Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 25. nov 2018, 20:39

Sophies-mor skrev:Hvis du lægger lillefingeren på højre hånd på din hofte og tommelfingeren på din navle... er smerten såplaceret cirka ved langfingeren?

Eller hvor sidder smerten nøjagtigt?
Er du tjekket for galdesten?
Men der sidder smerten typisk under højre ribbenskant (højre kurvatur) og det er jo trods alt et stykke fra blindtarmen....

Og måske du bør kontakte vagtlægen igen.


Altså, det gør ondt, når jeg trykker hvor langefingeren er (og bliver ved, når jeg slipper, det har det ikke gjort før), men egentlig smerte uden berøring, er der ikke. Det er mere under navlen, og ud til venstre, smerten sidder. Er ikke tjekket for galdesten, det nævnte de i hvert fald ikke noget om.

Jeg overvejer kraftigt at ringe til min egen læge igen, morgen. OG at tage på arbejde, men det ved jeg sgu ikke, hvor langt jeg kommer med.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Sophies-mor » 25. nov 2018, 21:24

Muddi skrev:
Sophies-mor skrev:Hvis du lægger lillefingeren på højre hånd på din hofte og tommelfingeren på din navle... er smerten såplaceret cirka ved langfingeren?

Eller hvor sidder smerten nøjagtigt?
Er du tjekket for galdesten?
Men der sidder smerten typisk under højre ribbenskant (højre kurvatur) og det er jo trods alt et stykke fra blindtarmen....

Og måske du bør kontakte vagtlægen igen.


Altså, det gør ondt, når jeg trykker hvor langefingeren er (og bliver ved, når jeg slipper, det har det ikke gjort før), men egentlig smerte uden berøring, er der ikke. Det er mere under navlen, og ud til venstre, smerten sidder. Er ikke tjekket for galdesten, det nævnte de i hvert fald ikke noget om.

Jeg overvejer kraftigt at ringe til min egen læge igen, morgen. OG at tage på arbejde, men det ved jeg sgu ikke, hvor langt jeg kommer med.

Hvis du trykker hårdt ned og slipper... Så er du øm?
Du skal slippe hurtigt. Ikke langsomt.

Jeg ville ringe til vagtlægen og nævne dit forløb, plus slipømhed.
Slipøm er et signal for blindtarmsbetændelse.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
honeybee
Indlæg: 255
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf honeybee » 25. nov 2018, 22:14

Det lyder ret diffust med slipømhed i højre side og konstante smerter i venstre side. CT skanningen mø have været fin, siden de udskrev dig?
Tynd afføring - hm skjult forstoppelse?
Hælder nok mest til du skal kontakte egen læge i morgen mhp. yderligere udredning, det lyder ikke holdbart.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf heysamaysa » 26. nov 2018, 11:26

Muddi skrev:
honeybee skrev:Blev du CT-skannet, da du var indlagt? Jeg er i tvivl om henvisninger fra sygehusafdelingen til anden afdeling/endoskopiafsnittet også vil fremgå på sundhed.
Hvad står der i din epikrise/journal?

Med så store smerter som du beskriver, vil jeg mene der er grundlag for endnu et lægebesøg eller et opkald til vagtlægen. Har du gang i maven?


Ja jeg blev CT-scannet. Ok, måske er det derfor, for der står også i journalen, at jeg vil blive henvist. Kan bare ikke forstå jeg ikke har hørt noget endnu.

Ja, der er gang i maven, den er tynd og træls, og har nu også mistet appetitten, det gør for ondt at spise.



jeg har været henvist til CT skanning på et tidspunkt og der glemte de at vende tilbage til mig med en tid. Det var ikke så akut som dit, så der gik 14 dage før jeg selv fik ringet.

så jeg ville også ringe og tjekke op på det! for det kan ske man bliver glemt.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 26. nov 2018, 12:49

heysamaysa skrev:
Muddi skrev:
honeybee skrev:Blev du CT-skannet, da du var indlagt? Jeg er i tvivl om henvisninger fra sygehusafdelingen til anden afdeling/endoskopiafsnittet også vil fremgå på sundhed.
Hvad står der i din epikrise/journal?

Med så store smerter som du beskriver, vil jeg mene der er grundlag for endnu et lægebesøg eller et opkald til vagtlægen. Har du gang i maven?


Ja jeg blev CT-scannet. Ok, måske er det derfor, for der står også i journalen, at jeg vil blive henvist. Kan bare ikke forstå jeg ikke har hørt noget endnu.

Ja, der er gang i maven, den er tynd og træls, og har nu også mistet appetitten, det gør for ondt at spise.



jeg har været henvist til CT skanning på et tidspunkt og der glemte de at vende tilbage til mig med en tid. Det var ikke så akut som dit, så der gik 14 dage før jeg selv fik ringet.

så jeg ville også ringe og tjekke op på det! for det kan ske man bliver glemt.


Det var også meningen jeg ville ringe derned idag, men i morges lå der et brev i eboks fra lægen på sygehuset. Nu synes de pludselig ikke, at den undersøgelse er nødvendig, så jeg er afsluttet. Skal ned til min læge i morgen, og tror jeg sygemelder mig igen, det var ulideligt at være på arbejde
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Freya » 26. nov 2018, 13:36

Jeg har oplevet at have det sådan, hvor jeg også havde tynd mave. Det viste sig at være skjult forstoppelse. Det hjalp for mig at tage HUSK.
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 26. nov 2018, 14:43

Jeg har bare gang i maven, men ved ikke om det er nok.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf PaleSeptember » 26. nov 2018, 16:11

Prøv at se, om du kan få lidt mere gang i maven med Movicol, og hvis det ikke hjælper, så må du afsted til lægen igen.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. nov 2018, 16:36

Har nogen nævnt om det kan være noget irritabel tyktarm? Jeg havde et meget lignende forløb da jeg fyldte 20 - med konstante smerter i venstre og slipsmerter i højre. Smerterne var så slemme at jeg kastede op, ikke kunne finde ro, ikke kunne bevæge mig eller sove. Det var simpelthen så forfærdeligt. Smertestillende virkede overhovedet ikke.
Jeg havde på daværende tidspunkt også fint gang i maven og blev indlagt til observation med mistanke om blindtarmsbetændelse. Mit betændelsestal var til gengæld borderline højt nok til operation, men det steg ikke så de valgte at lade være.

Lægen diagnosticerede mig efterfølgende med irritabel tyktarm og sagde at det passede med mine symptomer. Nu er jeg dog stadig i udredning da nogle ting ikke passer.
Jeg havde så vidst nok noget nyrebækkenbetændelse eller sådan noget oven i. Det var i hvert fald en fæl blanding og jeg var ikke til noget som helst i næsten en måned.

Hvis der er noget mistanke om forstoppelse er movicol ret godt. Eller en senna kot pille. De gør dog skide ondt når de sætter gang i tingene..
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. nov 2018, 17:10

Jeg synes ikke du skal begynde at drikke movicol hvis ikke du er forstoppet. Ja, en obstipationsdiarré er meget tynd (vandig, da det er det eneste der kan slippe forbi en fast 'klump' i tarmen), men der vil du stadig føle dig forstoppet - men hvis der har været fin gang i maven og du faktisk har en irritabel og inficeret tyktarm, så er laksantia virkeligt ikke godt, og kan gøre det hele meget værre.
Movicol er ikke svaret på alle maveproblemer og man skal faktisk være ret forsigtig med det hvis der er noget andet galt. Bare lige et indspark - jeg håber du får det bedre meget snart :ae:
1
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 26. nov 2018, 18:40

Lemonella skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg synes ikke du skal begynde at drikke movicol hvis ikke du er forstoppet. Ja, en obstipationsdiarré er meget tynd (vandig, da det er det eneste der kan slippe forbi en fast 'klump' i tarmen), men der vil du stadig føle dig forstoppet - men hvis der har været fin gang i maven og du faktisk har en irritabel og inficeret tyktarm, så er laksantia virkeligt ikke godt, og kan gøre det hele meget værre.
Movicol er ikke svaret på alle maveproblemer og man skal faktisk være ret forsigtig med det hvis der er noget andet galt. Bare lige et indspark - jeg håber du får det bedre meget snart :ae:


Du har faktisk fuldstændig ret. Måske TS, først og fremmest, skal spørge sin læge, hvad hun skal gøre. Selvom diverse gode råd er velmenende, er vi jo ikke læger.


Uanset hvad, er det nu rart med gode råd herinde :kys:
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf heysamaysa » 26. nov 2018, 18:43

Muddi skrev:
heysamaysa skrev:
Muddi skrev:
honeybee skrev:Blev du CT-skannet, da du var indlagt? Jeg er i tvivl om henvisninger fra sygehusafdelingen til anden afdeling/endoskopiafsnittet også vil fremgå på sundhed.
Hvad står der i din epikrise/journal?

Med så store smerter som du beskriver, vil jeg mene der er grundlag for endnu et lægebesøg eller et opkald til vagtlægen. Har du gang i maven?


Ja jeg blev CT-scannet. Ok, måske er det derfor, for der står også i journalen, at jeg vil blive henvist. Kan bare ikke forstå jeg ikke har hørt noget endnu.

Ja, der er gang i maven, den er tynd og træls, og har nu også mistet appetitten, det gør for ondt at spise.



jeg har været henvist til CT skanning på et tidspunkt og der glemte de at vende tilbage til mig med en tid. Det var ikke så akut som dit, så der gik 14 dage før jeg selv fik ringet.

så jeg ville også ringe og tjekke op på det! for det kan ske man bliver glemt.


Det var også meningen jeg ville ringe derned idag, men i morges lå der et brev i eboks fra lægen på sygehuset. Nu synes de pludselig ikke, at den undersøgelse er nødvendig, så jeg er afsluttet. Skal ned til min læge i morgen, og tror jeg sygemelder mig igen, det var ulideligt at være på arbejde


ej da! Det forstår jeg da slet ikke med de smerter du har!

men ja så skal du da helt klart snakke med din læge igen. for det der er jo slet ikke til at holde til og man vil bare gerne vide hvad der er i vejen og få klarhed.
2
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 27. nov 2018, 10:58

Nu er der kun et par timer, til jeg skal til lægen. Ved ikke rigtig hvad jeg forventer hun skal gøre. Er vist ved at miste modet.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Sophies-mor » 27. nov 2018, 11:07

Muddi skrev:Nu er der kun et par timer, til jeg skal til lægen. Ved ikke rigtig hvad jeg forventer hun skal gøre. Er vist ved at miste modet.

Du skal insistere på udredning.

(Du kan ikke være gravid? Kom til ar tænke på ligamentsmerter.. :gruble: )
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Blindtarmsbetændelse? Og i så fald næste skridt?

Indlægaf Muddi » 27. nov 2018, 11:09

Sophies-mor skrev:
Muddi skrev:Nu er der kun et par timer, til jeg skal til lægen. Ved ikke rigtig hvad jeg forventer hun skal gøre. Er vist ved at miste modet.

Du skal insistere på udredning.
Du kan ikke være gravid?


Nej, jeg er helt sikkert, ikke gravid. Det tjekkede lægen også for, sidst jeg var der.
1

Tilbage til "Helbred"