Menstruel migræne

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Ata
Kort karma: 18
Likede indlæg: 123

Re: Menstruel migræne

Indlægaf Ata » 13. okt 2018, 17:06

Knirkemis skrev:Sikkerheden er ikke så vigtigt faktisk. Jeg får noget andet medicin, som giver øget prolaktin, og det gør at jeg ikke har ægløsning (det havde jeg i hvert fald ikke, da jeg skulle være gravid og måtte i fertilitetsbehandling).
Hvis jeg ikke havde migræneanfaldene uden hormonpræparaterne, ville jeg bare undlade dem helt, men jeg håber jo lidt på, at jeg kan finde en udgave som kan begrænse eller regulere smerterne.
Har du fået udskrevet progesteron af din læge? Jeg har bestilt en tid til en snak om det hos min egen læge.
Grunden til, at jeg ville prøve minipiller først, er at det både er nemmere og billigere. Hvis det ikke virker, kunne jeg prøve med spiralen.

Nej, jeg har selv importeret det fra udlandet, da danske læger ikke bruger naturligt progesteron til andet end fertilitetsbehandling. Så det er desværre ikke noget, som særligt mange læger kan rådgive om. Du kunne jo evt. spørge din læge om at få målt dine hormonniveauer? Det kunne måske give et praj om, hvorvidt der er noget galt der.
1

Tilbage til "Helbred"