Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Purple Haze » 10. jan 2019, 22:13

Primerose skrev:Når du engang har det godt igen. Så lov at skriv en bog om alt det her. Fra du første gang mærkede symptomer. Op og nedturw.
Du skriver enormt godt, og jeg tror du kunne skrive om chokket ved at være en ung, frisk kvinde, der pludselig bliver bagholdsangrebet af sådan en snigeren sjælden sygdom.
Jeg er på en måde lidt i samme situation, men slet ikke i stand til at kunne skrive om det, som du tydeligs kan.
Og jeg ville læse alt hvad du skrev!


Jaaaaa!
God ide. Den bog vil vi gerne læse.
Komplet med smæk-gale naboer....
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Sophies-mor » 10. jan 2019, 22:50

Purple Haze skrev:
Primerose skrev:Når du engang har det godt igen. Så lov at skriv en bog om alt det her. Fra du første gang mærkede symptomer. Op og nedturw.
Du skriver enormt godt, og jeg tror du kunne skrive om chokket ved at være en ung, frisk kvinde, der pludselig bliver bagholdsangrebet af sådan en snigeren sjælden sygdom.
Jeg er på en måde lidt i samme situation, men slet ikke i stand til at kunne skrive om det, som du tydeligs kan.
Og jeg ville læse alt hvad du skrev!


Jaaaaa!
God ide. Den bog vil vi gerne læse.
Komplet med smæk-gale naboer....

Krimi:
Hvordan mordet på naboen fandt sted :deer:

Jeg ville købe den, signeret naturligvis :lol:
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 11. jan 2019, 00:22

Tibbler skrev:Yay :banan2:

Hvor mange gange om dagen er du så nede på at dryppe øjne nu?


Tusind tak! (Også til jer andre) :kys:

Allergidråber x 2
PHMB-dråber x 8
Viskøse dråber mindst fire gange, men gerne mere.
Kloramfenikolsalve inden jeg skal sove, og ellers hvis øjnene bliver irriterede.

Det præparat jeg har stoppet fra i dag, er dét der, fornemmer jeg hvert fald selv, har givet mig flest bivirkninger. Det er også det der mest risikerer at skade hornhinderne på sigt og jeg tror også, det er det præparat der har ætset mine vipper væk, så jeg håber det også betyder, jeg får dem tilbage nu.

Jeg kan godt mærke, jeg har en lillesmule dårlige nerver over at droppe præparatet, og jeg forestiller mig, bekymringen bliver endnu større, når jeg er trappet helt ud af PHMB-dråberne. Jeg tror, den høje risiko for flare-ups vil ringe som en svag klokke i baghovedet det næste års tid, men jeg tror også, jeg er nogenlunde god til ikke lade det overtage min hjerne for meget. Jeg synes Jo det er gået, og går, ok med at håndtere risici for at amøberne pludselig får deres freak på og går bananas eller udvikler resistens, så det er nok bare samme ‘mentale værktøjer’ jeg skal benytte mig af, tænker jeg :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 11. jan 2019, 00:52

Sophies-mor skrev:
Purple Haze skrev:
Primerose skrev:Når du engang har det godt igen. Så lov at skriv en bog om alt det her. Fra du første gang mærkede symptomer. Op og nedturw.
Du skriver enormt godt, og jeg tror du kunne skrive om chokket ved at være en ung, frisk kvinde, der pludselig bliver bagholdsangrebet af sådan en snigeren sjælden sygdom.
Jeg er på en måde lidt i samme situation, men slet ikke i stand til at kunne skrive om det, som du tydeligs kan.
Og jeg ville læse alt hvad du skrev!


Jaaaaa!
God ide. Den bog vil vi gerne læse.
Komplet med smæk-gale naboer....

Krimi:
Hvordan mordet på naboen fandt sted :deer:

Jeg ville købe den, signeret naturligvis :lol:


Haha, I er søde!

Jeg har faktisk overvejet at gøre ET eller andet. Egentligt tænkte jeg mest, at jeg ville undersøge, om jeg kunne optimere søgeresultaterne på mln tråd her, så den someway kom frem som noget af det første, når man googler ‘acantamøbe’, ‘amøbe’ eller ‘amøbekeratitis’ fx. Internettet, og kommende ofte for de små parasit-svin har brug for fortællinger om de mere moderate forløb som mit. Den første weekend i december glemmer jeg aldrig. Jeg havde haft halvandet døgns behandlingspause og prøvede at google lidt rundt for at finde ud af, hvad det her handlede om. Det skal man ikke, det ved jeg godt, men altså... det gør man. Jeg fik virkelig ikke meget info af mine læger, jeg kunne godt fornemme det var alvorligt, men jeg følte mig som en totaltskadet Toyota der var sendt til mekaniker og meget lidt betragtet som et menneske i en svær situation, der havde brug for vejledning og noget at forholde sig til. Det føltes som når man var barn og de voksne forsøgte at skåne en for svære ting, men man udmærket godt kunne fornemme den var gal. Jeg kunne godt fornemme den var gal, og jeg ville gerne have haft straight up info, for selvom det er pissealvorligt og et markant overtal både bliver blinde og er syge i mange år, så findes der jo også tilfælde som mit. De findes bare ikke på internettet, og internettet var mln eneste kilde til information om, hvad der skete inde i de øjne. Jeg vidste faktisk ikke engang, at en amøbe var en parasit.

Så ja, på en eller anden måde ønsker jeg, at kommende amøbekrigere ved, jeg findes. Hvis I nogensinde kender eller hører om nogen der får det lort raget til sig, må I gerne nævne mig. Også selvom det er om 10 år, og faktisk også selvom det skulle være min nabo :D
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 11. jan 2019, 03:04

Jeg begynder også så småt at ligne mig selv igen, synes jeg. Øjnenes glasøje-look er ikke fordi de er våde, men fordi mine hornhinder er fulde af ar og derfor ikke helt transparente, hvilket gør at lyset reflekteres i øjet. Jeg ved faktisk ikke om det nogensinde går væk, altså arrene bliver nok mindre med tiden, men de vil jo være der i et eller andet omfang. Det er også ligemeget, jeg glæder mig bare til vipperne vokser ud igen.

Det bedste ved billedet er i øvrigt, at jeg kan sidde sådan der uden solbriller i en bil fuld af lys :)


813DA494-3B6E-4B51-8EF9-B3F1A43BEDC6.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
51
I'll stick with hell no's and headphones...
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf limitededition » 11. jan 2019, 05:51

Hvor er du smuk - selv uden øjenvipper :)
4
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Sophies-mor » 11. jan 2019, 05:58

limitededition skrev:Hvor er du smuk - selv uden øjenvipper :)

Enig. Smuk
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Seance
Indlæg: 382
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1904

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Seance » 11. jan 2019, 06:27

Hvordan kan du se så sød og naturlig smuk ud efter det sindssyge forløb? :dåne:
Vi andre ligner lort bare vi ikke for sovet nok :nerve: Skruebrækker :lol:
7
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf sigge » 11. jan 2019, 07:20

Det er da ugens bedste nyhed, Aima! Så skønt, at du er så meget i bedring.

Jeg synes også, det ville være fantastisk, hvis du på en eller anden måde kunne formidle din historie. Både for at give håb til andre ramte om, at der findes "moderate forløb", som du kalder det (jeg tror så, jeg ville have givet op for længst, hvis det havde ramt mig, jeg er ikke nær så sej som dig), men også for at skabe lidt oplysning om sygdommen, som jeg aldrig havde hørt om. Efter at have læst din historie, er jeg nærmest paranoid på en venindes vegne over, at hun skyllede sin kontaktlinse under vandhanen og satte den i igen, da vi var i Italien sammen sidste år.

Og ja, selv uden øjenvipper er du stadig virkelig smuk.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Ado » 11. jan 2019, 07:49

Åh, det var da den skønneste opdatering!
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jan 2019, 08:22

hvor er det fantastisk at der sker så stor bedring og fremgang med dine øjne nu!! Er så glad på dine veje.

Og held og lykke med guitaren, måske du skulle bruge youtube til at lære at spille, fremfor at studere amøber! :kys:
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jan 2019, 10:10

Aima skrev:Jeg bliver helt rask!

Jeg har været til kontrol i dag. Det ser ‘yndigt’ ud og jeg skal stoppe på det ene præparat i dag. Det andet skal jeg trappe ud af over de næste tre måneder, så hvis alt går godt er jeg back on track i slutningen af april.

Jeg sad uden solbriller hele vejen hjem i bilen, og jeg var så glad, at jeg i min eufori impulskøbte en guitar. Jeg er røvfattig, kan ikke læse noder og har aldrig spillet på et instrument. Jeg syntes bare, jeg havde fortjent den, selvom jeg egentligt ikke vidste, jeg ønskede mig den.

Hvor er det godt nok fantastisk at høre. :lun:

Og det er ikke svært at spille guitar i forhold til at skulle igennem det forløb, du lige har været.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
mitze
Indlæg: 205
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 27
Likede indlæg: 190

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf mitze » 11. jan 2019, 13:59

Tillykke med den gode nyhed :)

Du er simpelthen så sej !
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 11. jan 2019, 15:30

Åh, I er skønne! :kys:

Billedet er nogenlunde nådigt, vil jeg sige. Biler er altid gode til selfies pga. overeksponeret lys :D Man kan ikke helt se, hvor smadret huden om øjnene er.

Da min mor var her tidligere på ugen, udbrød hun, jeg så godt ud, og da jeg sådan grinende spurgte om det var en joke, for jeg ser da herrens ud, svarede hun helt tørt, at så skulle jeg have set mig selv for to uger siden :D

Det er (heldigvis) først nu, jeg sådan rigtigt kan se mig selv i spejlet, og jeg har også godt kunne fornemme på både folk der kender mig og ikke kender mig, at jeg har set ret smadret ud. Blomsterbuddene og en varmeaflæser der var her før jul virkede alle lidt forskrækkede, når jeg åbnede døren. Ham der skulle læse varme spurgte faktisk, før han overhovedet havde sagt, hvad han kom for, om han skulle komme igen en anden dag.

Jeg overvejer også lidt, om jeg skal lægge et (nådigt) billede på facebook og forklare hvorfor jeg pludselig forsvandt fra jordens overflade. Mine nærmeste ved jo godt, jeg er syg, men der er også mange perifere bekendte der ikke gør. Egentligt er det fordi jeg så småt begynder at kunne gøre lidt igen og bevæge mig udenfor på gode dage. Jeg vil gerne ned og træne, gå nogle ture, handle og tage ned i restauranten hvor jeg arbejder og sidde og drikke kaffe og spise belgiske vafler og hygge med mine kollegaer, og jeg kan i princippet godt de ting, lidt hvert fald, men jeg kan også godt mærke at det hæmmer mig at vide, at jeg, både for folk der kender mig og ikke gør, ser syg ud... Og hvis folk så bare af natur var sådan “shit, hvad er der sket med dig?”, så jeg bare lige kunne forklare at jeg fik raget en parasit til mig, og at den gik igang med at æde mine øjne, var det jo nemt nok, men det gør folk (mig selv inkl.) jo ikke, og selv på trods af, jeg ikke kan se, kan jeg godt fornemme at man går sådan lidt i stå, når man ser mig. Jeg vil også gerne forberede folk der kender mig lidt, hvis de evt. skulle støde ind i mig, og desuden er der også det der med at jeg ikke kan se dem og formentligt bare vil gå lige forbi dem, hvis de møder mlg i fitness eller sådan.

Åh, det frustrerer mig sgu lidt, at det skal begrænse mig, nu når jeg efter snart tre måneder rent faktisk kan begynde at bevæge mig lidt ud, så det er nok en god nok idé med sådan et facebookopslag, jeg ved bare nærmest ikke, hvordan jeg nogenlunde spiseligt og uden at bruge 1000 ord, forklarer der kom et lille parasit-svin forbi, og at jeg derfor ikke rigtigt kan se for tiden og desuden også ser lidt anderledes ud.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Lurende Peber » 11. jan 2019, 15:58

Du skriver det jo allerede:
“Jeg fik raget en parasit til mig i feriested og den gik i gang med at æde mine øjne eller hornhinder (så vidt jeg husker), hvis du vil nedtone dramaet . Det hedder i øvrigt “fin latinsk betegnelse” , hvis det skulle interessere jer.
Nå, men nu er jeg klar til så småt at komme ud i verden igen, og ville bare advare jer om, hvorfor jeg ser “lidt brugt” ud”

Og så lige med dine egne meget bedre formuleringer :gogo:
9
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Helbred"