Lændesmerte...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Lændesmerte...

Indlægaf Artem » 3. maj 2019, 21:33

Misantropen skrev:Jeg blev mindet om din tråd pga. emnet :D

Gang i dig med træningen :D Giver du din krop nogle hviledage og dage med mindre hård træning? Jeg har ikke lige noget overblik over hvor meget træning du har skåret væk og tilføjet.

Træls med søvnen. Jeg sover også dårligt når det er varmt, og jeg kan tydeligt mærke det på min krop fordi den ikke bliver ordentlig udhvilet :mellow:

Ja fredag er normalt den ugentlige hviledag :D
Træner normalt 10 gange om ugen nu. Med 1 til 3 gange om dagen. Ville gerne træne endnu mere, men mange ting ligger på det samme tidspunkt, og kan desværre ikke være flere steder på en gang.

Jeg ved snart ikke hvad der er hård træning mere... Man kan jo vænne sig til meget...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Lændesmerte...

Indlægaf Misantropen » 3. maj 2019, 21:54

Artem skrev:
Misantropen skrev:Jeg blev mindet om din tråd pga. emnet :D

Gang i dig med træningen :D Giver du din krop nogle hviledage og dage med mindre hård træning? Jeg har ikke lige noget overblik over hvor meget træning du har skåret væk og tilføjet.

Træls med søvnen. Jeg sover også dårligt når det er varmt, og jeg kan tydeligt mærke det på min krop fordi den ikke bliver ordentlig udhvilet :mellow:

Ja fredag er normalt den ugentlige hviledag :D
Træner normalt 10 gange om ugen nu. Med 1 til 3 gange om dagen. Ville gerne træne endnu mere, men mange ting ligger på det samme tidspunkt, og kan desværre ikke være flere steder på en gang.

Jeg ved snart ikke hvad der er hård træning mere... Man kan jo vænne sig til meget...

Ja, det er rigtigt. Kroppen bliver jo også stærkere og mere udholdende, men den skal jo også kunne følge med :D
0
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Lændesmerte...

Indlægaf fisken80 » 5. maj 2019, 17:46

Artem skrev:
Misantropen skrev:Jeg blev mindet om din tråd pga. emnet :D

Gang i dig med træningen :D Giver du din krop nogle hviledage og dage med mindre hård træning? Jeg har ikke lige noget overblik over hvor meget træning du har skåret væk og tilføjet.

Træls med søvnen. Jeg sover også dårligt når det er varmt, og jeg kan tydeligt mærke det på min krop fordi den ikke bliver ordentlig udhvilet :mellow:

Ja fredag er normalt den ugentlige hviledag :D
Træner normalt 10 gange om ugen nu. Med 1 til 3 gange om dagen. Ville gerne træne endnu mere, men mange ting ligger på det samme tidspunkt, og kan desværre ikke være flere steder på en gang.

Jeg ved snart ikke hvad der er hård træning mere... Man kan jo vænne sig til meget...


Jeg kan altså ikke lad være med at tænke, at din træning påvirker din søvn. Jeg gætter på det er sidst på dagen/aften du træner, og det kan altså godt påvirke din søvn, at lave hård fysisk træning tæt på sengetid.
Og desuden lyder det ikke som om din krop rigtig får lov at restituere, det tror jeg du skal overveje at se på når du har løbet din maraton.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Lændesmerte...

Indlægaf Artem » 5. maj 2019, 19:28

fisken80 skrev:Jeg kan altså ikke lad være med at tænke, at din træning påvirker din søvn. Jeg gætter på det er sidst på dagen/aften du træner, og det kan altså godt påvirke din søvn, at lave hård fysisk træning tæt på sengetid.
Og desuden lyder det ikke som om din krop rigtig får lov at restituere, det tror jeg du skal overveje at se på når du har løbet din maraton.

Du har ret i at min aftentræning oftest er fra kl 19 til 20 og nogle dage 18 til 21 Men går jo oftest først i seng over midnat, så der er jo stadig nogle timer der.
I starten da jeg begyndte med at løbe, der kunne jeg jo godt have summende ben efter sådan en 10 km tur en aften. Som jo også påvirkende min nattesøvn. Men i dag har jeg helt friske ben efter sådan en tur, hvor jeg skal op på 20+ km for at jeg får de summende ben, og de ture bliver jo normalt løbet helt fra morgen af i weekenden, og hvor benene oftest er ok igen efter fem timer...
Helt generelt bliver jeg nu ikke så øm af træningen, men det sker da hvis jeg laver lidt nyt, eller går ekstra meget til den.

Ville gerne samle min træning mere med feks 3 ting efter hinanden 3-4 gange ugen. Altså med hver anden dag. Men kan desværre ikke få det til at gå op på den måde med de hold jeg går på ligger.

Der bliver nu ingen hvile oven på den marathon. Nu må vi se om det bliver til en mere i år, men ellers er planen jo at jeg skal prøve en kortere triathlon distance, og har også mere eller mindre sagt ja til et længere adventureløb. Tænker også jeg skal prøve SUP i år.

I det store og hele fungerer mit system med 1,5 times eftermiddagslur, og 6 timer om natten også godt. Men derfor generer det mig da stadig at jeg ofte vågner med en træt og øm lænd. Og er bedst at stå op frem for at ligge mere. For bliver kun være af at ligge mere i sengen, men det modsat går over hvis jeg står op.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Helbred"