Køresyge

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Køresyge

Indlægaf AgentPixie » 30. dec 2018, 17:50

Har I prøvet piller mod transportsyge? Dem har jeg taget siden jeg var 6-7 år gammel. Lider også af meget slem køresyge.
Bruger dem der hedder Marzine.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Køresyge

Indlægaf ajnaM » 30. dec 2018, 18:28

Hun kan eventuelt have nogle problemer med balancen? Det har min søn, og efter vi har fået hjælp hos en ergoterapeut har det hjulpet på hans køresyge. :gogo:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Køresyge

Indlægaf ajnaM » 30. dec 2018, 18:31

Trappestige skrev:
ajnaM skrev:Hun kan eventuelt have nogle problemer med balancen? Det har min søn, og efter vi har fået hjælp hos en ergoterapeut har det hjulpet på hans køresyge. :gogo:

Hvordan finder man ud af det? :genert:


Det ved jeg ikke - vi fandt ud af det ved et tilfælde, fordi min søn har nogle motoriske problemer og vi blev henvist til en ergoterapeut. Jeg anede ikke, at balance har noget med køresyge at gøre, men det har det åbenbart. Han har så fået nogle øvelser, som blandt andet handler om at træne at blive rundtosset, og det har så haft den positive bi-effekt, at han bliver klart mindre køresyg.

Jeg tænker, I måske kan tale med en læge eller sundhedsplejerske?
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Ndss
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. maj 2017, 16:15
Kort karma: 3
Likede indlæg: 81

Re: Køresyge

Indlægaf Ndss » 30. dec 2018, 18:39

Trappestige skrev:
AgentPixie skrev:Har I prøvet piller mod transportsyge? Dem har jeg taget siden jeg var 6-7 år gammel. Lider også af meget slem køresyge.
Bruger dem der hedder Marzine.

Vi bruger nogle gange Alnok, da de er ikke-sløvende. Jeg kan læse at Marzine er sederende. Det dur ikke, for hun bliver i forvejen træt og sløv pga. kvalmen.


I kunne måske afprøve det på en køretur, uden andet formål end at teste piller mod transportsyge? Formentlig vil kvalmen slet ikke opstå, når hun er medicineret. Bare i husker at tage den god tid i forvejen :)

Jeg bruger 'Gotur' eller 'Sepan' med god effekt til fly- og sejlture.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Køresyge

Indlægaf Slettet bruger » 30. dec 2018, 18:50

Det er muligvis åndssvagt, men mine børn bliver aldrig bevægelsessyge, og jeg har en teori om at det skyldes at vi har "drej rundt"-stolen som har været godt legetøj siden de var helt små. De sætter sig i stolen, og jeg kører dem rundt så hurtigt jeg kan. Hvor mange andre børn vælter forvirrede rundt med øjnene kørende rundt i hovedet efter sådan en tur, er mine helt upåvirkede. Det har givet lidt udfordringer i forlystelsesparker hvor vi skal med i forskellige ting igen og igen, til vi er ved at kaste op, men jeg har oplevet at selv en halvgammel mand som mig kan lære at tage 10 ture i tekopperne uden at få kvalme, jeg er blevet meget bedre til det.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Køresyge

Indlægaf kidkomb » 30. dec 2018, 19:18

Jeg bryder mig ikke om Marzine og har haft stor effekt af pulveriseret ingefær. Dem man kan få herhjemme i pilleform indeholder ikke så meget ingefær som når jeg køber i Spanien. Det er bare ren pulveriseret ingefær i en gelatine kapsel.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Køresyge

Indlægaf Misantropen » 30. dec 2018, 19:44

...
Senest rettet af Misantropen 15. jan 2019, 05:19, rettet i alt 1 gang.
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Køresyge

Indlægaf Bergen » 30. dec 2018, 19:44

abcd skrev:Det er muligvis åndssvagt, men mine børn bliver aldrig bevægelsessyge, og jeg har en teori om at det skyldes at vi har "drej rundt"-stolen som har været godt legetøj siden de var helt små. De sætter sig i stolen, og jeg kører dem rundt så hurtigt jeg kan. Hvor mange andre børn vælter forvirrede rundt med øjnene kørende rundt i hovedet efter sådan en tur, er mine helt upåvirkede. Det har givet lidt udfordringer i forlystelsesparker hvor vi skal med i forskellige ting igen og igen, til vi er ved at kaste op, men jeg har oplevet at selv en halvgammel mand som mig kan lære at tage 10 ture i tekopperne uden at få kvalme, jeg er blevet meget bedre til det.


Vi har en tumletop og en af ideen er ifg barnets fysioterapeut netop dette.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Køresyge

Indlægaf AgentPixie » 30. dec 2018, 19:47

Jeg har aldrig oplevet marzine som sløvende. Har dog oplevet det med dem der varer 8-12 timer.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Køresyge

Indlægaf Muspel » 30. dec 2018, 20:12

Trappestige skrev:
AgentPixie skrev:Jeg har aldrig oplevet marzine som sløvende. Har dog oplevet det med dem der varer 8-12 timer.

Der står bare på medicin.dk at det er sløvende. Alnok skulle være de eneste der ikke sløver, så dem har vi en kæmpe stak af herhjemme- men jeg synes altså alligevel at hun bliver lidt mere træt af dem. Vil prøve at købe Marzine. Og de der Ingefærtabletter som Kid nævner. Men først tager vi lige forbi lægen.



Alnok er da en allergipille? Hvordan skulle det hjælpe?

Hvis nogen er i USA er deres transportsygepiller markant bedre. Noget med at de både er forebyggende som ‘gotur’ og kvalmestillende. Men de sælges ikke i dk.
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Køresyge

Indlægaf Bergen » 30. dec 2018, 20:18

Muspel skrev:
Trappestige skrev:
AgentPixie skrev:Jeg har aldrig oplevet marzine som sløvende. Har dog oplevet det med dem der varer 8-12 timer.

Der står bare på medicin.dk at det er sløvende. Alnok skulle være de eneste der ikke sløver, så dem har vi en kæmpe stak af herhjemme- men jeg synes altså alligevel at hun bliver lidt mere træt af dem. Vil prøve at købe Marzine. Og de der Ingefærtabletter som Kid nævner. Men først tager vi lige forbi lægen.



Alnok er da en allergipille? Hvordan skulle det hjælpe?

Hvis nogen er i USA er deres transportsygepiller markant bedre. Noget med at de både er forebyggende som ‘gotur’ og kvalmestillende. Men de sælges ikke i dk.



Antihistaminer bruges ofte for transportsyge. Alnok ville ikke være mit 1. førstevalg men ser kan fx apotek vejlede.

http://min.medicin.dk/sygdomme/sygdom/107

http://min.medicin.dk/Laegemiddelgruppe ... 15255#a000
0
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Køresyge

Indlægaf honeybee » 30. dec 2018, 20:57

Har aldrig hørt om Alnok mod transportsyge, men GoTur, Marzine eller Phenergan er nogle af de antihistaminer vi bruger mod massiv svimmelhed (øresten eller virus på balancenerven) i modtagelsen, og som jeg også ville anbefale mod transportsyge :)

Min søster har altid haft god effekt af ingefærpulver i gelatinekapsler, lige fra hun var 10 år..
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Køresyge

Indlægaf HappyPaww » 30. dec 2018, 21:32

Det er måske banalt (og formentlig gør I det heller ikke), men hun får ikke lov at have mobil, iPad eller læsestof under kørslen, vel? Der er i hvert fald ikke noget værre for køresygetendens.
0
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Køresyge

Indlægaf Lalana » 31. dec 2018, 07:14

Øv hvor er det synd for hende. Jeg har også altid haft tendens til køresyge, søsyge og what not. Jeg bliver også virkelig træt af piller mod transportsyge, tilgengæld synes ingefærpiller - fåes i matas -virker okay. Ikke så godt som den sløvende type, men de har en effekt, så måske i kan prøve det.
Synes dog også en tur forbi lægen lyder som en god ide, så I kan udelukke at der er andet galt. Håber i finder ud af det
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Køresyge

Indlægaf FormerlyKnownAs » 31. dec 2018, 07:19

Vi solgte rigtig mange Safe Rejsepillen da jeg arbejdede i Helsam. Det er også ingefær.
0

Tilbage til "Helbred"