En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf Ieatmars » 20. okt 2018, 09:49

Hej alle
Jeg er lidt panisk nu og så bange. Er 24 år og det første gang jeg oplever det her. (Undskyld detaljerne)

Der var allerede nyt toiletpapir i toilettet før jeg satte mig, og da jeg så gik i gang med... ja i ved, så var min afføring ret tør / hård at komme ud med

Jeg opdager så frisk lyserød blod på det der toilet papir der allerede var der men ret svagt, jeg gennemsøger så min afføring og det så fint ud / det var brunt og frisk

Og da jeg så tog toiletpapiret og renset mig dernede så var der heller ikke blod.

Det eneste blod jeg kunne se var på det der toiletpapir.

Skal jeg tage kontakt til lægen eller vente og se om det kommer igen? Er det slemt :(?

Jeg ved ik om det er hæmoride for jeg aner det virkelig ikke. Eller måske en rift ??

Ej jeg er så bange og håber i kan hjælpe!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2018, 09:55

Helt normalt. Ingen grund til panik.
Enten er det en lille hæmoride der er sprunget læk eller også er det en lille rift.
No worries :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf Purple Haze » 20. okt 2018, 09:57

Hvis man har tør hård afføring er det ikke så sært man kan få nogle små rifter der bløder lidt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf Ieatmars » 20. okt 2018, 10:00

Åh pyh okay nu jeg ikke så panisk :( .. tak for svar!! Jeg vil få drukket en masse vand nu og juice / smoothie så det ikke er så hårdt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2018, 10:01

Så bare vent til du bliver ældre eller evt når du er gravid. Når der går hul på en større hæmoride kan det nærmest sprøjte :shock:
Frisk blod i afføringen er sjældent til bekymring. Hvis blodet derimod er klumpet, størknet og "gammelt" så bør læge konsulteres straks.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf Ieatmars » 20. okt 2018, 10:04

kidkomb skrev:Så bare vent til du bliver ældre eller evt når du er gravid. Når der går hul på en større hæmoride kan det nærmest sprøjte :shock:
Frisk blod i afføringen er sjældent til bekymring. Hvis blodet derimod er klumpet, størknet og "gammelt" så bør læge konsulteres straks.


Det lyder heller ikke rart :8:

Bare den her oplevelse i morges fik mig til at gå i panik og græde lidt og troet mit liv var over...
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2018, 10:08

Ieatmars skrev:
kidkomb skrev:Så bare vent til du bliver ældre eller evt når du er gravid. Når der går hul på en større hæmoride kan det nærmest sprøjte :shock:
Frisk blod i afføringen er sjældent til bekymring. Hvis blodet derimod er klumpet, størknet og "gammelt" så bør læge konsulteres straks.


Det lyder heller ikke rart :8:

Bare den her oplevelse i morges fik mig til at gå i panik og græde lidt og troet mit liv var over...

Hvis det trøster lidt, så kan jeg fortælle at jeg på højskolen panikslagen ringede til min mor for at spørge om jeg skulle til lægen fordi der var blod i min afføring. Det viste sig at det var fordi jeg havde spist temmelig meget rød peberfrugt dagen før :stoned:

Første gang jeg kastede blod op var jeg heller ikke for stolt ved situationen. Der kunne jeg dog godt regne ud, jævnfør hvad jeg vidste om tarmkanalen, at en rift i spiserøret giver samme resultat. Jeg havde fået en dårlig fisk at spise (formentlig) og når man kaster fisk op, så kan det mindste fiskeben godt lige rive lidt i spiserøret.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf Ieatmars » 20. okt 2018, 11:34

Tak for trøsten hehe :)

Har fået det lidt bedre nu (havde vildt meget angst) da jeg skrev den her tråd. Har fået handlet ind og købt en masse juice og smoothie,

man værdsætter virkelig sit helbred efter sådan en skræk scenarie. :blush:
2
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: En smule frisk blod på toiletpapir efter afføring

Indlægaf heysamaysa » 30. okt 2018, 10:47

årh jeg kender det alt for godt! Bare rolig dit liv er ikke ovre! :wink3:

jeg har også sprøjtet blod ud af hæmorider efter mine fødsler! og nu hvis jeg har meget hård mave.


så du er allerede på den rette kur: masser af væske!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Helbred"