Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf 1234 » 3. okt 2018, 16:05

Bergen skrev:Alle læger er fra helvedet i dag på den måde sundhedsvæsenet fungerer. Sorry.


Undskyld med det synes jeg godt nok er meget unfair overfor både lægerne og vores sundhedsvæsen at skrive.
Jeg har mødt en hel del læger i mit liv og jeg har mødt en som ikke var sød og empatisk, men han var godt nok heller ikke fra helvede af.
5
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6152
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 743
Likede indlæg: 14601

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Ata » 3. okt 2018, 16:09

pige1987 skrev:Jeg blev sendt til gynækolog i april da jeg havde lave hormontal og manglende mens. Jeg bliver bedt om at stoppe med ppiller i 3 måneder og først derefter få taget nye blodprøver og så ville jeg få ny indkaldelse. Jeg har nu en tid d. 30/10. (Altså der er vel snart gået over et halvt år)

I brevet står der de afkræfter jeg har PCO eller HØJE?? hormontal -men nærmere for lave!!!Øhh ja???!!! Desuden beskriver de mig som en ung overvægtig kvinde( 168 cm og 50-52 kg!!/og de har aldrig hverken spurgt til min vægt eller vejet mig) der på PPILLER?????? Jeg kunne beholde min tid d. 30 hvis jeg havde spørgsmål ellers var jeg afsluttet. (Har stadig ingen mens...)

Ja undskyld mig men det er altså noget rod.... :nerve:

( det her er nok mere decideret lægesjusk end gynækologer generelt)

Ok?! Man må næsten håbe, at de var kommet til at tage en anden patients journal. SÅ mange fejl kan man forhåbentlig ikke lave i én journal... :ad!:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Annione » 3. okt 2018, 16:15

Jens Stenderup på Højbro plads er verdens bedste gynækolog. Han er desværre også virkelig populær, så der er pænt lang ventetid ved ham.

Isabella something Fon-something på Classensgade 3 er også virkelig dygtig.
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4563
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20861

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf catnip » 3. okt 2018, 16:21

Jeg synes det svinger enormt meget.

Den bedste gynækolog jeg har haft var Jacob Phillipsen i Bagsværd. Super behagelig, kompetent og forsigtig.

De værste har været kvinder, hvilket altid har overrasket mig...altså, de burde da vide bedre?
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1594
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5651

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf DenBlødeJyde » 3. okt 2018, 17:34

Vi har kun 1 i Esbjerg.. men hun er til gengæld også super sød og virkelig professionel..
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Sustentaculum » 3. okt 2018, 17:35

Det lyder da virkelig som du har haft nogen uheldige oplevelser!

Jeg har både gode og dårlige oplevelser i bagagen. Henrik Vittrup kan virkelig anbefales, derimod vil jeg direkte fraråde Kirsten Holst i Hillerød. Det var simpelthen en skrækkelig oplevelse - jeg følte mig nærmest overgrebet!

Edith Svarre i Helsingør var virkelig også anbefalelses værdi, men en smule langt fra København :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf HappyPaww » 3. okt 2018, 17:52

Ata skrev:
HappyPaww skrev:Hvis du bor i København kender jeg verdens bedste Gyn :D Han er virkelig god og utroligt sød og behagelig!

Det gør jeg. Navn? :)

Thue Bryndorf :gogo:
2
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Kolibrien » 3. okt 2018, 17:52

Jeg har været ved et hav af gynækologer ifm. fertilitetsbehandling og har mødt både empatiske og mindre empatiske.. Det er nok mest af alt et spørgsmål om kemi med personen.

Til gengæld har jeg aldrig forstået, at så mange kvinder mener, at kvindelige gynækologer er specielt hårdhændet. Det har jeg aldrig oplevet. Uanset om jeg har været hos en mand eller kvinde, så synes jeg faktisk de har været respektfulde og meget nænsomme.
3
Dipsy
Indlæg: 384
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Dipsy » 3. okt 2018, 17:54

Freya skrev:Jeg kan anbefale Astrid Petersen på Amagerbrogade.


Også mig! ELSKER Astrid!! :klap:
1
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Kirstenkp » 3. okt 2018, 18:14

HappyPaww skrev:
Ata skrev:
HappyPaww skrev:Hvis du bor i København kender jeg verdens bedste Gyn :D Han er virkelig god og utroligt sød og behagelig!

Det gør jeg. Navn? :)

Thue Bryndorf :gogo:


Ham har jeg også de bedste erfaringer med!
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6152
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 743
Likede indlæg: 14601

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Ata » 3. okt 2018, 18:25

Tak for alle jeres tips angående læger. Vil se om jeg kan få en ny henvisning...
1
MissB
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 252
Likede indlæg: 2117

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf MissB » 4. okt 2018, 01:56

Jeg har også mødt min del af dårlige gynækologer. Og de har primært været kvinder.

Jeg var til min første gynækolog da jeg var 14 pga stærke smerter ved menstruation. Der fik jeg at vide at alle har ondt og at jeg skal holde op med at skabe mig. Prøver herefter flere forskellige gynækologer, da flere symptomer kommer til. Det er først da jeg som 26-årig lander på briksen hos Jens Stenderup, at jeg bliver taget seriøst. Allerede i første samtale fortæller han at han mistænker endometriose, hvilket en kikkertoperation senere bekræfter.

Jeg kan varmt anbefale ham, selvom han kan være meget svær at få en tid hos.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4971

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Anne Droid » 4. okt 2018, 16:41

Jeg har også mødt min del af gynækologer fra helvede.

Senest for et par år siden ved gammel mandlig gynækolog. Han mente alle mine problemer kunne løses med en hormonspiral. Jeg spurgte ham til bivirkningerne ved sådan en og han mente ikke der var nogen. Det blev et nej tak.
I december sidste år blev det værre og jeg kom ind til en anden gammel mandlig gynækolog. Han mente også jeg skulle have en hormonspiral (uden at undersøge mig for mine konstante og voldsomme bødninger). Han kunne heldigvis godt mærke på mig at jeg ikke var fan af ham og jeg fik en tid ved en kvindelig læge. Hun mente sjovt nok også at løsningen var en hormonspiral, men sendte mig til en yngre kvindelig gynækolog.
Den kvindelige gynækolog fandt hurtigt årsagen - 3 polypper i livmoderen. Det er jeg så blevet opereret for to gange på 3 måneder.

Jeg har stadig ikke hormonspiral og skal heller ikke have det.
0
Klimatosse
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf OberstNasig » 10. okt 2018, 16:44

Jeg ved godt at det generelt siges at mandlige gynækologer er bedst, men de eneste jeg har dårlige erfaringer med, er netop dem. Den ene af dem opdagede ikke tydelige tegn på infektion, selvom jeg udpegede dem, men det var ifølge ham ingenting. Fik en second opinion fra en anden, der med det samme så, at jeg havde en form for irritationstilstand.
Eller jo, een mandlig har jeg haft, der var god, men han kom med ind under en undersøgelse på hospitalet af en kvindelig, fordi jeg havde smerter fra æggestokkene. Sådan føltes det ihvertfald. Han skulle manøvre apparatet rundt, der ultralydsscanner.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Tata » 10. okt 2018, 16:57

Åh jeg har en rigtig træls kvindelig pt., der mener at jeg bare skal se tiden an med pletblødninger (fik taget celleskrab for en måned siden, der var negativt) og er så efterfølgende begyndt at pletbløde. Jeg har nu ikke nogen historik med atypiske celler, men derfor kan celleskrabet jo godt vise falsk negativt. Jeg vil derfor gerne have taget det om, netop pga. jeg har symptomer, hun synes, vi skal se tiden an, fordi det kunne bare være hormonelt. Ja, det kan det da. Men hvad så, hvis det ikke er, er så træt af den der "vi tror, så derfor...". Det er sgu ikke nogen gættekonkurrence mit underliv.

Han var ikke bedre min sidste mandlige, han scannede mig i 100 år, hvor jeg til sidst tænkte, ja okay så, har du enten fundet Jimmy Hoffa deroppe, eller noget helt vildt farligt, eller bare eww.

Jeg hader gynækologer, efter mit endometrioseforløb (det kan jeg lige skrive om en anden dag, fordi det er en saga).
0
Timian :lun:

Tilbage til "Helbred"