Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Sangius » 1. okt 2018, 20:42

Hvordan har du det?

En blødning fra endetarmen er faktisk ret normal, og kræver ikke nødvendigvis en akut tid. Specielt hvis du er under 40, så er det usandsynligt at det skulle være noget alvorligt. ♡

Har du stadig blødning fra underlivet? Hvis du ikke har feber osv., ville jeg også tænke at det kan vente lidt. Selvfølgelig hvis du er meget smerteplaget, synes jeg du skal ringe hver gang du er ramt af smerterne, og høre dem ad om du bør reagere yderligere.

Håber du snart får det bedre ♡
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. okt 2018, 21:20

Sangius skrev:Hvordan har du det?

En blødning fra endetarmen er faktisk ret normal, og kræver ikke nødvendigvis en akut tid. Specielt hvis du er under 40, så er det usandsynligt at det skulle være noget alvorligt. ♡

Har du stadig blødning fra underlivet? Hvis du ikke har feber osv., ville jeg også tænke at det kan vente lidt. Selvfølgelig hvis du er meget smerteplaget, synes jeg du skal ringe hver gang du er ramt af smerterne, og høre dem ad om du bør reagere yderligere.

Håber du snart får det bedre ♡


Ikke særlig godt hvis jeg skal være ærlig. Jeg er fuldkommen udkørt, har stortset konstant kvalme, mavesmerter og fryser hele tiden. Og så er jeg konstant bange for at gå på toilettet, for hvad nu hvis det bløder igen..

Jeg er egentlig vant til “blødning” fra endetarmen - har IBS hvilket også medfører at det sprækker og det så bløder. Men det har var bare meget voldsommere og det har bare rystet mig og jeg vil bare gerne have det tjekket så jeg kan få lidt ro på :tie:

Der har ikke været mere blødning fra underlivet, men jeg skulle have haft mens i dag og det er så ikke kommet. Hvilket sikkert er fordi jeg stresser over arbejde og nu også det her. Sygeplejerske lavede en underlivsundersøgelse i morges og tog prøver, hvis de kommer tilbage negative bliver jeg henvist til gynækologisk.
Jeg er bare træt af at alt er unormalt og uvist lige nu. Starter nyt arbejde snart og vil bare gerne være på toppen til det! :kryds:
0
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Fræksak » 5. okt 2018, 19:40

Hvordan går det med dig? :ae:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf LaScrooge » 5. okt 2018, 20:06

Hvor er det synd for dig :ae: Jeg kan virkelig godt forstå, at du er bekymret og jeg synes også du skal blive ved med at presse på for at blive undersøgt. Om du så skal tage på skadestuen dage i træk i håb om at blive undersøgt rigtigt. Du skal i hvert fald ikke sidde smerter, kvalme og blødninger overhørigt hvis du har muligheder for at blive undersøgt.

Jeg ved at hæmorider kan sprænge og at det giver blodsprøjt, men jeg ved ikke om det kan ske uden lokale smerter.

Hvordan føles smerten i maven? Hvor sidder den, er den dump eller skarp, varm eller kold, sidder den i den ene side eller begge, flytter den sig, forandrer den sig i løbet af dagen eller afhængigt af hvad du laver?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. okt 2018, 08:28

Det går bedre - jeg har bare en skide uheldig uge overall.

Mandag morgen gennemførte de en underlivsundersøgelse og tog STI prøver. Alt kom tilbage negativt og sygeplejersken mener at have set en cyste på livmoderhalsen, hvilket kan forklare blødningen. Så jeg bliver henvist til gynækologisk afdeling for videre udredning.

Tirsdag pressede jeg på og fik en tid ved lægen onsdag, for ellers ville de have at jeg skulle vente 22 dage og det var jeg bare ikke klar til. Det var måske også meget godt, for tirsdag aften var der en blødning mere fra endetarmen. Ikke nær så voldsom overhovedet, men så blev jeg bare bekræftiget i at jeg på ingen måde var tryg ved situationen.
Onsdag blev jeg undersøgt (og fik svarene fra mandag) og lægen fandt en lille ekstern hæmoride. Der var ingenting abnormalt ved undersøgelsen, men fordi jeg har haft gentagende blødninger kombineret med smerter og hun kun kunne undersøge en fingers længde af endetarmen, så bliver jeg sendt videre igen.

Så hun har kontaktet min gastroenterologi læge, som jeg allerede er i et forløb med. Hun har bedt om at jeg bliver indkaldt til endnu en koloskopi, så det skal nok blive sjovt. Den første måtte de nemlig give op på fordi jeg var i så meget smerte at de ikke kunne se noget som helst.
Men det lader til at lægen derude nu har fået fingeren ud og rykket for den barium swallow som jeg har ventet på i næsten 9 måneder. De ringede nemlig og tilbød mig en tid nu her på onsdag i løbet af formiddagen.

Så der er endelig styr på det - selvom det ikke er videre fedt at alt skal sendes videre i systemet for at blive fikset.

For at det ikke skal være løgn nåede jeg lige at have det nogenlunde torsdag morgen i en time eller to, før en NHS varevogn besluttede sig for at køre op i bagenden af min bil.
Der er ikke sket noget med hverken min eller hans bil, men jeg har åbenbart fået så hårdt et bump at jeg nu sidder hjemme med piskesmæld og mild hjernerystelse. Yay. Heldigvis har de da givet mig noget ordentligt medicin der kan tage hovedpinen og muskelsmerterne det meste af tiden. Ekstra bonus er at jeg så heller ikke mærker noget til min mave :cool:

Så jeg bruger al min tid på at lytte til fjernsyn med lukkede øjne og så tage en 5 minutter på telefonen når jeg keder mig så meget at jeg er ved at græde. Derefter tilbage til at ligge med lukkede øjne og lave ingenting :rulle:
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Jedi » 8. okt 2018, 10:40

Øv, mange ting på en gang. Godt at høre, du har glæde af det smertestilende :-D

En barium swallow hører lidt til i den "anden ende" end dit nuværende problem, så det lyder til du har flere eksisterende problemstillinger, som også kan give symptomer nu, eller ihvertfald forvirre billedet lidt.
Ang. din kommende koloskopi: en mulighed er at få den lavet i Propofol-rus. Det er ikke noget man bare gør - det skal være planlagt ift personale, der er kyndigt, så hvis du har været meget generet sidste gang, så kan du måske forhøre dig ad om det kan lade sig gøre denne gang?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Zonta » 9. okt 2018, 00:18

Jedi skrev:Øv, mange ting på en gang. Godt at høre, du har glæde af det smertestilende :-D

En barium swallow hører lidt til i den "anden ende" end dit nuværende problem, så det lyder til du har flere eksisterende problemstillinger, som også kan give symptomer nu, eller ihvertfald forvirre billedet lidt.
Ang. din kommende koloskopi: en mulighed er at få den lavet i Propofol-rus. Det er ikke noget man bare gør - det skal være planlagt ift personale, der er kyndigt, så hvis du har været meget generet sidste gang, så kan du måske forhøre dig ad om det kan lade sig gøre denne gang?

Propofol er the shit!

Hilsen hende, der fik det til en koloskopi... Det er som at være i fuld narkose, men slet ikke så invasivt.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. okt 2018, 00:36

Zonta skrev:
Jedi skrev:Øv, mange ting på en gang. Godt at høre, du har glæde af det smertestilende :-D

En barium swallow hører lidt til i den "anden ende" end dit nuværende problem, så det lyder til du har flere eksisterende problemstillinger, som også kan give symptomer nu, eller ihvertfald forvirre billedet lidt.
Ang. din kommende koloskopi: en mulighed er at få den lavet i Propofol-rus. Det er ikke noget man bare gør - det skal være planlagt ift personale, der er kyndigt, så hvis du har været meget generet sidste gang, så kan du måske forhøre dig ad om det kan lade sig gøre denne gang?

Propofol er the shit!

Hilsen hende, der fik det til en koloskopi... Det er som at være i fuld narkose, men slet ikke så invasivt.


Er det den bedøvelse man får i IV?
Fik nemlig IV bedøvelse sidst og det slog mig ud. Altså lige indtil de gik i gang med undersøgelsen. Så vågnede jeg igen.

Vil egentlig helst under fuld bedøvelse denne gang så de rent faktisk kan få gennemført. Men så skal man på større hospital og så begynder det at blive en smule besværligt.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Zonta » 9. okt 2018, 03:52

TakeAChanceOnMe skrev:
Zonta skrev:
Jedi skrev:Øv, mange ting på en gang. Godt at høre, du har glæde af det smertestilende :-D

En barium swallow hører lidt til i den "anden ende" end dit nuværende problem, så det lyder til du har flere eksisterende problemstillinger, som også kan give symptomer nu, eller ihvertfald forvirre billedet lidt.
Ang. din kommende koloskopi: en mulighed er at få den lavet i Propofol-rus. Det er ikke noget man bare gør - det skal være planlagt ift personale, der er kyndigt, så hvis du har været meget generet sidste gang, så kan du måske forhøre dig ad om det kan lade sig gøre denne gang?

Propofol er the shit!

Hilsen hende, der fik det til en koloskopi... Det er som at være i fuld narkose, men slet ikke så invasivt.


Er det den bedøvelse man får i IV?
Fik nemlig IV bedøvelse sidst og det slog mig ud. Altså lige indtil de gik i gang med undersøgelsen. Så vågnede jeg igen.

Vil egentlig helst under fuld bedøvelse denne gang så de rent faktisk kan få gennemført. Men så skal man på større hospital og så begynder det at blive en smule besværligt.

Det er sådan en mælkehvid væske, som man får i IV, ja. Hvis du vågnede, så har de ikke givet dig nok.
Men ja, du skal helt klart have noget ordentligt bedøvelse, for efter udrensning osv. vil man sådan set bare gerne have det overstået med succes.
0
J, juli 2018.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Jedi » 9. okt 2018, 05:20

TakeAChanceOnMe skrev:
Zonta skrev:
Jedi skrev:Øv, mange ting på en gang. Godt at høre, du har glæde af det smertestilende :-D

En barium swallow hører lidt til i den "anden ende" end dit nuværende problem, så det lyder til du har flere eksisterende problemstillinger, som også kan give symptomer nu, eller ihvertfald forvirre billedet lidt.
Ang. din kommende koloskopi: en mulighed er at få den lavet i Propofol-rus. Det er ikke noget man bare gør - det skal være planlagt ift personale, der er kyndigt, så hvis du har været meget generet sidste gang, så kan du måske forhøre dig ad om det kan lade sig gøre denne gang?

Propofol er the shit!

Hilsen hende, der fik det til en koloskopi... Det er som at være i fuld narkose, men slet ikke så invasivt.


Er det den bedøvelse man får i IV?
Fik nemlig IV bedøvelse sidst og det slog mig ud. Altså lige indtil de gik i gang med undersøgelsen. Så vågnede jeg igen.

Vil egentlig helst under fuld bedøvelse denne gang så de rent faktisk kan få gennemført. Men så skal man på større hospital og så begynder det at blive en smule besværligt.


Ja, det er noget man får IV. Ikke som en engangs indsprøjtning men som kontinuerlig infusion, og man er meget langt væk. Det er meget effektivt og standard mange steder. Du kan læse i din journal eller forhøre dig ad, om du har fået det sidst.

"Fuld narkose" som man er bedøvet til en operation med respirator osv. er ikke noget man mig bekendt bruger til den slags undersøgelser, hvor man bare vil "se efter". Risikoen for meget alvorlige komplikationer er alt for stor.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. nov 2018, 16:47

Jeg er simpelthen ved at blive sindssyg over det her forløb.

Jeg kæmper med hospitalet om at få mine resultater fra barium undersøgelsen. Ringede til dem der lavede undersøgelsen og de siger at jeg skal få en tid hos henvisende læge for at få mine resultater - som ER sendt. Når man så ringer til henvisende læge nægter de at have fået resultaterne og de vil så indhente resultater, diktere og sende i et brev. Det er halvanden uge siden de lovede det. Har jeg hørt noget som helst? Nope. Amen jeg går snart fuldkommen amok..

Ydermere bløder jeg HVER gang jeg går på toilettet. Jeg kan ikke finde ud af hvor fanen det kommer fra, tror det er begge steder. Det er efter både stort og småt.
Bløder også efter sex.
Har jeg hørt noget fra de henvisninger der skulle sendes der start oktober? Nope. Intet.

Ringede til min læge og spurgte om det var noget de kunne følge op på for mig. Hun ville lige se hvor langt de var i systemet. De henvisninger er IKKE lavet!!!
Jeg giver fanme op. Krydser virkelig fingre for at jeg ikke har en eller anden alvorlig sygdom, for så når jeg sgu da at dø inden de får fingeren ud!

Og så fik jeg selvfølgelig blodnæse i dag også. Det er jo helt uskyldigt, men jeg er så fucking træt af at der åbenbart spontant skal komme blod ud af alle kropsåbninger :rulle:
0
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf honeybee » 26. nov 2018, 16:57

Det lyder under al kritik!!!
Min første tanke er dog, er der nogen som har taget blodprøver på dig? Fx Hgb og hæmatologiske kvantiteter (fx trombocytter)?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. nov 2018, 17:38

honeybee skrev:Det lyder under al kritik!!!
Min første tanke er dog, er der nogen som har taget blodprøver på dig? Fx Hgb og hæmatologiske kvantiteter (fx trombocytter)?


Nope. Det der er lavet i forbindelse med hele forløbet er en underlivsundersøgelse med swabs for kønssygdomme og en finger i endetarmen for at finde ud af om det kunne være hæmorider.
Swabs kom tilbage negative og hun fandt intet af betydning ved endetarmen. Dog syntes sygeplejerske at kunne se en cyste på livmoderhalsen, hvilket er grunden til at jeg skulle henvises til gynækologisk.

Skal til lægen på torsdag for at få henvisningerne i orden. Tror muligvis jeg kommer til at banke rigtig hårdt i bordet og forlange at der bliver testet blod og evt. Urinvejsinfektion. Orker ikke det her mere...
0
fisken80
Indlæg: 22016
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf fisken80 » 26. nov 2018, 18:10

TakeAChanceOnMe skrev:
honeybee skrev:Det lyder under al kritik!!!
Min første tanke er dog, er der nogen som har taget blodprøver på dig? Fx Hgb og hæmatologiske kvantiteter (fx trombocytter)?


Nope. Det der er lavet i forbindelse med hele forløbet er en underlivsundersøgelse med swabs for kønssygdomme og en finger i endetarmen for at finde ud af om det kunne være hæmorider.
Swabs kom tilbage negative og hun fandt intet af betydning ved endetarmen. Dog syntes sygeplejerske at kunne se en cyste på livmoderhalsen, hvilket er grunden til at jeg skulle henvises til gynækologisk.

Skal til lægen på torsdag for at få henvisningerne i orden. Tror muligvis jeg kommer til at banke rigtig hårdt i bordet og forlange at der bliver testet blod og evt. Urinvejsinfektion. Orker ikke det her mere...


Du SKAL banke i bordet. Og det jeg skriver nu er ikke for at skræmme dig, men jeg kender altså en, der blødte under sex og da hun blev undersøgt havde hun livmoderhalskræft. Jeg fatter simpelthen ikke, at du ikke bliver taget mere seriøst. Det KAN være rigtig alvorligt det, der er galt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. nov 2018, 18:21

fisken80 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
honeybee skrev:Det lyder under al kritik!!!
Min første tanke er dog, er der nogen som har taget blodprøver på dig? Fx Hgb og hæmatologiske kvantiteter (fx trombocytter)?


Nope. Det der er lavet i forbindelse med hele forløbet er en underlivsundersøgelse med swabs for kønssygdomme og en finger i endetarmen for at finde ud af om det kunne være hæmorider.
Swabs kom tilbage negative og hun fandt intet af betydning ved endetarmen. Dog syntes sygeplejerske at kunne se en cyste på livmoderhalsen, hvilket er grunden til at jeg skulle henvises til gynækologisk.

Skal til lægen på torsdag for at få henvisningerne i orden. Tror muligvis jeg kommer til at banke rigtig hårdt i bordet og forlange at der bliver testet blod og evt. Urinvejsinfektion. Orker ikke det her mere...


Du SKAL banke i bordet. Og det jeg skriver nu er ikke for at skræmme dig, men jeg kender altså en, der blødte under sex og da hun blev undersøgt havde hun livmoderhalskræft. Jeg fatter simpelthen ikke, at du ikke bliver taget mere seriøst. Det KAN være rigtig alvorligt det, der er galt.


Der har lige været en sag oppe i medierne herovre om en ung kvinde som ikke fik lavet en smear (lægen nægtede) med lignende symptomer. Hun er nu i behandling for livmoderhalskræft og har en rimelig dårlig prognose. Så det har kørt i mit baghoved lidt tid nu..

Den første læge jeg så googlede også symptomer for livmoderhalskræft mens jeg sad inde ved ham ... med fuld udsigt til skærmen. Alligevel er der ikke sket en skid.
Jeg er bare træt af det nu. Det er da utroligt at det skal være en kamp for at blive taget alvorligt. Kan selvfølgelig godt være at de bare tror jeg er hypokonder fordi jeg har været til lægen så meget, men der har bare været rigtig mange problemer med de her ting og de bliver så ikke undersøgt til bunds. Så går der noget tid og så blusser de op igen, og så tager jeg sjovt nok meget til lægen igen..
0

Tilbage til "Helbred"