Erfaring med de gamle mini-piller?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 381
Likede indlæg: 3816

Erfaring med de gamle mini-piller?

Indlægaf Marioneta » 12. nov 2018, 20:03

Jeg ville høre om der er nogle, der har erfaringer med de gamle mini-piller, som fx Mini-Pe.

Jeg får migræne af p-piller og har så været på de nye mini-piller, cerazette, og de fungerer egentligt fint, da jeg næsten ingen blødning har. Men jeg fik hedeture og andre symptomer på lav østrogen i min krop og jeg troede jeg var ved at gå i overgangsalderen. Jeg stoppede, min cyklus kom i gang og symptomerne gik væk. Men jeg får de vildeste menstruationssmerter. Det er som veer og jeg kan slet ikke holde ud til det. Så nu er jeg startet på cerazette igen, men frygter østrogen mangel symptomerne kommer.

Jeg overvejer så om Mini-Pe kunne være en mulighed, for de hæmmer ikke ægløsningen og min krop vil derfor selv danne østrogen. Hvis jeg så ikke blødte så meget på dem, så ville de hjælpe på mine veer-menstruationer.

Er jeres menstruationer blevet mindre kraftige på Mini-Pe i forhold til uden nogen hormoner?
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1345
Likede indlæg: 5007

Re: Erfaring med de gamle mini-piller?

Indlægaf Spjaerten » 12. nov 2018, 20:48

Jeg prøvede mini-pe først og mine kraftige blødninger forsvandt ikke. Så nu er jeg på de nye. Nogle gange springer jeg mens over men resten af gangene er det milde blødninger så dog i op til en uge :rulle:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Alphilia » 12. nov 2018, 20:49

Jeg fik mindre kraftig blødning og mindre PMS på Mini-PE end uden hormoner. Havde regelmæssig cyklus mens jeg tog dem
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 12. nov 2018, 21:37

Spjaerten skrev:Jeg prøvede mini-pe først og mine kraftige blødninger forsvandt ikke. Så nu er jeg på de nye. Nogle gange springer jeg mens over men resten af gangene er det milde blødninger så dog i op til en uge :rulle:

På de nye har jeg nærmest slet ikke menstruation, jeg kan få en enkelt dags blødning en sjælden gang imellem, så på det punkt fungerer de upåklageligt. Det er bare træls med de andre symptomer.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 12. nov 2018, 21:39

Alphilia skrev:Jeg fik mindre kraftig blødning og mindre PMS på Mini-PE end uden hormoner. Havde regelmæssig cyklus mens jeg tog dem

Det ville være fint, hvis jeg havde en almindelig cyklus, hvis bare blødningen var mindre og det ikke gjorde så ondt. Så det er måske et forsøg værd bare at prøve dem.
0

Tilbage til "Helbred"