Hvad sker der i min krop?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:45

WTF tænk hvis det bare er mit blodsukker der gør at jeg ryster?? Og at det er derfor at det ikke er hele tiden. Og det svinger meget.
Det ville være det mest sindssyge altså. Tænk hvis det skulle være så nemt..... Det virker for nemt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:47

Tænk hvis det er derfor jeg er så forvirret ofte?
Tænk hvis jeg kan blive mig selv igen!!
Ej, det er helt sygt at tænke på.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:58

Chachacha skrev:Hvor er det dog irriterende for dig bare at få en masse hormon og antibiotika! Typisk symptombehandling og det er SÅ frustrerende.

Jeg vil bare lige indskyde, at det med, at du aldrig finder ud af, hvad du er allergisk overfor, desværre godt kan være sandt :( Alt afhængigt af, hvad du ellers har været udsat for af allergener (fx pga. årstid), kan du reagere kraftigere i nogle perioder og på andre ting. Der er desværre ikke noget klart svar altid. Især ikke fordi det du viser allergi overfor i blodprøver og priktests ikke nødvendigvis stemmer overens med virkeligheden, så man kan meget nemt få falske positiver fx. Det er bare en møgting at have.

Allergologer bliver der desuden kun skåret mere og mere i fra politikerne, så det er ikke ligefrem fordi det regner med henvisninger til steder som Gentofte, medmindre man får anafylaktiske shock, men selv der stikker de ofte bare binyrebakhormon og en epipen i hånden på folk.

Jeg er også stadig i tvivl om jeg rent faktisk selv tror at jeg er allergisk. Jeg er mere tilbøjelig til at tro (det har jeg hele tiden været) at det er fordi min krop i forvejen er belastet og så reagerer den mere på ting jeg har en smule overfølsomhed overfor.
Men nu må vi se hvad lægen siger. Mon ikke han tager nogle blodprøver først tænker jeg. Det er da relativt vigtigt at vide, hvis jeg rent faktisk går og har kronisk lavt blodsukker og det er derfor jeg ofte er super forvirret, ikke kan finde hoved og hale i samtaler, ryster, har hurtig puls og indre uro og nogle gange er træt som et helt alderdomshjem.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 21:19

kidkomb skrev:WTF tænk hvis det bare er mit blodsukker der gør at jeg ryster?? Og at det er derfor at det ikke er hele tiden. Og det svinger meget.
Det ville være det mest sindssyge altså. Tænk hvis det skulle være så nemt..... Det virker for nemt.

Jeg kan i hvert fald tydeligt mærke når mit blodsukker skifter og jeg trænger til at få noget ordentligt at spise.

Jeg oplever ikke helt det samme som dig, men fysisk begynder jeg også at ryste, jeg bliver sløj/føler ubehag, får kvalme og bliver svimmel.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om om dine problemer skyldes dit blodsukker, men det er bare for at sige det ikke er unormalt at opleve de ting m.m. pga. ens blodsukker :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 21:21

Misantropen skrev:
kidkomb skrev:WTF tænk hvis det bare er mit blodsukker der gør at jeg ryster?? Og at det er derfor at det ikke er hele tiden. Og det svinger meget.
Det ville være det mest sindssyge altså. Tænk hvis det skulle være så nemt..... Det virker for nemt.

Jeg kan i hvert fald tydeligt mærke når mit blodsukker skifter og jeg trænger til at få noget ordentligt at spise.

Jeg oplever ikke helt det samme som dig, men fysisk begynder jeg også at ryste, jeg bliver sløj/føler ubehag, får kvalme og bliver svimmel.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om om dine problemer skyldes dit blodsukker, men det er bare for at sige det ikke er unormalt at opleve de ting m.m. pga. ens blodsukker :)

Problemet er bare at jeg oplever en tydelig forskel på "almindelig" sukkerkold og så disse "ture" med hjertebanken, sved, uro, svimmelhed osv.
Sukkerkold er jeg altid også sulten og kan mærke at jeg må have mad og det hjælper.
De andre "ture" hjælper mad ikke overhovedet. Hverken sukkerholdigt eller almindelig mad. Og jeg har heller ikke lys til mad. Som regel spiser jeg alligevel. Men "turene" kan variere i styrke og vare i timevis. Hvorimod sukkerkold er afgrænset og afhjælpbar.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 21:50

kidkomb skrev:
Misantropen skrev:
kidkomb skrev:WTF tænk hvis det bare er mit blodsukker der gør at jeg ryster?? Og at det er derfor at det ikke er hele tiden. Og det svinger meget.
Det ville være det mest sindssyge altså. Tænk hvis det skulle være så nemt..... Det virker for nemt.

Jeg kan i hvert fald tydeligt mærke når mit blodsukker skifter og jeg trænger til at få noget ordentligt at spise.

Jeg oplever ikke helt det samme som dig, men fysisk begynder jeg også at ryste, jeg bliver sløj/føler ubehag, får kvalme og bliver svimmel.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om om dine problemer skyldes dit blodsukker, men det er bare for at sige det ikke er unormalt at opleve de ting m.m. pga. ens blodsukker :)

Problemet er bare at jeg oplever en tydelig forskel på "almindelig" sukkerkold og så disse "ture" med hjertebanken, sved, uro, svimmelhed osv.
Sukkerkold er jeg altid også sulten og kan mærke at jeg må have mad og det hjælper.
De andre "ture" hjælper mad ikke overhovedet. Hverken sukkerholdigt eller almindelig mad. Og jeg har heller ikke lys til mad. Som regel spiser jeg alligevel. Men "turene" kan variere i styrke og vare i timevis. Hvorimod sukkerkold er afgrænset og afhjælpbar.

Mad og drikke hjælper heller ikke altid mig. Nogle gange sover/hviler jeg i stedet for at slappe af, men det kommer mest an på om det er udløst af noget bestemt og jeg har det rigtig dårligt med kvalme og svimmelhed.

Se evt. her: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... -diabetes/

https://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/blodsukkerlavt.htm

Bemærk det er uden diabetes. Hvis du søger videre på "Hypoglykæmi" kommer der mange resultater op hvor det omhandler diabetespatienter.

Hvis det kan passe på dig er det bare med at få der undersøgt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2020, 21:32

Jeg hiver lige denne tråd op igen.
Jeg har tid på medicinsk ambulatorium d.3.september.
Er meget nervøs.
Jeg har fået taget nye blodprøver der viser at mit langtidsblodsukker er 4,8. Det bør være mindst 5,4. De sidste 4 år har jeg fået taget blodprøver ca en gang om året. Langtidsblodsukker 5,1 - 5,4 - 5,4 - 4,8.
Korttidsblodsukker nogenlunde samme historie.
Min læge mener ikke det kan være årsag til noget som helst. At det er yderst sjældent pga sygdom og at man ser det hos slanke, unge mennesker.
Jeg er godt nok hverken slank (!) eller ung.
Men hvis man læser symptomerne på hypoglæmi, så er det mig! Det passer på mig. Jeg ryster, jeg sveder, jeg har uro, mine muskler vil ikke rigtig fungere, jeg føler mig svag, skønt jeg ikke føler at mine muskler er slappe, de virker bare ikke rigtig hele tiden, jeg er til tider meget forvirret, jeg føler sult, selvom jeg ikke burde (så jeg tager på). Jeg bliver nogle gange svimmel, men aldrig alvorligt. Jeg har i perioder meget svært ved at læse mindre bogstaver (alt er sløret) skønt øjenlæge siger at mit syn er helt normalt. Mit jernniveau i blodet er som det skal være.
Udover det er der jo det sære med at mine hænder og fødder gør ondt. Når jeg har været på arbejde i ca 5 timer, så vralter jeg rundt, fordi mine fødder gør så ondt. Nogle gange, når vi sidder i sofaen om aftenen, må jeg sidde med en kold dåsecola i hver hånd, fordi det gør så ondt. Håndflader og under fødderne bliver ildrødt og hævet, mens oversiden af hænder og fødder synes nogenlunde uberørt. Min vielsesring passer på langefingeren, når jeg ikke har ondt og på ringefingeren når jeg har ondt. Jo mere ondt jeg har, jo strammere er ringen, så hævelsen er proportional med smerten åbenbart.
Resten af mine led gør også ondt og føles ofte stive, men det der er mest generende er hænder og fødder.
Min læge og jeg forsøgte vanddrivende og det gjorde smerten i fødderne meget bedre, men smerten i hænderne meget værre. Det var som om hænderne så tog al trykket. Desuden var smerten heller ikke så gal om morgenen.
Nu hvor jeg er holdt op med vanddrivende er smerterne i fødderne blevet værre og hænderne lidt bedre igen. (Jeg kan simpelthen ikke få det her til at give mening i mit hoved) Smerterne om morgenen er kommet igen, men er ikke så slemme som de var sidste år.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Fræksak » 2. jul 2020, 10:21

Nu spørger jeg måske dumt, men har du fået målt dit stofskifte? Jeg synes, at mange af dine symptomer lyder som det, man kan opleve ved forhøjet stofskifte. Mit eget er for lavt, så jeg taler ikke af personlig erfaring, men jeg fik bare tanken.

Noget af det, du beskriver, passer ikke helt. Fx vil man ofte tabe sig med forhøjet stofskifte. Men desværre er det jo sådan, at alting er komplekst, og man kan sagtens have stofskifteproblemer uden at kunne tjekke samtlige bokse af.

Bare en tanke. Håber ikke det bidrager til yderligere forvirring.

Edit: kopierer lige nogle af symptomerne ind:

Nervøsitet

Indre uro

Rastløshed

Let til gråd

Koncentrations- og hukommelsesbesvær

Rysten på hænderne

Hjertebanken

Hurtig regelmæssig puls

Hurtig uregelmæssig puls (atrieflimren)

Varmefornemmelse

Svedtendens

Varm og fugtig hud

Vægttab på trods af øget appetit

Udtalt træthedsfornemmelse

Muskelsmerter

Muskeltræthed

Hyppig og løs afføring

Uregelmæssig menstruation
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 2. jul 2020, 10:41

Fræksak skrev:Nu spørger jeg måske dumt, men har du fået målt dit stofskifte? Jeg synes, at mange af dine symptomer lyder som det, man kan opleve ved forhøjet stofskifte. Mit eget er for lavt, så jeg taler ikke af personlig erfaring, men jeg fik bare tanken.

Noget af det, du beskriver, passer ikke helt. Fx vil man ofte tabe sig med forhøjet stofskifte. Men desværre er det jo sådan, at alting er komplekst, og man kan sagtens have stofskifteproblemer uden at kunne tjekke samtlige bokse af.

Bare en tanke. Håber ikke det bidrager til yderligere forvirring.

Edit: kopierer lige nogle af symptomerne ind:

Nervøsitet

Indre uro

Rastløshed

Let til gråd

Koncentrations- og hukommelsesbesvær

Rysten på hænderne

Hjertebanken

Hurtig regelmæssig puls

Hurtig uregelmæssig puls (atrieflimren)

Varmefornemmelse

Svedtendens

Varm og fugtig hud

Vægttab på trods af øget appetit

Udtalt træthedsfornemmelse

Muskelsmerter

Muskeltræthed

Hyppig og løs afføring

Uregelmæssig menstruation

Jeg synes kun det er dejligt med flere bud! Tak :kys:
Det tror jeg ikke at jeg har fået målt? Jeg må lige google hvordan det måles :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Fræksak » 2. jul 2020, 10:50

^Hvis du kan tjekke dine blodprøvesvar, skal du lede under Endokrinologi. Hvis der er taget TSH, T4 og T3 har de tjekket dit stofskifte.

Desværre er det med stofskifteproblemer som med så meget andet: hvis man ikke afviger (meget) fra normalområdet, vil lægerne ofte slå det hen og ikke gå videre med det. Men så må man insistere på at blive viderehenvist til en endokrinolog, der så forhåbentlig vil gå med til at kigge nærmere på det. Men start med at tjekke, om du har fået målt dine værdier. Hvis ikke, synes jeg du skal foreslå din læge det.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 2. jul 2020, 11:01

Fræksak skrev:^Hvis du kan tjekke dine blodprøvesvar, skal du lede under Endokrinologi. Hvis der er taget TSH, T4 og T3 har de tjekket dit stofskifte.

Desværre er det med stofskifteproblemer som med så meget andet: hvis man ikke afviger (meget) fra normalområdet, vil lægerne ofte slå det hen og ikke gå videre med det. Men så må man insistere på at blive viderehenvist til en endokrinolog, der så forhåbentlig vil gå med til at kigge nærmere på det. Men start med at tjekke, om du har fået målt dine værdier. Hvis ikke, synes jeg du skal foreslå din læge det.

Jeg har tid på medicinsk ambulatorium til september, hvor jeg, efter min læges udsagn, skal tjekkes igennem. Det håber jeg er rigtigt.
Jeg er så bange for at sætte næsen for højt efter afklaring, men jeg må forsøge at understrege hvor handicappet jeg er i min hverdag pga mine symptomer og at jeg, hvis jeg havde haft fuldtidsjob, forlængst ville have været sygemeldt og fyret og endt i det offentlige system. Det er kun fordi jeg arbejder deltid (15 timer om ugen) og har en fleksibel arbejdsgiver at jeg klarer den uden de store problemer. Til gengæld kan jeg ikke lave mere end een ting om dagen. Jeg kan feks ikke have 6 timer på arbejde og så tage til kor i 2 timer bagefter. Jeg kan hverken for smerter eller træthed. Det er sgu ikke normalt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 2. jul 2020, 11:07

Fræksak skrev:^Hvis du kan tjekke dine blodprøvesvar, skal du lede under Endokrinologi. Hvis der er taget TSH, T4 og T3 har de tjekket dit stofskifte.

Desværre er det med stofskifteproblemer som med så meget andet: hvis man ikke afviger (meget) fra normalområdet, vil lægerne ofte slå det hen og ikke gå videre med det. Men så må man insistere på at blive viderehenvist til en endokrinolog, der så forhåbentlig vil gå med til at kigge nærmere på det. Men start med at tjekke, om du har fået målt dine værdier. Hvis ikke, synes jeg du skal foreslå din læge det.

Svaret er ja. Tjekket næsten alle år. Alle prøver i normalområdet. Ih.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Dingopop
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19. jul 2019, 13:11
Kort karma: 8
Likede indlæg: 144

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Dingopop » 8. jul 2020, 02:58

Kan det være Graves? Så vidt jeg ved, er der ca 10% af Graves tilfælde, der ikke har unormale blodprøver. Har du trykken for øjnene?
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf Misantropen » 8. jul 2020, 03:32

Er dit blodsukker kun blevet målt i blodprøver eller har du også selv målt det med et blodsukkerapparat?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 8. jul 2020, 07:32

Dingopop skrev:Kan det være Graves? Så vidt jeg ved, er der ca 10% af Graves tilfælde, der ikke har unormale blodprøver. Har du trykken for øjnene?

Jeg har ofte sløret syn, men ikke trykken eller forstørrede øjne. Jeg tager også på hele tiden. Jeg spiser ikke slankende, bevares (det er mest mængden af mad for mit vedkommende), men jeg føler mig meget ofte sulten uden at være det. Muligvis fordi jeg ofte er meget træt og min krop tænker at den kan blive lidt mere vågen, hvis den får tilført noget energi.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Helbred"