. Og det er heller ikke altid samme blødningsmængde her.
Smerterne er de mere end alm voldsomme mens smerter? For mine mens smerter kan godt både være jag og stikkende. Eller stramme ret meget til.

Men er det unormalt for dig, så tænker jeg at lægen nok skal forholdsvis hurtigt indover.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. sep 2018, 06:50

Det har på ingen måde været som mens, hverken blødningsmæssigt eller smertemæssigt. Min cyklus har lagt stabilt på 28-30 dage det sidste halvandet år, så ville blive lidt overrasket hvis det var mens.
Det var helt rent blod - ligesom hvis du skar dig. Der var stadig frisk blod om morgenen og så tørrede det ligesom ud omkring 16-17 tiden. Dagen efter igen kom der mørkt blod, men igen, kun blod. Har aldrig oplevet mens udelukkende har været blod uden slim/tyk konsistens.

Jeg har virkelig slemme mens smerter, så de er ikke nær så slemme overhovedet. Dog er de slemme nok til at jeg lige får stoppet hvad jeg laver.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Tilly » 27. sep 2018, 08:02

Nu spørger jeg lige om noget der måske kan ømtåleligt, kan du være/have været gravid?

Jeg synes da at du i første omgang skal ringe til din læge, når smerterne og blødningen er anderledes end du normalt oplever ved menstruation.

Hvis du tænkte at det var en almindelig menstruation der "bare" var kommet for tidligt, så ville det nok ikke bekymre mig. Men det er der jo ikke tale om her. Så ring til din læge, og så må de jo vurdere om det er akut :)
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. sep 2018, 09:11

Jeg burde ikke kunne være gravid. Har haft ubeskyttet sex én gang og det var før sidste mens. Ellers bruger vi kondom hver gang - de kan selvfølgelig svigte, men den er tvivlsom.

Må ringe til lægen i min pause og se om jeg kan få en tid i morgen.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf LaScrooge » 27. sep 2018, 09:22

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg burde ikke kunne være gravid. Har haft ubeskyttet sex én gang og det var før sidste mens. Ellers bruger vi kondom hver gang - de kan selvfølgelig svigte, men den er tvivlsom.

Må ringe til lægen i min pause og se om jeg kan få en tid i morgen.


Det er en god idé. Og jeg synes, du skal insistere.
0
And we both know: I will be delicious
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Jedi » 27. sep 2018, 10:02

Jeg har haft noget lignende ved en cyste, der sprang. Det gjorde ondt i siden mod lysken, smerte/jag og blødning.

Ved gynækologi udover almindelige undersøgelser, podninger mv. skal man til gynækolog, så man kan blive scannet. Måske du kan få en henvisning over telefonen?
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Sangius » 27. sep 2018, 11:01

Tag en graviditetstest før du tager til lægen - det beder de dig nok om alligevel :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. sep 2018, 11:17

Jedi skrev:Jeg har haft noget lignende ved en cyste, der sprang. Det gjorde ondt i siden mod lysken, smerte/jag og blødning.

Ved gynækologi udover almindelige undersøgelser, podninger mv. skal man til gynækolog, så man kan blive scannet. Måske du kan få en henvisning over telefonen?


Her får du en tid for at snakke om dit problem. Detefter en tid til en almindelig undersøgelse. Hvis de ikke finder noget der, så får du en henvisning et par uger efter..

Det er ikke så skide effektivt :rulle:
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Jedi » 27. sep 2018, 11:36

TakeAChanceOnMe skrev:
Jedi skrev:Jeg har haft noget lignende ved en cyste, der sprang. Det gjorde ondt i siden mod lysken, smerte/jag og blødning.

Ved gynækologi udover almindelige undersøgelser, podninger mv. skal man til gynækolog, så man kan blive scannet. Måske du kan få en henvisning over telefonen?


Her får du en tid for at snakke om dit problem. Detefter en tid til en almindelig undersøgelse. Hvis de ikke finder noget der, så får du en henvisning et par uger efter..

Det er ikke så skide effektivt :rulle:


Ok, det lyder som ret meget stopklods.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. sep 2018, 12:03

Det er generelt bare en pain at gå til lægen herovre. Savner Danmark på det punkt.

Men er ret sikker på jeg er ved at få feber, for har det lige pludselig koldt, så varmt ... skønt! Og så kvalme oven i. Så enten er jeg bare skide heldig at få en omgang influenza oven i eller det er eskaleret... Eller jeg har htænkt så meget over det at jeg har givet migselv flere symptomer.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Sangius » 27. sep 2018, 12:12

Hvis du har feber og smerter i underlivet, så havde jeg ringet til en læge i aften.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. sep 2018, 12:27

Jeg er ikke sikker på at jeg har feber, har det bare skiftevis varmt og koldt. Og ingen appetit.

Har lige snakket med den overordnede praksis som min nuværende læge hører ind under, fordi jeg ikke var sikker på at jeg stadig kan bruge min læge da det er en uni læge og jeg ikke længere er studerende.
De nægtede stort set at have noget med mig at gøre - du er ikke studerende mere, gå til en anden læge eller håb på at uni lægen vil tage dig ind. Så nu kan jeg vente på at uni lægen kommer tilbage fra frokost og at de gider at tage telefonen. Og er lidt ligeglad med at jeg ikke er studerende mere.

Har ikke mulighed for at tage til en læge i aften da jeg skal dække træning. Derudover bliver man bare sendt til A&E og så kan man sidde der i 6 timer for at få at vide at man skal tage smertestillende og se egen læge næste gang de har ledige tider. Desuden er A&E for nødstilfælde, ikke rigtig “jeg tror måske jeg har feber, smerter og underlig blødning fra mit underliv” ...

Jeg savner Danmark lige nu.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Sangius » 27. sep 2018, 12:30

Jeg ved ikke lige hvor du befinder dig, men shit det lyder træls.

Kan du ikke tage din temperatur?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Helbred"