HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Honningprut » 19. dec 2018, 20:07

Jeg har aldrig været typen der har haft problemer med bumser og urenheder i ansigtet, hverken i mine teenageår eller efterfølgende op gennem 20'erne. Det seneste år har min hud i mit 31-årige gamle ansigt dog fuldstændig gået amok for at sige det mildt, og jeg har svært ved at finde en forklaring på det.

Jeg renser mit ansigt hverdag i parfume fri ansigtsrens, ligeledes bruger jeg faktisk kun parfumefri produkter - også når det kommer til make up, som jeg dog kun bruger sjældent ved festlige lejligheder og dens slags.

Jeg spiser også, hvad jeg vil sige "normalt" og vælter ikke rundt i hverken chips eller fastfood.

Men (og undskyld sproget) hvad fanden kan det lort så komme af? Og hvorfor kommer det nu?

Jeg har prøvet at søge svar på nettet, men det giver ikke rigtig noget brugbart. Det bliver ikke værre omkring min mens, og jeg er heller ikke gravid.

Er der nogen der ved noget omkring det her? Eller ved hvordan man evt. kan slippe af med det igen? :panik: :panik: :panik: :gisp:
Senest rettet af Honningprut 19. dec 2018, 22:05, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Sustentaculum » 19. dec 2018, 20:14

Med forbehold for at jeg ikke har set din hud, så oplevede jeg det samme. Aldrig haft to bumser på en gang, og pludselig lignede jeg, jeg ved ikke hvad, i en alder af 29. Jeg har pustuløs rosacea eller perioral dermatit. De kan ikke helt blive enige, men behandlingen virker.

Mit råd er at gå til lægen og få hende til at kigge på det :)
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Annione » 19. dec 2018, 21:34

Gå til lægen.

Parfume-frie produkter er ikke altid = gode produkter for din hud.
4
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf ajnaM » 19. dec 2018, 21:42

Gå til lægen.

Jeg har oplevet noget af det samme, bare med min ryg og nakke - fik en creme, og det er gået fuldkommen væk i løbet af et par uger. :gogo: Ingen grund til at gå og bakse med det, når der findes virkelig effektive midler på recept.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Muscari
Indlæg: 88
Tilmeldt: 11. sep 2016, 18:01
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Muscari » 19. dec 2018, 23:37

Bruger du p-piller eller lign med hormoner? Og har du skiftet mærke?
1
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Prosperity74 » 20. dec 2018, 00:13

Sustentaculum skrev:Med forbehold for at jeg ikke har set din hud, så oplevede jeg det samme. Aldrig haft to bumser på en gang, og pludselig lignede jeg, jeg ved ikke hvad, i en alder af 29. Jeg har pustuløs rosacea eller perioral dermatit. De kan ikke helt blive enige, men behandlingen virker.

Mit råd er at gå til lægen og få hende til at kigge på det :)


Jeg har også rosacea hvor der ind imellem kommer pustler. Hvad for noget behandling får du ? Mit rosacea startede da jeg var tæt på 30 år.

Til trådstarter ; det vil helt klart være en god idé at gå til lægen og se hvad han/hun siger til det :)
1
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Honningprut » 20. dec 2018, 01:17

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg vil prøve at kontakte egen læge i morgen.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Honningprut » 20. dec 2018, 01:18

Muscari skrev:Bruger du p-piller eller lign med hormoner? Og har du skiftet mærke?


Nej det gør jeg ikke. Jeg har en kobber spiral. :)
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16953
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21072

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Misantropen » 20. dec 2018, 05:48

Der er flere ting der kan være årsagen eller kan påvirke hinanden så der ikke skal så meget til. Hvad angår kosten er det vist en myte at usunde madvarer i sig selv kan forårsage bumser og uren hud.

Udover hormonelle forandringer, rygestop og længerevarende stress kan det også skyldes din hovedpude, eller hvad du måtte have der kan være en baketeriebombe eller genere din hud.

Tjek ingredienserne på din hudpleje. Selvom der ikke er parfume i kan der være store mængder af andre ting der kan irritere din hud.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf LaScrooge » 20. dec 2018, 06:14

Når det er så markant, vil jeg skyde på at det er hormonelle forandringer.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Sustentaculum » 20. dec 2018, 07:32

Prosperity74 skrev:
Sustentaculum skrev:Med forbehold for at jeg ikke har set din hud, så oplevede jeg det samme. Aldrig haft to bumser på en gang, og pludselig lignede jeg, jeg ved ikke hvad, i en alder af 29. Jeg har pustuløs rosacea eller perioral dermatit. De kan ikke helt blive enige, men behandlingen virker.

Mit råd er at gå til lægen og få hende til at kigge på det :)


Jeg har også rosacea hvor der ind imellem kommer pustler. Hvad for noget behandling får du ? Mit rosacea startede da jeg var tæt på 30 år.

Til trådstarter ; det vil helt klart være en god idé at gå til lægen og se hvad han/hun siger til det :)


Jeg får en amoxicilin kur når det er værst, og så smører jeg Acelainsyre på morgen og aften under udbrud, og et måned tid efter. Det hedder Finacea :)
1
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Freya » 20. dec 2018, 08:37

Hudlæge er vejen frem. Jeg udviklede Perioral Dermatit sent og har heller aldrig haft hudproblemer i teenageårene. Nu må jeg holde mig fra de fleste makeup-produkter og cremer, da disse provokerer min hud.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 20. dec 2018, 13:10

ajnaM skrev:Gå til lægen.

Jeg har oplevet noget af det samme, bare med min ryg og nakke - fik en creme, og det er gået fuldkommen væk i løbet af et par uger. :gogo: Ingen grund til at gå og bakse med det, når der findes virkelig effektive midler på recept.

Hvilken creme fik du?
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf ajnaM » 20. dec 2018, 13:14

Jacobsen81 skrev:
ajnaM skrev:Gå til lægen.

Jeg har oplevet noget af det samme, bare med min ryg og nakke - fik en creme, og det er gået fuldkommen væk i løbet af et par uger. :gogo: Ingen grund til at gå og bakse med det, når der findes virkelig effektive midler på recept.

Hvilken creme fik du?


Epiduo. Har været overraskende glad for det.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: HJÆLP. Min hud i ansigtet ligner en teenagers?

Indlægaf Chachacha » 20. dec 2018, 15:02

Udover at du selvfølgelig nok bør kontakte lægen, som foreslået, så vil jeg gerne høre hvad din rutine er og hvilke produkter du præcis bruger dagligt?
0

Tilbage til "Helbred"