Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1388

Re: Er gynækologer bare lægerne fra Helvede?

Indlægaf Misantropen » 3. okt 2018, 13:30

Ata skrev:Nogen gange har jeg en mistanke om, at læger ikke kan lide patienter, som de ikke kan kurere. Fordi - så er man bare det der irriterende problem, der minder dem om deres egne begrænsninger. Det er i hvert fald tit den følelse, jeg har fået. Dog heldigvis ikke hos min praktiserende læge!

Den følelse har jeg også haft nogle gange, dog ikke af samme årsager som du nævner. Og hvor er det dog frustrerende ikke at møde hjælp og forståelse når man henvender sig det sted man bør kunne få hjælp.

Generelt har jeg stor tillid til læger og sundhedspersonale, men man er (desværre) voldsomt naiv hvis man stoler blindt på dem, især hvis ens mavefornemmelse ikke er med, for hvor er der dog mange der er inkompetente eller burde have fundet sig et andet job for længe siden :tie:

Jeg kender ikke noget til de problemer du har, men findes der en patientforening eller lignende for det? Måske der er andre i samme situation der har haft et andet og bedre forløb, der kan hjælpe dig i forhold til anbefalinger til en gynækolog og behandling :)
0

Beklager savefejl. Mine biller er i stykker.

Billede
pige1987
Kort karma: 15
Likede indlæg: 255

Indlægaf pige1987 » 3. okt 2018, 13:54

Jeg blev sendt til gynækolog i april da jeg havde lave hormontal og manglende mens. Jeg bliver bedt om at stoppe med ppiller i 3 måneder og først derefter få taget nye blodprøver og så ville jeg få ny indkaldelse. Jeg har nu en tid d. 30/10. (Altså der er vel snart gået over et halvt år)

I brevet står der de afkræfter jeg har PCO eller HØJE?? hormontal -men nærmere for lave!!!Øhh ja???!!! Desuden beskriver de mig som en ung overvægtig kvinde( 168 cm og 50-52 kg!!/og de har aldrig hverken spurgt til min vægt eller vejet mig) der på PPILLER?????? Jeg kunne beholde min tid d. 30 hvis jeg havde spørgsmål ellers var jeg afsluttet. (Har stadig ingen mens...)

Ja undskyld mig men det er altså noget rod.... :nerve:

( det her er nok mere decideret lægesjusk end gynækologer generelt)
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2848
Likede indlæg: 18147

Indlægaf Wizzze » 3. okt 2018, 15:59

Nope, det er kiropraktorerne og tandlægerne, der er fra helvede, gynækologer er vist kun fra helvedes forgård :devil:
1
Do as I say! :whip:
1234
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2017

Indlægaf 1234 » 3. okt 2018, 16:05

Bergen skrev:Alle læger er fra helvedet i dag på den måde sundhedsvæsenet fungerer. Sorry.

Undskyld med det synes jeg godt nok er meget unfair overfor både lægerne og vores sundhedsvæsen at skrive.
Jeg har mødt en hel del læger i mit liv og jeg har mødt en som ikke var sød og empatisk, men han var godt nok heller ikke fra helvede af.
5
Ata
Kort karma: 18
Likede indlæg: 123

Indlægaf Ata » 3. okt 2018, 16:09

pige1987 skrev:Jeg blev sendt til gynækolog i april da jeg havde lave hormontal og manglende mens. Jeg bliver bedt om at stoppe med ppiller i 3 måneder og først derefter få taget nye blodprøver og så ville jeg få ny indkaldelse. Jeg har nu en tid d. 30/10. (Altså der er vel snart gået over et halvt år)

I brevet står der de afkræfter jeg har PCO eller HØJE?? hormontal -men nærmere for lave!!!Øhh ja???!!! Desuden beskriver de mig som en ung overvægtig kvinde( 168 cm og 50-52 kg!!/og de har aldrig hverken spurgt til min vægt eller vejet mig) der på PPILLER?????? Jeg kunne beholde min tid d. 30 hvis jeg havde spørgsmål ellers var jeg afsluttet. (Har stadig ingen mens...)

Ok?! Man må næsten håbe, at de var kommet til at tage en anden patients journal. SÅ mange fejl kan man forhåbentlig ikke lave i én journal... :ad!:
2
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 721
Likede indlæg: 6850
Kontakt:

Indlægaf Annione » 3. okt 2018, 16:15

Jens Stenderup på Højbro plads er verdens bedste gynækolog. Han er desværre også virkelig populær, så der er pænt lang ventetid ved ham.

Isabella something Fon-something på Classensgade 3 er også virkelig dygtig.
1
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1758

Indlægaf catnip » 3. okt 2018, 16:21

Jeg synes det svinger enormt meget.

Den bedste gynækolog jeg har haft var Jacob Phillipsen i Bagsværd. Super behagelig, kompetent og forsigtig.

De værste har været kvinder, hvilket altid har overrasket mig...altså, de burde da vide bedre?
0
pige1987
Likede indlæg: 255

Indlægaf pige1987 » 3. okt 2018, 17:10

Ata skrev:
pige1987 skrev:Jeg blev sendt til gynækolog i april da jeg havde lave hormontal og manglende mens. Jeg bliver bedt om at stoppe med ppiller i 3 måneder og først derefter få taget nye blodprøver og så ville jeg få ny indkaldelse. Jeg har nu en tid d. 30/10. (Altså der er vel snart gået over et halvt år)

Ok?! Man må næsten håbe, at de var kommet til at tage en anden patients journal. SÅ mange fejl kan man forhåbentlig ikke lave i én journal... :ad!:

Ja det er nok også det første jeg spørger om når jeg skal til samtale... :forvirret: Jeg tror "desværre" ikke det er tilfælde... Var det bare så vel... :tie:
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 294
Likede indlæg: 3562

Indlægaf DenBlødeJyde » 3. okt 2018, 17:34

Vi har kun 1 i Esbjerg.. men hun er til gengæld også super sød og virkelig professionel..
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 43
Likede indlæg: 511

Indlægaf Sustentaculum » 3. okt 2018, 17:35

Det lyder da virkelig som du har haft nogen uheldige oplevelser!

Jeg har både gode og dårlige oplevelser i bagagen. Henrik Vittrup kan virkelig anbefales, derimod vil jeg direkte fraråde Kirsten Holst i Hillerød. Det var simpelthen en skrækkelig oplevelse - jeg følte mig nærmest overgrebet!

Edith Svarre i Helsingør var virkelig også anbefalelses værdi, men en smule langt fra København :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 442
Likede indlæg: 8198

Indlægaf HappyPaww » 3. okt 2018, 17:52

Ata skrev:
HappyPaww skrev:Hvis du bor i København kender jeg verdens bedste Gyn :D Han er virkelig god og utroligt sød og behagelig!

Det gør jeg. Navn? :)

Thue Bryndorf :gogo:
2
Kolibrien
Kort karma: 36
Likede indlæg: 166

Indlægaf Kolibrien » 3. okt 2018, 17:52

Jeg har været ved et hav af gynækologer ifm. fertilitetsbehandling og har mødt både empatiske og mindre empatiske.. Det er nok mest af alt et spørgsmål om kemi med personen.

Til gengæld har jeg aldrig forstået, at så mange kvinder mener, at kvindelige gynækologer er specielt hårdhændet. Det har jeg aldrig oplevet. Uanset om jeg har været hos en mand eller kvinde, så synes jeg faktisk de har været respektfulde og meget nænsomme.
3
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 286
Likede indlæg: 5847

Indlægaf DenSyngendeLussing » 3. okt 2018, 17:54

Jeg har aldrig haft en dårlig oplevelse hos en gynækolog og jeg har ellers haft en del mennesker til at rode rundt i mit underliv det seneste halvandet år på grund af celleforandringer. Jeg håber derfor, du bare har været uheldig. :)

Mine gynækologer har i øvrigt været både mandlige og kvindelige, men lige hensynsfulde, søde og rare.
Senest rettet af DenSyngendeLussing 3. okt 2018, 17:55, rettet i alt 1 gang.
0
Dipsy
Likede indlæg: 127

Indlægaf Dipsy » 3. okt 2018, 17:54

Freya skrev:Jeg kan anbefale Astrid Petersen på Amagerbrogade.

Også mig! ELSKER Astrid!! :klap:
1
Kirstenkp
Kort karma: 7
Likede indlæg: 150

Indlægaf Kirstenkp » 3. okt 2018, 18:14

HappyPaww skrev:
Ata skrev:
HappyPaww skrev:Hvis du bor i København kender jeg verdens bedste Gyn :D Han er virkelig god og utroligt sød og behagelig!

Det gør jeg. Navn? :)

Thue Bryndorf :gogo:

Ham har jeg også de bedste erfaringer med!
1

Tilbage til "Helbred"