Allergiklinik/læge der var med i DR program

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2354
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22592

Re: Allergiklinik/læge der var med i DR program

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:45

WTF tænk hvis det bare er mit blodsukker der gør at jeg ryster?? Og at det er derfor at det ikke er hele tiden. Og det svinger meget.
Det ville være det mest sindssyge altså. Tænk hvis det skulle være så nemt..... Det virker for nemt.
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:47

Tænk hvis det er derfor jeg er så forvirret ofte?
Tænk hvis jeg kan blive mig selv igen!!
Ej, det er helt sygt at tænke på.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:58

Chachacha skrev:Hvor er det dog irriterende for dig bare at få en masse hormon og antibiotika! Typisk symptombehandling og det er SÅ frustrerende.

Jeg vil bare lige indskyde, at det med, at du aldrig finder ud af, hvad du er allergisk overfor, desværre godt kan være sandt :( Alt afhængigt af, hvad du ellers har været udsat for af allergener (fx pga. årstid), kan du reagere kraftigere i nogle perioder og på andre ting. Der er desværre ikke noget klart svar altid. Især ikke fordi det du viser allergi overfor i blodprøver og priktests ikke nødvendigvis stemmer overens med virkeligheden, så man kan meget nemt få falske positiver fx. Det er bare en møgting at have.

Allergologer bliver der desuden kun skåret mere og mere i fra politikerne, så det er ikke ligefrem fordi det regner med henvisninger til steder som Gentofte, medmindre man får anafylaktiske shock, men selv der stikker de ofte bare binyrebakhormon og en epipen i hånden på folk.

Jeg er også stadig i tvivl om jeg rent faktisk selv tror at jeg er allergisk. Jeg er mere tilbøjelig til at tro (det har jeg hele tiden været) at det er fordi min krop i forvejen er belastet og så reagerer den mere på ting jeg har en smule overfølsomhed overfor.
Men nu må vi se hvad lægen siger. Mon ikke han tager nogle blodprøver først tænker jeg. Det er da relativt vigtigt at vide, hvis jeg rent faktisk går og har kronisk lavt blodsukker og det er derfor jeg ofte er super forvirret, ikke kan finde hoved og hale i samtaler, ryster, har hurtig puls og indre uro og nogle gange er træt som et helt alderdomshjem.
1
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1997

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 21:19

kidkomb skrev:WTF tænk hvis det bare er mit blodsukker der gør at jeg ryster?? Og at det er derfor at det ikke er hele tiden. Og det svinger meget.
Det ville være det mest sindssyge altså. Tænk hvis det skulle være så nemt..... Det virker for nemt.

Jeg kan i hvert fald tydeligt mærke når mit blodsukker skifter og jeg trænger til at få noget ordentligt at spise.

Jeg oplever ikke helt det samme som dig, men fysisk begynder jeg også at ryste, jeg bliver sløj/føler ubehag, får kvalme og bliver svimmel.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om om dine problemer skyldes dit blodsukker, men det er bare for at sige det ikke er unormalt at opleve de ting m.m. pga. ens blodsukker :)
0
Draw me like one of your french squirrels
Billede
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 21:21

Misantropen skrev:
kidkomb skrev:WTF tænk hvis det bare er mit blodsukker der gør at jeg ryster?? Og at det er derfor at det ikke er hele tiden. Og det svinger meget.

Jeg kan i hvert fald tydeligt mærke når mit blodsukker skifter og jeg trænger til at få noget ordentligt at spise.

Jeg oplever ikke helt det samme som dig, men fysisk begynder jeg også at ryste, jeg bliver sløj/føler ubehag, får kvalme og bliver svimmel.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om om dine problemer skyldes dit blodsukker, men det er bare for at sige det ikke er unormalt at opleve de ting m.m. pga. ens blodsukker :)

Problemet er bare at jeg oplever en tydelig forskel på "almindelig" sukkerkold og så disse "ture" med hjertebanken, sved, uro, svimmelhed osv.
Sukkerkold er jeg altid også sulten og kan mærke at jeg må have mad og det hjælper.
De andre "ture" hjælper mad ikke overhovedet. Hverken sukkerholdigt eller almindelig mad. Og jeg har heller ikke lys til mad. Som regel spiser jeg alligevel. Men "turene" kan variere i styrke og vare i timevis. Hvorimod sukkerkold er afgrænset og afhjælpbar.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1997

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 21:50

kidkomb skrev:
Misantropen skrev:

Problemet er bare at jeg oplever en tydelig forskel på "almindelig" sukkerkold og så disse "ture" med hjertebanken, sved, uro, svimmelhed osv.
Sukkerkold er jeg altid også sulten og kan mærke at jeg må have mad og det hjælper.
De andre "ture" hjælper mad ikke overhovedet. Hverken sukkerholdigt eller almindelig mad. Og jeg har heller ikke lys til mad. Som regel spiser jeg alligevel. Men "turene" kan variere i styrke og vare i timevis. Hvorimod sukkerkold er afgrænset og afhjælpbar.

Mad og drikke hjælper heller ikke altid mig. Nogle gange sover/hviler jeg i stedet for at slappe af, men det kommer mest an på om det er udløst af noget bestemt og jeg har det rigtig dårligt med kvalme og svimmelhed.

Se evt. her: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... -diabetes/

https://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/blodsukkerlavt.htm

Bemærk det er uden diabetes. Hvis du søger videre på "Hypoglykæmi" kommer der mange resultater op hvor det omhandler diabetespatienter.

Hvis det kan passe på dig er det bare med at få der undersøgt.
1
Draw me like one of your french squirrels
Billede

Tilbage til "Helbred"