Ondt i maven efter slag/stød

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Bianca2
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. jan 2019, 23:48
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Ondt i maven efter slag/stød

Indlægaf Bianca2 » 21. jan 2019, 00:14

Jeg var i byen i nat og har åbenbart i min fuldskab hamret min mave ind i en bordkant flere gange. Kan godt huske der var lidt trængt, men har åbenbart ikke kunne mærke at jeg må have slået maven ind i bordkanten ret hårdt, når jeg skulle ind/ud fra bordet. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg har båret mig ad, men jeg har kæmpe blå mærker som er brune under navlen, så jeg har altså fået nogle slag.

Dog har jeg haft ret ondt i maven i dag over navlen (Så ikke de blå mærker der gør ondt, men har så også fået slag der over navlen), og synes det er blevet værre i løbet af dagen. Det gør ondt når jeg bukker mig forover og til siden, når jeg har ligget og skal rejse mig op, når jeg hoster, hvis jeg trykker på maven osv. Det gør ikke vanvittig ondt når jeg bare sidder og slapper af, men indimellem kommer det i bølger og bliver værre, selvom jeg bare sidder.

Altså det er jo sikkert bare slaget, men har aldrig oplevet noget lignende. Nogen som vil berolige mig lidt med at det nok bare er slaget? Eller kan der i princippet godt være sket et eller andet inde i maven, noget jeg skal holde øje med? Jeg pylrer nok bare, men det gør jo ondt, så nu spørger jeg altså.
Senest rettet af Bianca2 26. sep 2020, 20:39, rettet i alt 1 gang.
0
Bergen
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11928

Re: Ondt i maven efter slag/stød

Indlægaf Bergen » 21. jan 2019, 01:56

Jeg ville gå i seng. Evt spise 2 Panodil og se det an. Og ringe 1813/vagtlæge/egen læge ved behov og drikke mindre alkohol ved næste bytur.

Kan du spise? Drikke? Feber? Tisse? Skide?

Reelt må du gøre op, om du har brug for lægekontakt nu eller ikke. Det kan andre på en debatside ikke gøre for dig. God bedring.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Ondt i maven efter slag/stød

Indlægaf Tibbler » 21. jan 2019, 06:21

Hvordan går det?

Hvis du stadig har ondt, og er utryg omkring det, så sørg lige for at komme forbi din læge i dag.

God bedring
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Ondt i maven efter slag/stød

Indlægaf heysamaysa » 21. jan 2019, 12:31

jeg kunne forestille mig at det er dine mavemuskler der har fået nogle tæsk og derfor gør ondt.

men jeg er selvfølgeligt ikke læge :-D


men god bedring!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Bianca2
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. jan 2019, 23:48
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Ondt i maven efter slag/stød

Indlægaf Bianca2 » 21. jan 2019, 13:14

Det gør stadig ondt i dag, det var ikke så sjovt når jeg skulle vende mig i sengen i nat, så gjorde det ondt. Jeg kan godt spise/drikke og komme på toilettet, men ved faktisk ikke om jeg har feber. Jeg håber det bare er mine mavemuskler som har fået nogle tæsk, som der lige blev nævnt. Jeg giver det lige til i morgen tror jeg, hvis det bliver værre ringer jeg nok til lægen, men jeg ved ikke hvor hurtigt det bør blive bedre, hvis det bare er slaget som gør ondt.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9523
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7836

Re: Ondt i maven efter slag/stød

Indlægaf Sophies-mor » 21. jan 2019, 14:13

Som tommelfingerregel bør man aldrig tage smertestillende ved mavesmerter, medmindre man er 100 sikker på, hvad smerten skyldes.

Umiddelbart ville jeg kontakte lægen, hvis det ikke er bedre i morgen.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Ondt i maven efter slag/stød

Indlægaf heysamaysa » 24. jan 2019, 10:57

hvordan går det med maven idag?
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Bianca2
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. jan 2019, 23:48
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Ondt i maven efter slag/stød

Indlægaf Bianca2 » 25. jan 2019, 13:37

Det går bedre. Jeg er stadig øm ved tryk nogle bestemte steder og jeg har haft lidt ondt i maven, men ved ikke om det hænger sammen med mit uheld. Men det gør ikke længere ondt når jeg bevæger mig osv.
1

Tilbage til "Helbred"