Canabisolie?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Canabisolie?

Indlægaf Purple Haze » 27. jan 2019, 07:20

Er i den situation at det er den nye “hotte” ting i min familie.

Har set det der program med Søs Eglin, og har planer on at undersøge hvad der eller er af programmer. Kom gerne med forslag.

Har i erfaringer, gode links, eller anden information om det?

Vil rigtig gerne have at det virker, men er noget skeptisk.
Synes ærlig talt det lyder som om de er kommet i kløerne på en rigtig sælger, der lover dem guld og grønne skove. Og har også svært ved at købe div konspirations teorier om at grunden til at denne “mirakelkur” ikke er lovlig/udbredt er for at holde “kræftindudtrien” i gang.

Synes det lyder enormt shady når han åbenbart fortæller at Sundhedsstyrelsen gerne vil se på hans produkt, men det må de ikke, fordi så ...... et eller andet med at der bliver helt vildt dyrt, hvilket man ikke kan byde folk.

Desperate folk vil jo gøre hvad som helst for ikke at dø og for at få det bedre. Og er lidt bange for at de er kommet i klørene på en conman.
Senest rettet af Purple Haze 27. jan 2019, 10:43, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Canabisolie?

Indlægaf Sangius » 27. jan 2019, 09:03

Kan de ikke bare købe det på nettet, og se om det har effekt? Så går de uden om private sælgere.
Nogen oplever god effekt, andre gør ikke.
Nordicoil.dk sælger det. Kender et par cancerramte der har købt derfra.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Canabisolie?

Indlægaf Bergen » 27. jan 2019, 09:10

Man skal altid holde sig fra folk der lover guld og grønne skove på et illegalt marked. Brug en neutral spiller og husk ikke at bestille fra udlandet, da det nemt konfiskeres i tolden.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Canabisolie?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2019, 09:26

Jeg kender flere kroniske smerteramte, der bruger det, og de siger, at det virker.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Canabisolie?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 27. jan 2019, 09:43

Jeg har brugt CDB olie (dvs. der er ikke nogen euforiserende effekt) mod smerter i hænder og fingre - det virker aldeles overraskende godt! Jeg har nu trappet ret meget ned, men jeg kunne godt mærke smerten vende tilbage da jeg lige holdt pause i et par uger. Jeg kunne dog bare fortsætte på lav dosis igen efterfølgende med hurtig effekt.
Jeg er bange for at jeg har arvet min families gigt i især højre hånd og fingre. Jeg er ikke specielt gammel, men mere fysisk arbejde gjorde det værre og værre, indtil jeg vågnede med fingre der ikke kunne hverken bøjes eller rettes ud førend de blev 'motioneret' lidt og varmet op, en generelt meget lav gribestyrke og smerter i alle led (der er mange i en hel hånd).
Når jeg tager CBD er der ingen problemer overhovedet, det er fantastisk. Jeg vil ikke fylde mig med hverken NSAID eller paracetamol på daglig basis i længere tid (faktisk helst overhovedet ikke), så jeg gik en anden vej. Jeg spiser også ingefær og gurkemeje der begge er antiinflammatorisk og MSM der er en svovlforbindelse, vigtig for alt bindevæv.

Jeg vil overhovedet ikke udtale mig om CBD eller THC ift. helbredelse af kræft (for det er så kompleks en sygdom, der findes i utallige varianter), men det kan i hvert fald hjælpe på bivirkningerne på behandlingen - smerter, træthed, kvalme, madlede.
5
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Canabisolie?

Indlægaf Stitch » 27. jan 2019, 11:26

Jeg har familie i Sydamerika, hvor det er lovligt at have op til 5 planter i eget regi.

Ud af de planter har de så selv lavet cannabisolie, som bl.a. min moster bruger mod sine artritis smerter og min mosters veninde mod fibromyalgi. Det hjælper i begge tilfælde og de har skåret ned/væk på deres smertestillende.

Ved ikke om det købte hjælper, men der har været flere studier om det som viser mindske i smerter.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Canabisolie?

Indlægaf bluetof1 » 27. jan 2019, 11:46

Min mand fik tilkendt fleksjob pga. stærke, kroniske nervesmerter i hele venstre side af kroppen. Han fik ødelagt nerverne i lyskekanalen da han havde en voldsom blødning efter en operation for nogle år siden.
Han kunne lige knap holde til at arbejde 12 timer om ugen fordelt på tre dage og weekenderne skulle være ret rolige.
Sidste år i maj startede han på cbdolie. I løbet af to måneder var han trappet ud af al anden medicin (epilepsimedicin, der blev brugt smertestillende og antidepressiva, der også skulle virke smertestillende) og yderligere en måned senere gik han fra fleksjob til almindelig fuldtidsarbejde. Han er helt smertefri.
Hans skader er ikke blevet repareret så han er stadig svagere i venstre side, han bliver stadig hurtigere træt og hans nattesøvn er ikke blevet mærkbart bedre, men han er smertefri og kan leve et normalt liv igen.
Han gik fra stærke smerter i halvdelen af kroppen til smertefri på mindre end et døgn.
13
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Canabisolie?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jan 2019, 13:01

Det her link virker informativt, og af det fremgår det i hvert fald klart, at det er noget pladder, at sundhedsmyndighederne ikke vil forholde sig til emnet:
https://mobile.cancer.dk/hjaelp-viden/d ... /cannabis/

Jeg forstår din bekymring og mistro. Cannabisolie kan fås helt uden lovprisninger og mirakelhistorier, så sådan en type som ham sælgeren lyder som en, der vil prøve at prakke dine familiemedlemmer alt muligt på.
Det er jo nemlig desværre ikke et særsyn med kvaksalvere, der udnytter desperate kræftpatienter. Jeg priser mig lykkelig for, at bl.a. mine forældres uddannelser gjorde dem i stand til at vige udenom den slags i min mors sygdomsforløb. Her tænker jeg ikke på alternativ behandling som sådan, men på brodne kar.
3
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Canabisolie?

Indlægaf Panton » 27. jan 2019, 13:46

Jeg har også god erfaring med det. Kender en del der har taget både cbd og thc olie. Det har både været cancer patienter og smertepatienter. Det fjerner naturligvis ikke cancer, men alle de bivirkninger der kommer i kølvandet på det, hjælper det rigtig meget på. Her er det thc olien der blev brugt.

jeg har også kendskab til en herinde, som ikke fik hjælp af cbd, som jeg skaffede hende. Men de fleste jeg kender og har hørt om (de har også købt til familie medlemmer) har det haft stor effekt. Ingen er blevet skæve af de antal dråber thc de har brugt, men jeg ved ikke om det ville slå ud på en narkotest hos politiet. Nogen siger det gør og andre siger det ikke gør. Det skal man naturligvis have i tankerne.

Jeg ville handle hos nogen som andre omtaler på en god måde, lyssky eller ej.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Canabisolie?

Indlægaf Mulan » 27. jan 2019, 16:30

Nogle har effekt og nogle har ikke. Der er ikke evidens bag effekt, men der er et større forsøg i gang på et af universitetshospitalerne i Jylland. Køb det billigt på nettet og prøv det af.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Canabisolie?

Indlægaf heysamaysa » 29. jan 2019, 11:56

må man linke til facebooksider herinde? Der er en side der hedder: Cannabis Recovery - Håb, Støtte, Erfaringsudveksling - Hjælp til Selvhjælp


der er næsten 23.000 medlemmer - virkeligt mennesker med virkelige erfaringer.


jeg er selv opstartet på CBD olie for 14 dage siden (efter Bluetoft1 fortalte historien om hendes mand) jeg har dog ikke effekt endnu på smertedækningen - det kan tage op til 2 mdr. men jeg sover klart bedre om natten. og det i sig selv er en stor gevinst.
3
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Canabisolie?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2019, 11:59

Panton skrev:Jeg har også god erfaring med det. Kender en del der har taget både cbd og thc olie. Det har både været cancer patienter og smertepatienter. Det fjerner naturligvis ikke cancer, men alle de bivirkninger der kommer i kølvandet på det, hjælper det rigtig meget på. Her er det thc olien der blev brugt.

jeg har også kendskab til en herinde, som ikke fik hjælp af cbd, som jeg skaffede hende. Men de fleste jeg kender og har hørt om (de har også købt til familie medlemmer) har det haft stor effekt. Ingen er blevet skæve af de antal dråber thc de har brugt, men jeg ved ikke om det ville slå ud på en narkotest hos politiet. Nogen siger det gør og andre siger det ikke gør. Det skal man naturligvis have i tankerne.

Jeg ville handle hos nogen som andre omtaler på en god måde, lyssky eller ej.

Det var mig, som Panton var så fantastisk at hjælpe til at prøve det :lun:
Det virkede desværre ikke på mig, men det føltes dejlig trygt at vide at jeg ikke skulle være nervøs for noget, når hun havde sagt god for produktet :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Canabisolie?

Indlægaf Panton » 29. jan 2019, 20:16

kidkomb skrev:
Panton skrev:Jeg har også god erfaring med det. Kender en del der har taget både cbd og thc olie. Det har både været cancer patienter og smertepatienter. Det fjerner naturligvis ikke cancer, men alle de bivirkninger der kommer i kølvandet på det, hjælper det rigtig meget på. Her er det thc olien der blev brugt.

jeg har også kendskab til en herinde, som ikke fik hjælp af cbd, som jeg skaffede hende. Men de fleste jeg kender og har hørt om (de har også købt til familie medlemmer) har det haft stor effekt. Ingen er blevet skæve af de antal dråber thc de har brugt, men jeg ved ikke om det ville slå ud på en narkotest hos politiet. Nogen siger det gør og andre siger det ikke gør. Det skal man naturligvis have i tankerne.

Jeg ville handle hos nogen som andre omtaler på en god måde, lyssky eller ej.

Det var mig, som Panton var så fantastisk at hjælpe til at prøve det :lun:
Det virkede desværre ikke på mig, men det føltes dejlig trygt at vide at jeg ikke skulle være nervøs for noget, når hun havde sagt god for produktet :banan:



:kys:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Canabisolie?

Indlægaf Purple Haze » 3. feb 2019, 08:40

Min mor taler om at hun har fået mere ro i kroppen og bedre kan sove.
Hun er dog samtidig trappet lidt ud af de morfinpiller hun får, så det kan også være det.

Det kunne ikke sige så meget om det sted de får det fra.
De køber det af en der hedder Michael, der påstår de får ingridienserne fra udlandet og samler dem i Kbh.
Hvor de arbejder på at åbne et hospice og et "smertecenter".
Ved så ikke lige hvem "de" er. Men det skulle bla være nogle læger og farmaceuter.

Er stadig lidt loren ved det, men hvis det hjælper, så hjælper det.

Hvad giver i andre for det?
Har hørt alt fra at "man bliver ruineret" til "det køber man da bare".
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Canabisolie?

Indlægaf Purple Haze » 3. feb 2019, 09:11

Rikke skrev:Jeg gav 500 kr for denne - med THC


Tak. Hvis jeg nu forestiller mig at en dråbe svare til en "vitaminpille" og det så er en af den slags hvor man tager x antal om dagen. Så er det ikke så galt som jeg havde frygtet.

:blomst:
Senest rettet af Purple Haze 3. feb 2019, 09:23, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Helbred"