Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6154
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 743
Likede indlæg: 14602

Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Ata » 3. okt 2018, 10:44

Da jeg var 22 år, havde jeg en god gynækolog. Han var sød, rolig, forsigtig - og vigtigst af alt, så lyttede han og tog mig alvorligt.

Siden dengang har jeg haft, vist nok, fire andre gynækologer, og den ene har været værre end den anden. De har været nedladende, korte for hovedet, ikke-lyttende og decideret ubehagelige. Jeg oplever det som en ret sårbar situation at skulle til gynækolog - så hvordan kan det være, at lige netop denne del af lægestanden er så ualmindeligt ubehagelig? Bliver man ikke læge for at hjælpe patienterne, eller har jeg misforstået noget? :gruble:

Af eksempler kan nævnes:
Lægen: "Nu skal du jo passe på med ikke at gøre det til en sygdom" - da jeg henvender mig angående smerter ved samleje (vulvodyni) gennem flere år... Jo tak. Ville han mon ikke selv kalde det en sygdom, hvis det var hans diller, det ramte?
Anden læge - da jeg spørger, om der er risici ved at tage blødningsstandsende medicin gennem flere år: "Der er jo risici ved alting, HAHAHA, var der andet du ville?"
Eller senest, da jeg vil tale med den seneste læge om, hvorvidt mine tilbagevendende svampeinfektioner kan skyldes hormonubalancer, som jeg i øvrigt selv har betalt for en laboratorieprøve, der har påvist: "Hvorfor skulle en ung, rask kvinde som dig dog have hormonubalancer (derefter emneskift)" - jeg er 40, så det er vel ikke helt hen i skoven? Og i øvrigt ville hun slet ikke høre om den test, jeg har fået lavet, fordi "den type test anvender vi ikke i Danmark". Ok, tak for hjælpen....

Er det bare mig, der har været uheldig, eller har andre den samme oplevelse?

Ata
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Sophies-mor » 3. okt 2018, 10:56

Jeg tror, at du har været uheldig.
Min personlige erfaring: Hold dig langt væk fra kvindelige gynækologer. De kvinder, jeg har haft "fornøjelsen" af at blive visiteret til (sygehuse) eller i privat regi, har været nogle hårdhændede og arrogante kramper.
Jeg ville sige det som det er, ved et gynækolog skift, - det gjorde jeg også til min (som jeg har haft gennem snart 20 år - og sagde, jeg forventer gensidig respekt, tillid og ærlighed, da jeg har været ret uheldig med tidligere kolleger til dig.
Og vi har en åben kommunikation, og drillerier, samt professionel tilgang. Afpasset efter situationen.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Freya » 3. okt 2018, 10:59

Jeg tror, du har været uheldig. Jeg har kun oplevet søde omhyggelige kvindelige gynækologer, privatpraktiserende.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf sigge » 3. okt 2018, 11:04

Jeg har kun været ved gynækolog ifm. det regelmæssige celleskrab, men jeg deler (heldigvis) ikke din oplevelse. Begge har været kvinder og med en del erfaring, og jeg har været hos dem, fordi jeg "har snævre adgangsforhold". Jeg har oplevet dem som venlige og tålmodige og bestemt ikke hårdhændede eller arrogante.

Så jeg tror/håber, du bare har været uheldig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6154
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 743
Likede indlæg: 14602

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Ata » 3. okt 2018, 11:10

Hmm, ok. Måske er jeg bare en dårlig patient. :p

Ej, jeg har nok været en kompliceret patient. Havde vulvodyni i cirka 6 år og svampeinfektioner har også været tilbagevendende gennem flere år + massive blødninger, som de ikke kan finde årsagen til. Men selvom man er svær at kurere, burde man vel stadig kunne forvente at blive taget seriøst og at de gjorde sig umage for at finde noget, der kan hjælpe?

Det er ikke det sjoveste område at have problemer i, og jeg synes det er SÅ nedslående at komme hen og få en spand koldt vand i hovedet hos de læger...
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6154
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 743
Likede indlæg: 14602

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Ata » 3. okt 2018, 11:11

Nogen gange har jeg en mistanke om, at læger ikke kan lide patienter, som de ikke kan kurere. Fordi - så er man bare det der irriterende problem, der minder dem om deres egne begrænsninger. Det er i hvert fald tit den følelse, jeg har fået. Dog heldigvis ikke hos min praktiserende læge!
4
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Allmost_Famous » 3. okt 2018, 12:23

Jeg synes, det svinger helt enormt. Jeg har set hvad der føles som en million gynækologer i år, og de har været alt fra forstående og lyttende, til afvisende og nedladende.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf HappyPaww » 3. okt 2018, 12:34

Hvis du bor i København kender jeg verdens bedste Gyn :D Han er virkelig god og utroligt sød og behagelig!
1
Bergen
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 467
Likede indlæg: 11850

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Bergen » 3. okt 2018, 12:40

Alle læger er fra helvedet i dag på den måde sundhedsvæsenet fungerer. Sorry.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6154
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 743
Likede indlæg: 14602

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Ata » 3. okt 2018, 12:48

HappyPaww skrev:Hvis du bor i København kender jeg verdens bedste Gyn :D Han er virkelig god og utroligt sød og behagelig!

Det gør jeg. Navn? :)
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Freya » 3. okt 2018, 12:54

Jeg kan anbefale Astrid Petersen på Amagerbrogade.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf hotlips » 3. okt 2018, 13:07

Michael parslov på pile alle er også rigtig god, jeg har fået lavet scanning og undersøgelser af passage i æggelederne, og han er super god, jeg er jo sådan en dame i mini størrelse og jeg har svært ved at ligge rigtigt på en briks fordi krumningerne i min ryg vender omvendt, men der har ikke været noget som helst, han er meget forsigtig og man må gerne spørge om alt muligt.

Jeg har ellers haft mange gynækologer fordi jeg er flyttet så meget, jeg har haft store cyster og har aborteret flere gange, men han er en af de bedste jeg har haft.
1
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf sansera » 3. okt 2018, 13:23

hotlips skrev:Michael parslov på pile alle er også rigtig god, jeg har fået lavet scanning og undersøgelser af passage i æggelederne, og han er super god, jeg er jo sådan en dame i mini størrelse og jeg har svært ved at ligge rigtigt på en briks fordi krumningerne i min ryg vender omvendt, men der har ikke været noget som helst, han er meget forsigtig og man må gerne spørge om alt muligt.

Jeg har ellers haft mange gynækologer fordi jeg er flyttet så meget, jeg har haft store cyster og har aborteret flere gange, men han er en af de bedste jeg har haft.


Enig. Ham kan jeg også anbefale.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Misantropen » 3. okt 2018, 13:30

Ata skrev:Nogen gange har jeg en mistanke om, at læger ikke kan lide patienter, som de ikke kan kurere. Fordi - så er man bare det der irriterende problem, der minder dem om deres egne begrænsninger. Det er i hvert fald tit den følelse, jeg har fået. Dog heldigvis ikke hos min praktiserende læge!

Den følelse har jeg også haft nogle gange, dog ikke af samme årsager som du nævner. Og hvor er det dog frustrerende ikke at møde hjælp og forståelse når man henvender sig det sted man bør kunne få hjælp.

Generelt har jeg stor tillid til læger og sundhedspersonale, men man er (desværre) voldsomt naiv hvis man stoler blindt på dem, især hvis ens mavefornemmelse ikke er med, for hvor er der dog mange der er inkompetente eller burde have fundet sig et andet job for længe siden :tie:


Jeg kender ikke noget til de problemer du har, men findes der en patientforening eller lignende for det? Måske der er andre i samme situation der har haft et andet og bedre forløb, der kan hjælpe dig i forhold til anbefalinger til en gynækolog og behandling :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Wizzze » 3. okt 2018, 15:59

Nope, det er kiropraktorerne og tandlægerne, der er fra helvede, gynækologer er vist kun fra helvedes forgård :devil:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Helbred"