Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf Tilly » 28. sep 2018, 08:32

Jeg har i en del år døjet med akne/bumser i hovedbunden. Eller, jeg formoder i hvert fald at det er det der er tale om, for det er sådan det føles og det, det ligner. Jeg har af og til forsøgt mig med lidt forskellige skælshampooer, da jeg har læst mig frem til at de måske kunne hjælpe, men de har ikke haft nævneværdig effekt.


Så nu søger jeg gode råd og erfaringer, fra andre der har døjet med det samme. Er der mon andre der har fundet et effektivt middel til at bekæmpe det? Jeg har læst at shampoo med Tea Tree Oil måske kan have en gavnlig effekt. Men jeg er nok lidt træt af at prøve mig frem på må og få, så jeg vil meget gerne have nogle forslag fra andre der har døjet med det samme :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. sep 2018, 09:07

På baggrund af overskriften alene ville keg skrive tea-tre-oil. Jeg har selv en problematisk hovedbund som er helt afhjulpet og flere kunder fra jeg var i Helsekosten brugte den til både psoriasis, bumser, alm kløe osv.

Jeg har et meget tykt og krøllet hår og var noget skeptisk om den bare ville udtørre det totalt. Men der er ingen problemer. Jeg bruger shampoo og balsam. Man kan også få en kur decideret til hovedbunden som jeg nok ville anbefale dig også.

Jeg bruger den her (fåes nok billigere andre steder)
https://www.helsam.dk/personlig-pleje/h ... an?id=7704
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf Tilly » 28. sep 2018, 10:03

FormerlyKnownAs skrev:På baggrund af overskriften alene ville keg skrive tea-tre-oil. Jeg har selv en problematisk hovedbund som er helt afhjulpet og flere kunder fra jeg var i Helsekosten brugte den til både psoriasis, bumser, alm kløe osv.

Jeg har et meget tykt og krøllet hår og var noget skeptisk om den bare ville udtørre det totalt. Men der er ingen problemer. Jeg bruger shampoo og balsam. Man kan også få en kur decideret til hovedbunden som jeg nok ville anbefale dig også.

Jeg bruger den her (fåes nok billigere andre steder)
https://www.helsam.dk/personlig-pleje/h ... an?id=7704

Tak for tip. Det er også en af dem jeg har overvejet. Men det er ret høre at den virker for andre inden jeg køber den, for den er noget dyrere end det jeg plejer at bruge på shampoo. Men hvis den virker, er den alle pengene værd :)

Bruger du den hver gang du vasker håret stadig?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. sep 2018, 10:07

Tilly skrev:
FormerlyKnownAs skrev:På baggrund af overskriften alene ville keg skrive tea-tre-oil. Jeg har selv en problematisk hovedbund som er helt afhjulpet og flere kunder fra jeg var i Helsekosten brugte den til både psoriasis, bumser, alm kløe osv.

Jeg har et meget tykt og krøllet hår og var noget skeptisk om den bare ville udtørre det totalt. Men der er ingen problemer. Jeg bruger shampoo og balsam. Man kan også få en kur decideret til hovedbunden som jeg nok ville anbefale dig også.

Jeg bruger den her (fåes nok billigere andre steder)
https://www.helsam.dk/personlig-pleje/h ... an?id=7704

Tak for tip. Det er også en af dem jeg har overvejet. Men det er ret høre at den virker for andre inden jeg køber den, for den er noget dyrere end det jeg plejer at bruge på shampoo. Men hvis den virker, er den alle pengene værd :)

Bruger du den hver gang du vasker håret stadig?



Altid. Jeg kan mærke det med det samme hvis jeg skifter. Mit hår er tykt, både i volume og hårstrå, plus det krøller. Min hovedbund har meget svært ved at ånde og danner både tør hovedbund og et fedtlag som giver små bumser. Jeg har kæmpet de sidste mange år med konstant kløe og brændende følelse. Det er HELT væk nu. Det er en stor lettelse. Jeg vasker hver 3.-4. dag.

Jeg har liter størrelse med herud til Asien hvor vi bor :D den er drøj i brug, så den er ikke aå dyr igen når det kommer til stykket.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf Tilly » 28. sep 2018, 10:18

Nu har jeg bestilt shampoo, balsam og hårkur ved Apopro, de har tilbud på det hele og gratis fragt, så jeg fik de 3 ting til 221 kr, så det var jo ikke så slemt :) Plus det skulle blive leveret til en pakkeboks allerede i morgen. Jeg glæder mig til at komme i gang med at bruge det, for lige for tiden synes jeg godt nok min hovedbund er ekstra træls.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. sep 2018, 10:27

Fedt. Det må jeg da også lige se på, der er da super pris. Håber at det hjælper dig ligeså meget som det hjalp mig.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. okt 2018, 10:22

Hvordan går det?
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf Tilly » 7. okt 2018, 12:18

FormerlyKnownAs skrev:Hvordan går det?

Jamen jeg synes det er blevet meget bedre her i løbet af den sidste uges tid :) Jeg er ikke helt sluppet af med det hele endnu, men hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg også haft en slem vane med at kradse i det, så det gør det jo selvfølgelig ikke bedre. Det øver jeg virkelig på at lade være med :genert:

Men det er pt i hvert fald ikke nær så slemt som for en uge siden, så jeg ser frem til hvad en uges brug mere kan gøre :)
Senest rettet af Tilly 7. okt 2018, 13:11, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. okt 2018, 12:26

Fedt!!

Det er klart at man jo klør igen når det klør. Når det ikke klør så skal det nok stoppe selvom det er en vane. Jeg gør det også nogle gange.

Hvordan er den der scalp cure?

Krydser fingre.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf DenBruneMunk » 7. okt 2018, 12:50

Er det ikke et spørgsmål om huden er forskellig? Mange bruge jo forskellige hudcremer, der må være en grund?

Jeg brugte sanex og lign i mange år, og havde også knopper, som min frisør var god til at ramme med en kam, så prøvede jeg head&shoulders classic og har i flere år kun brugt det, nu er skæl 100% væk og jeg har vist ikke følt knopper lige siden og frisøren ingen ramt :) (Uden at lyde som en reklame)
Det skal også nævnes det bruges flittigt, mindst en gang om dagen.

Måske skal du bare finde den rette shampoo, de knopper er irriterende, det har du helt ret i.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf Tilly » 7. okt 2018, 13:17

DenBruneMunk skrev:Er det ikke et spørgsmål om huden er forskellig? Mange bruge jo forskellige hudcremer, der må være en grund?

Jeg brugte sanex og lign i mange år, og havde også knopper, som min frisør var god til at ramme med en kam, så prøvede jeg head&shoulders classic og har i flere år kun brugt det, nu er skæl 100% væk og jeg har vist ikke følt knopper lige siden og frisøren ingen ramt :) (Uden at lyde som en reklame)
Det skal også nævnes det bruges flittigt, mindst en gang om dagen.

Måske skal du bare finde den rette shampoo, de knopper er irriterende, det har du helt ret i.

Jo du har sikkert ret, og jeg er bare velsignet med en super træls hovedbund. Jeg havde inden jeg oprettede denne tråd prøvet mange forskellige shampooer, inklusive diverse skælshampooer. Så derfor søgte jeg erfaringer med specifikke shampooer som andre har haft gavn af :)

Head & Shoulders har jeg btw også prøvet, men det hjalp ikke mig. Men det ser ud til at shampoo med tea tree oil er vejen frem for mig :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Akne i hovedbunden - hvordan kan jeg bekæmpe det?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. nov 2018, 12:35

Virker der stadig?
0

Tilbage til "Helbred"