Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Ata
Kort karma: 18
Likede indlæg: 120

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Ata » 3. okt 2018, 18:25

Tak for alle jeres tips angående læger. Vil se om jeg kan få en ny henvisning...
1
MissB
Kort karma: 28
Likede indlæg: 301

Indlægaf MissB » 4. okt 2018, 01:56

Jeg har også mødt min del af dårlige gynækologer. Og de har primært været kvinder.

Jeg var til min første gynækolog da jeg var 14 pga stærke smerter ved menstruation. Der fik jeg at vide at alle har ondt og at jeg skal holde op med at skabe mig. Prøver herefter flere forskellige gynækologer, da flere symptomer kommer til. Det er først da jeg som 26-årig lander på briksen hos Jens Stenderup, at jeg bliver taget seriøst. Allerede i første samtale fortæller han at han mistænker endometriose, hvilket en kikkertoperation senere bekræfter.

Jeg kan varmt anbefale ham, selvom han kan være meget svær at få en tid hos.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2157

Indlægaf Anne Droid » 4. okt 2018, 16:41

Jeg har også mødt min del af gynækologer fra helvede.

Senest for et par år siden ved gammel mandlig gynækolog. Han mente alle mine problemer kunne løses med en hormonspiral. Jeg spurgte ham til bivirkningerne ved sådan en og han mente ikke der var nogen. Det blev et nej tak.
I december sidste år blev det værre og jeg kom ind til en anden gammel mandlig gynækolog. Han mente også jeg skulle have en hormonspiral (uden at undersøge mig for mine konstante og voldsomme bødninger). Han kunne heldigvis godt mærke på mig at jeg ikke var fan af ham og jeg fik en tid ved en kvindelig læge. Hun mente sjovt nok også at løsningen var en hormonspiral, men sendte mig til en yngre kvindelig gynækolog.
Den kvindelige gynækolog fandt hurtigt årsagen - 3 polypper i livmoderen. Det er jeg så blevet opereret for to gange på 3 måneder.

Jeg har stadig ikke hormonspiral og skal heller ikke have det.
0
My hovercraft is full of eels
OberstNasig
Kort karma: 71
Likede indlæg: 803

Indlægaf OberstNasig » 10. okt 2018, 16:44

Jeg ved godt at det generelt siges at mandlige gynækologer er bedst, men de eneste jeg har dårlige erfaringer med, er netop dem. Den ene af dem opdagede ikke tydelige tegn på infektion, selvom jeg udpegede dem, men det var ifølge ham ingenting. Fik en second opinion fra en anden, der med det samme så, at jeg havde en form for irritationstilstand.
Eller jo, een mandlig har jeg haft, der var god, men han kom med ind under en undersøgelse på hospitalet af en kvindelig, fordi jeg havde smerter fra æggestokkene. Sådan føltes det ihvertfald. Han skulle manøvre apparatet rundt, der ultralydsscanner.
0
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 128
Likede indlæg: 876

Indlægaf Tata » 10. okt 2018, 16:57

Åh jeg har en rigtig træls kvindelig pt., der mener at jeg bare skal se tiden an med pletblødninger (fik taget celleskrab for en måned siden, der var negativt) og er så efterfølgende begyndt at pletbløde. Jeg har nu ikke nogen historik med atypiske celler, men derfor kan celleskrabet jo godt vise falsk negativt. Jeg vil derfor gerne have taget det om, netop pga. jeg har symptomer, hun synes, vi skal se tiden an, fordi det kunne bare være hormonelt. Ja, det kan det da. Men hvad så, hvis det ikke er, er så træt af den der "vi tror, så derfor...". Det er sgu ikke nogen gættekonkurrence mit underliv.

Han var ikke bedre min sidste mandlige, han scannede mig i 100 år, hvor jeg til sidst tænkte, ja okay så, har du enten fundet Jimmy Hoffa deroppe, eller noget helt vildt farligt, eller bare eww.

Jeg hader gynækologer, efter mit endometrioseforløb (det kan jeg lige skrive om en anden dag, fordi det er en saga).
0
Free Worl Boss

Tilbage til "Helbred"