P-piller og antidepressiv medicin

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Hortensia85
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. okt 2018, 10:22
Kort karma: 0

P-piller og antidepressiv medicin

Indlægaf Hortensia85 » 21. okt 2018, 10:37

:panik:
Er der nogen der får begge dele, og hvilke tanker har I gjort jer om at begge dele kan give hjerteproblemer?

Overvejer at få P-piller igen her som 34årig, da jeg bliver enormt depressiv omkring mens. Men stoppede netop med piller for nogle år tilbage pga risikoen for hjerteproblemer samtidig med antidepressiv medicin.

God søndag :blomst:
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: P-piller og antidepressiv medicin

Indlægaf Juliet » 21. okt 2018, 18:07

Hvis du har en depression ville jeg personligt overveje anden prævention end p piller, fx hormon spiral. P piller øger risikoen for depression, og når man i forvejen er disponeret til dette, ville jeg i hvert fald overveje alternativer. Tænker det er en god ide at snakke med din læge om det, både i forhold til alder, bivirkninger og depression.

Held og lykke med det.
3
VeaMoc
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. aug 2015, 20:40
Kort karma: 21
Likede indlæg: 110

Re: P-piller og antidepressiv medicin

Indlægaf VeaMoc » 21. okt 2018, 20:54

Jeg er selv på antidepressiver og har haft både p-piller og hormonspiral. Hormoner forværrer tilsyneladende min depression, så begge dele fik mig til at få det meget værre, end jeg havde det i forvejen. Jeg har nu kobberspiral.

Jeg synes også, du skal snakke med lægen først.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: P-piller og antidepressiv medicin

Indlægaf Zonta » 24. okt 2018, 18:57

Jeg har været på begge dele samtidig i flere år - og af flere omgange - uden at læger har nævnt noget som helst om hjerteproblemer.
0
J, juli 2018.
honeybee
Indlæg: 255
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: P-piller og antidepressiv medicin

Indlægaf honeybee » 24. okt 2018, 19:00

Har heller aldrig hørt om hjerteproblemer, hverken fra egen læge eller min psykiater. Har været på både venlafaxin, sertralin og duloxetin sammen med p-piller.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21917

Re: P-piller og antidepressiv medicin

Indlægaf Purple Haze » 24. okt 2018, 20:11

Zonta skrev:Jeg har været på begge dele samtidig i flere år - og af flere omgange - uden at læger har nævnt noget som helst om hjerteproblemer.


honeybee skrev:Har heller aldrig hørt om hjerteproblemer, hverken fra egen læge eller min psykiater. Har været på både venlafaxin, sertralin og duloxetin sammen med p-piller.



Der er desværre overraskende mange læger der ikke synes de bivirkninger der er ved brug af hormonpræparater er nævneværdige.
Måske fordi det er alment accepteret som en risiko.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: P-piller og antidepressiv medicin

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. nov 2018, 12:56

Juliet skrev:Hvis du har en depression ville jeg personligt overveje anden prævention end p piller, fx hormon spiral. P piller øger risikoen for depression, og når man i forvejen er disponeret til dette, ville jeg i hvert fald overveje alternativer. Tænker det er en god ide at snakke med din læge om det, både i forhold til alder, bivirkninger og depression.

Held og lykke med det.

Hun skriver at hun vil starte da hun bliver deprimeret pga mens!
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: P-piller og antidepressiv medicin

Indlægaf Freya » 14. nov 2018, 13:13

Jeg udviklede depression af en hormonspiral. Og har også mange år tidligere lidt af depression samt bliver deprimeret og grådlabil under menstruation og til tider også ved ægløsning.
Men da depressionen jo var konstant under hormonspiralen og kunne er enkelte dage om måneden ved ikke have en sådan, foretrækker jeg det sidste.
0

Tilbage til "Helbred"