muskelafslappende midler i håndkøb?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf heysamaysa » 14. dec 2018, 18:37

kan må få noget der virker muskelafslappende som man kan få i håndkøb?


jeg er ved at gå til af muskelspændinger især i ansigtet :sur:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 14. dec 2018, 20:02

Det kommer lidt an på hvad der forårsager dine muskelspændinger - skærer du tænder, bider kæberne sammen eller lign. så det decideret er en træt og øm muskel, eller opstår det sådan lidt random og uden du ved hvorfor?
Både calcium og magnesium har betydning for musklernes arbejde og evne til at slappe af igen (lav magnesium viser sig ofte med mange tics og sitrende muskler) men hvis det er det førstnævnte der er problemet, skal du måske ud i noget påsmøring der øger blodcirkulation, varmer mv.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf In_your_eyes » 14. dec 2018, 20:47

Du skal have fat på noget smertestillende, der indeholder Ibuprofen, det kan tage mine muskelspændinger. Fx Ipren.
0
:pompom:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf paint » 14. dec 2018, 22:22

Magnesiumolie, er udmærket til formålet

https://apopro.dk/magnesium-oil-joint-s ... stk-219601

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. dec 2018, 23:42

Magnesiumolie kan svie helt forfærdeligt, så hvis du går den vej vil jeg anbefale det som lotion fra Nordic Health
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf Freya » 15. dec 2018, 08:30

Jeg har ikke formået at finde noget smertestillende, der virker på mine kæbespændinger. Men en god osteopat, akupunktur af kæbe, nakke, hals samt selvmassage har været vejen frem for mig.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf heysamaysa » 15. dec 2018, 09:56

jeg døjer generelt med kæbespænder men fik i mandags opereret en tand ud og fik en komplikation der hedder dry socket der gør herre ooooondt!!!! noget med såret vil ikke hele så der er adgang op til de nervesystemet oppe i kæbeknoglen. AV!!

og pga de nervesmerter spænder jeg endnu mere. spændinger er så voldsomme at jeg ikke føler jeg kan trække vejret og mit hovedet bliver vredet helt af led. Det gør det self. ikke det føles bare sådan.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf HappyPaww » 15. dec 2018, 10:45

heysamaysa skrev:jeg døjer generelt med kæbespænder men fik i mandags opereret en tand ud og fik en komplikation der hedder dry socket der gør herre ooooondt!!!! noget med såret vil ikke hele så der er adgang op til de nervesystemet oppe i kæbeknoglen. AV!!

og pga de nervesmerter spænder jeg endnu mere. spændinger er så voldsomme at jeg ikke føler jeg kan trække vejret og mit hovedet bliver vredet helt af led. Det gør det self. ikke det føles bare sådan.

Har du prøvet Panodil+ Ipren sammen?
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf LaScrooge » 15. dec 2018, 14:46

Efter styrt på cykel inklusive hjernerystelse og nakkespændinger der forværrede hovedpinen, fik jeg en kur på 400mg ibuprofen i vist nok 7 dage. Det afslappede musklerne så meget at jeg slap af med spændingerne og dermed hovedpinen. Styrken udskrives normalt til gigtpatienter og jeg fik recepten hos lægen.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf heysamaysa » 15. dec 2018, 15:46

HappyPaww skrev:
heysamaysa skrev:jeg døjer generelt med kæbespænder men fik i mandags opereret en tand ud og fik en komplikation der hedder dry socket der gør herre ooooondt!!!! noget med såret vil ikke hele så der er adgang op til de nervesystemet oppe i kæbeknoglen. AV!!

og pga de nervesmerter spænder jeg endnu mere. spændinger er så voldsomme at jeg ikke føler jeg kan trække vejret og mit hovedet bliver vredet helt af led. Det gør det self. ikke det føles bare sådan.

Har du prøvet Panodil+ Ipren sammen?



ja jeg får ordineret 600 mg ibupren som jeg skal tage sammen med 2 panodiler 3-4 gange om dagen. Det hjælper bare desværre ikke ret meget. :trist:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 15. dec 2018, 16:38

heysamaysa skrev:
HappyPaww skrev:
heysamaysa skrev:jeg døjer generelt med kæbespænder men fik i mandags opereret en tand ud og fik en komplikation der hedder dry socket der gør herre ooooondt!!!! noget med såret vil ikke hele så der er adgang op til de nervesystemet oppe i kæbeknoglen. AV!!

og pga de nervesmerter spænder jeg endnu mere. spændinger er så voldsomme at jeg ikke føler jeg kan trække vejret og mit hovedet bliver vredet helt af led. Det gør det self. ikke det føles bare sådan.

Har du prøvet Panodil+ Ipren sammen?



ja jeg får ordineret 600 mg ibupren som jeg skal tage sammen med 2 panodiler 3-4 gange om dagen. Det hjælper bare desværre ikke ret meget. :trist:


Har din tandlæge ikke foretaget anden behandling/lindring?
Han/hun kan fylde hullet med lokalbedøvende/antibaktetielt materiale for at lindre her og nu, når smerten er så voldsom.

https://www.webmd.com/oral-health/guide/dry-socket-symptoms-and-treatment

http://www.spoergtandlaegen.dk/dry%2520socket.html
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. dec 2018, 17:25

Jeg har mange kæbespænidnger og bruger varmepude på nakken/baghoved, det gør at det hele slapper vedre af
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: muskelafslappende midler i håndkøb?

Indlægaf heysamaysa » 17. dec 2018, 16:28

Jo tandlægen har puttet gage med nellikeolie i. Nu er der så betændelse i kæben der trykker på nerverne. Det stopper bare aldrig!!!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Helbred"