Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 7. dec 2018, 22:19

Men lige nu hvor dagen snart er omme, kan jeg jeg godt mærke, det er mentalt hårdt. Jeg har det som om, jeg har været på et døgns udgang og skal tilbage i smerteisolationsfængsel i morgen tidlig. Øv, altså, hvad jeg ikke ville give for at kunne, ja, hvadsomhelst, bare gå en tur på McD efter en milkshake eller lave en kaffedate eller binge Netflix eller arbejde. Fuck, jeg gider ikke være mig lige nu.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 7. dec 2018, 22:23

Her er btw en artikel fra et tvivlsomt medie. Noget dramatiseret, synes jeg dog. Jeg har højst sandsynligt raget amøben til mig i efteråret 2017, da jeg var en måned i Indonesien og var meget i poolen. Jeg er ekstra udsat fordi mine hornhinder i forvejen var helt smadrede.

https://videnskab.dk/krop-sundhed/pas-p ... ind-i-ojet
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Tibbler » 7. dec 2018, 23:22

Aima skrev:Men lige nu hvor dagen snart er omme, kan jeg jeg godt mærke, det er mentalt hårdt. Jeg har det som om, jeg har været på et døgns udgang og skal tilbage i smerteisolationsfængsel i morgen tidlig. Øv, altså, hvad jeg ikke ville give for at kunne, ja, hvadsomhelst, bare gå en tur på McD efter en milkshake eller lave en kaffedate eller binge Netflix eller arbejde. Fuck, jeg gider ikke være mig lige nu.


Det var her, det kunne være rart, hvis jeg lige kunne komme med en motiverende peptalk. Der er nok bare ikke så meget at komme med i den retning; andet end at du lyder til at være i de bedste hænder i dit fængsel derhjemme.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 7. dec 2018, 23:37

Tibbler skrev:
Aima skrev:Men lige nu hvor dagen snart er omme, kan jeg jeg godt mærke, det er mentalt hårdt. Jeg har det som om, jeg har været på et døgns udgang og skal tilbage i smerteisolationsfængsel i morgen tidlig. Øv, altså, hvad jeg ikke ville give for at kunne, ja, hvadsomhelst, bare gå en tur på McD efter en milkshake eller lave en kaffedate eller binge Netflix eller arbejde. Fuck, jeg gider ikke være mig lige nu.


Det var her, det kunne være rart, hvis jeg lige kunne komme med en motiverende peptalk. Der er nok bare ikke så meget at komme med i den retning; andet end at du lyder til at være i de bedste hænder i dit fængsel derhjemme.


Tak! :kys: Jeg har lige haft et af mine sammenbrud med tårer og alt muligt, mens jeg rablede løs om at jeg slet ikke kunne overskue at dagen er slut. Det hjalp lidt.

Og ja, serviceniveauet i det her lortefængsel er trods alt skyhøjt. Udover det har jeg en million gange tænkt på de mennesker derude der bliver ramt af alvorlig og kompliceret sygdom, men som ikke har deres egen private livlæge siddende på sengekanten til at forklare og berolige og forklare noget mere. Hold kæft hvor er jeg priviligeret dér, trods alt. Hvis han er bare halvt så empatisk, lyttende, rolig og tryghedsskabende overfor sine patienter, dør jeg af stolthed.
10
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Charly » 8. dec 2018, 08:00

Sikke en forfærdelig omgang :8: rigtig god og hurtig bedring :kram:
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Fræksak » 8. dec 2018, 08:34

Aima skrev:Her er btw en artikel fra et tvivlsomt medie. Noget dramatiseret, synes jeg dog. Jeg har højst sandsynligt raget amøben til mig i efteråret 2017, da jeg var en måned i Indonesien og var meget i poolen. Jeg er ekstra udsat fordi mine hornhinder i forvejen var helt smadrede.

https://videnskab.dk/krop-sundhed/pas-p ... ind-i-ojet


Der har lige været en historie ude for nylig om en dansk kvinde, der har prøvet det samme. Det var i hvert fald det første jeg tænkte på, da jeg læste dine nyeste indlæg. Hun har vist "bare" haft kontaktlinser på i brusebadet, så vidt jeg forstod det.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 9. dec 2018, 08:51

Fræksak skrev:
Aima skrev:Her er btw en artikel fra et tvivlsomt medie. Noget dramatiseret, synes jeg dog. Jeg har højst sandsynligt raget amøben til mig i efteråret 2017, da jeg var en måned i Indonesien og var meget i poolen. Jeg er ekstra udsat fordi mine hornhinder i forvejen var helt smadrede.

https://videnskab.dk/krop-sundhed/pas-p ... ind-i-ojet


Der har lige været en historie ude for nylig om en dansk kvinde, der har prøvet det samme. Det var i hvert fald det første jeg tænkte på, da jeg læste dine nyeste indlæg. Hun har vist "bare" haft kontaktlinser på i brusebadet, så vidt jeg forstod det.


Jeg har lige fundet artiklen:

https://www.bt.dk/samfund/blev-blind-af ... -infektion

Det lyder godt nok bekendt! Til gengæld forstår jeg endnu mindre, de tør lade mig gå frem til d. 21. uden tjek og sætte mig ned i behandling. Jeg forstår heller ikke, hvordan jeg er sluppet så billigt. Jeg har haft smerter on/off siden foråret.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Jedi » 9. dec 2018, 17:34

Føj, jeg har ondt af dig! Det lyder som en rigtig slem omgang. Håber alt glider fremadrettet og du undgår yderligere komplikationer.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf heysamaysa » 10. dec 2018, 07:56

hold nu op jeg fik ondt i maven af din opdatering!!!! havde forventet en lidt anden opdatering når du fandt din vej tilbage til tråden.

puha det lyder som hell on earth! men hvor er det godt du har en helt fantastisk kæreste til at støtte og hjælpe, det er bare mere end guld værd i sådan en lorte situation.

hvis ikke du er tilbage inden jul så må du have en så god jul som overhovedet muligt under omstændighederne :ae:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf sigge » 13. dec 2018, 12:12

Føj for den lede, det lyder næsten ubærligt. Jeg synes, du er megasej, at du overhovedet har overskud til at opdatere her. Det må være så opslidende med de konstante smerter i så lang tid. Det glæder mig trods alt på dine vegne, at du har så god støtte i din kæreste. Det lyder til, at han i det mindste gør det en smule mere udholdeligt.

Jeg krydser fingre, tæer og alt for en snarlig, mærkbar bedring.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4636
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21210

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf catnip » 13. dec 2018, 12:26

Det lyder simpelthen så forfærdeligt, Aima. Som et rent living hell, man (jeg) nærmest ikke har fantasi til at forestille sig.

Jeg håber sådan for dig at der snart er bedring at spore.
Du er så pissestærk, og du skal nok komme igennem det her. Din kæreste lyder som en virkelig god klippefast støtte - I skal nok klare det her. Sammen.

Hvor meget kan du selv derhjemme? Jeg tænker at du har nedrullede gardiner og ikke går udenfor, men kan du selv kommen nogenlunde gennem dagen?
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 13. dec 2018, 13:06

Åh, hvor er I søde. Tak!

Det er uden afstand det værste, jeg nogensinde har prøvet, og hold kæft hvor har jeg også været ude i tovene mentalt. Sidste weekend var et helvede, men jeg synes, jeg har taget et kvantespring denne uge. Psykopatsmerterne er væk, altså jeg har stadig ondt hele tiden, men det er på en anderledes måde. Jeg tror omsider på, jeg bliver rask igen, og hvis det bare er indenfor et halvt år, er jeg tilfreds.

Dagene går sjovt nok ret hurtigt, selvom jeg bare ligger i min seng eller på min sofa. Jeg har fundet en slags rutine, hvor jeg gør de samme ting hver dag, primært centreret omkring behandlingen, og så forsøger at putte lidt småting ind. Tøjvask, bad og den slags. Jeg har haft besøg af en veninde en enkelt gang, men derudover har jeg frabedt mig det fra andre end kæreste og min mor, for jeg har ikke overskud. Jeg har en lille håndfuld mennesker, jeg kommunikerer med på lydbeskeder, og det betyder simpelthen så meget.

Alle lamper i mit hjem er udskiftet meenaådan nogle pærer, der har tre niveauer, og så har jeg sådan nogle timede LED-lys der står rundt omkring hvor de ikke generer, men kaster lidt lys. Ovenpå køleskabet og under min seng fx. Det fungerer ret godt.

Jeg er også begyndt at spise lidt for fornøjelsens skyld igen, og jeg vækkede kæreste klokken 5, fordi min venstre arm sov og jeg havde fået psyket mig selv til at tro, jeg var ved at få en blodprop. Han tog det mildt sagt køligt, trykkede mig lidt under armen og i brystet så den nerve det handlede om igen artede sig, aede mig på kinden og sagde, det var rart, at jeg var ved at være mit eget, dramatiske jeg igen :)

Det skal nok gå.
17
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 13. dec 2018, 13:25

Og min mama kommer og gør rent en gang om ugen (hun kommer også et par gange derudover), og min ‘uægte mor’, min chef, ejeren af den restaurant jeg arbejder på, laver alle de ting hun ved, jeg elsker og får kæreste til at hente det. I går var han nede efter frikadeller, lasagne og risalamande.

Min bedste ven og hans kæreste sendte den flotteste kurv med alt muligt lækkert den anden dag, og samme ven stod til rådighed i to timer lørdag nat, da jeg fik en art sammenbrud og troede, jeg skulle være syg for evigt. Han svarede ikke på messenger, så jeg skrev til hans søde kæreste som var online, at alt var lort, og om han sov for han var den eneste jeg havde lyst til at tale med. 10 minutter senere havde hun vækket ham og fået ham til at ringe til mig.

Min veninde har stillet en hel kasse(!) af de der starbucks cappu-shakes foran min dør, fordi hun ved, jeg elsker dem, og min underbo (og ven), skriver dagligt og spørger, om jeg har brug for noget.

Et eller andet må jeg have gjort rigtigt, siden jeg har så gode mennesker omkring mig.
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 13. dec 2018, 13:32

Hov! Og nu jeg er igang, må jeg da lige nævne min ekskæreste som også brillerer! Lige så meget, som han flygtede hjemmefra, da min bror døde, lige så meget er han der nu. Han lægger søde lydbeskeder, små film og ringer flere gange om ugen og får mig til at grine fordi han er sjov. Det er nok også nemmere at være eks/en slags ven end at være kæreste i kriser. Det første er han pissegod til, åbenbart.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 13. dec 2018, 13:59

Altså, hvor er det egentligt vildt. Når jeg skimmer mine indlæg, kan jeg jo godt se slåfejlene og at grammatikken er lort, men for 14 dage siden måtte jeg have min kæreste til at finde og starte lydbøgerne på Storytel og en uge før dét, kunne jeg slet ikke holde lyden ud heller...
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Helbred"