Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Sophies-mor » 8. feb 2019, 14:16

PaleSeptember skrev:
Sophies-mor skrev:
PaleSeptember skrev:Lige en opdatering. Bylden var ikke forsvundet i går, så jeg skrev til min læge, som straks sendte en henvisning. Kl. 8 i morges på arbejde blev jeg ringet op, at jeg var visiteret til at komme ind subakut, og de havde et afbud kl. 9, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til. Jeg skulle selvfølgelig smide alt tøjet og op i gynækologhejs (:rulle:), hvor 2 læger og en sygeplejerske stod og kiggede mig i skridtet og mærkede og klemte. Konklusionen blev, at jeg fik en recept på Clindamycinsalve, som jeg skal smøre med 2 gange om dagen i 10 dage. Selvfølgelig var bylden også "åben" i dag, så der var afløb fra den, og man kunne klemme væske ud, det har den ellers ikke været før. Jeg blev udspurgt, om jeg tidligere har haft bylder, og så fik jeg strenge formaninger om ikke at barbere mig - men hvad fanden skal man ellers gøre? Jeg gider da ikke ligne en hulekvinde!

Voks.
Og godt du fik en tid.


Giver det ikke også indgroede hår?

Det har jeg såmænd ikke oplevet :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 8. feb 2019, 14:16

LaScrooge skrev:Byld eller midlertidig hulekvinde - the choice is yours :-D

Jeg forstår godt hvis det ikke synes så attraktivt at være behåret, men er det alligevel ikke mere sexet end at have en byld samme sted?


Joh, det kan der selvfølgelig være noget om. Men nu sidder den så endda på inderlåret uden for trussekanten, og så langt ned synes jeg altså ikke, at jeg plejer at barbere.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Pityt » 8. feb 2019, 14:20

PaleSeptember skrev:
Sophies-mor skrev:
PaleSeptember skrev:Lige en opdatering. Bylden var ikke forsvundet i går, så jeg skrev til min læge, som straks sendte en henvisning. Kl. 8 i morges på arbejde blev jeg ringet op, at jeg var visiteret til at komme ind subakut, og de havde et afbud kl. 9, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til. Jeg skulle selvfølgelig smide alt tøjet og op i gynækologhejs (:rulle:), hvor 2 læger og en sygeplejerske stod og kiggede mig i skridtet og mærkede og klemte. Konklusionen blev, at jeg fik en recept på Clindamycinsalve, som jeg skal smøre med 2 gange om dagen i 10 dage. Selvfølgelig var bylden også "åben" i dag, så der var afløb fra den, og man kunne klemme væske ud, det har den ellers ikke været før. Jeg blev udspurgt, om jeg tidligere har haft bylder, og så fik jeg strenge formaninger om ikke at barbere mig - men hvad fanden skal man ellers gøre? Jeg gider da ikke ligne en hulekvinde!

Voks.
Og godt du fik en tid.


Giver det ikke også indgroede hår?

For mit vedkommende har jeg ingen problemer med indgroede hår når jeg bliver vokset. Derimod skal mit understel bare se en skraber, før der er byldebumser i massevis :nerve:
Jeg har fået fjernet bylder i trussekanten flere gange som yngre og dengang var jeg altså fuldstændig ‘au naturel’, så ingen hårfjerning er ikke automatisk lig med ingen bylder :/
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 8. feb 2019, 14:24

Jeg må indrømme, at jeg føler mig altså mere "ren", når bevoksningen dernede bliver trimmet. De sagde, jeg skulle bruge en ladyshaver, men har ikke den store tiltro til, at de kan barbere særlig tæt.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4214

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Fræksak » 8. feb 2019, 18:13

Man kan have en lidelse der gør, at man nemt danner bylder (er for doven til at google lige nu og har glemt hvad det hedder).

Bylderne vil typisk sidde i armhulerne eller i lysken. Jeg har dem kun førstnævnte sted og har fået fjernet et par stykker kirurgisk. Jeg har masser af "tilløb" til bylder, men jeg kan altid holde det nede ved at vaske med MediScrub dagligt, når jeg er i bad. Springer jeg over et par uger, fx fordi jeg er løbet tør og ikke får købt nyt, kan jeg være sikker på, at det går galt.

Det har i øvrigt intet med hår eller ej at gøre.

Edit: den tilstand, jeg taler om, hedder Hidrosadenitis Suppurativa.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 8. feb 2019, 18:17

Fræksak skrev:Man kan have en lidelse der gør, at man nemt danner bylder (er for doven til at google lige nu og har glemt hvad det hedder).

Bylderne vil typisk sidde i armhulerne eller i lysken. Jeg har dem kun førstnævnte sted og har fået fjernet et par stykker kirurgisk. Jeg har masser af "tilløb" til bylder, men jeg kan altid holde det nede ved at vaske med MediScrub dagligt, når jeg er i bad. Springer jeg over et par uger, fx fordi jeg er løbet tør og ikke får købt nyt, kan jeg være sikker på, at det går galt.

Det har i øvrigt intet med hår eller ej at gøre.

Edit: den tilstand, jeg taler om, hedder Hidrosadenitis Suppurativa.


De snakkede faktisk om den lidelse på sygehuset (nævnte dog ikke navnet). De spurgte nemlig, om jeg havde noget i armhulerne eller andre steder, men det har jeg ikke.
Måske skulle jeg købe det der MediScrub og bruge - går ud fra, det kan fåes på apoteket?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4214

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Fræksak » 8. feb 2019, 18:21

PaleSeptember skrev:
Fræksak skrev:Man kan have en lidelse der gør, at man nemt danner bylder (er for doven til at google lige nu og har glemt hvad det hedder).

Bylderne vil typisk sidde i armhulerne eller i lysken. Jeg har dem kun førstnævnte sted og har fået fjernet et par stykker kirurgisk. Jeg har masser af "tilløb" til bylder, men jeg kan altid holde det nede ved at vaske med MediScrub dagligt, når jeg er i bad. Springer jeg over et par uger, fx fordi jeg er løbet tør og ikke får købt nyt, kan jeg være sikker på, at det går galt.

Det har i øvrigt intet med hår eller ej at gøre.

Edit: den tilstand, jeg taler om, hedder Hidrosadenitis Suppurativa.


De snakkede faktisk om den lidelse på sygehuset (nævnte dog ikke navnet). De spurgte nemlig, om jeg havde noget i armhulerne eller andre steder, men det har jeg ikke.
Måske skulle jeg købe det der MediScrub og bruge - går ud fra, det kan fåes på apoteket?


Yes, det fås på apoteket og jeg tænker i hvert fald ikke, at det kan skade at bruge det uanset om du har hidro-halløj eller ej. Den er smådyr men drøj i brug. Jeg skrubber lige 10-15 sekunder og lader det sidde lidt før jeg skyller.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf PaleSeptember » 8. feb 2019, 18:27

Fræksak skrev:
PaleSeptember skrev:
Fræksak skrev:Man kan have en lidelse der gør, at man nemt danner bylder (er for doven til at google lige nu og har glemt hvad det hedder).

Bylderne vil typisk sidde i armhulerne eller i lysken. Jeg har dem kun førstnævnte sted og har fået fjernet et par stykker kirurgisk. Jeg har masser af "tilløb" til bylder, men jeg kan altid holde det nede ved at vaske med MediScrub dagligt, når jeg er i bad. Springer jeg over et par uger, fx fordi jeg er løbet tør og ikke får købt nyt, kan jeg være sikker på, at det går galt.

Det har i øvrigt intet med hår eller ej at gøre.

Edit: den tilstand, jeg taler om, hedder Hidrosadenitis Suppurativa.


De snakkede faktisk om den lidelse på sygehuset (nævnte dog ikke navnet). De spurgte nemlig, om jeg havde noget i armhulerne eller andre steder, men det har jeg ikke.
Måske skulle jeg købe det der MediScrub og bruge - går ud fra, det kan fåes på apoteket?


Yes, det fås på apoteket og jeg tænker i hvert fald ikke, at det kan skade at bruge det uanset om du har hidro-halløj eller ej. Den er smådyr men drøj i brug. Jeg skrubber lige 10-15 sekunder og lader det sidde lidt før jeg skyller.


Hvad gør du egentlig, hvis du først får bylderne? Er det så antibiotika eller?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4214

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Fræksak » 8. feb 2019, 19:03

PaleSeptember skrev:
Fræksak skrev:
PaleSeptember skrev:
Fræksak skrev:Man kan have en lidelse der gør, at man nemt danner bylder (er for doven til at google lige nu og har glemt hvad det hedder).

Bylderne vil typisk sidde i armhulerne eller i lysken. Jeg har dem kun førstnævnte sted og har fået fjernet et par stykker kirurgisk. Jeg har masser af "tilløb" til bylder, men jeg kan altid holde det nede ved at vaske med MediScrub dagligt, når jeg er i bad. Springer jeg over et par uger, fx fordi jeg er løbet tør og ikke får købt nyt, kan jeg være sikker på, at det går galt.

Det har i øvrigt intet med hår eller ej at gøre.

Edit: den tilstand, jeg taler om, hedder Hidrosadenitis Suppurativa.


De snakkede faktisk om den lidelse på sygehuset (nævnte dog ikke navnet). De spurgte nemlig, om jeg havde noget i armhulerne eller andre steder, men det har jeg ikke.
Måske skulle jeg købe det der MediScrub og bruge - går ud fra, det kan fåes på apoteket?


Yes, det fås på apoteket og jeg tænker i hvert fald ikke, at det kan skade at bruge det uanset om du har hidro-halløj eller ej. Den er smådyr men drøj i brug. Jeg skrubber lige 10-15 sekunder og lader det sidde lidt før jeg skyller.


Hvad gør du egentlig, hvis du først får bylderne? Er det så antibiotika eller?


Da jeg var yngre fik jeg fjernet to, men de sidste mange år har jeg egentlig bare ladet dem være. Så er de gået i sig selv igen. Men altså, de har heller ikke været mega store, og de har ikke siddet hvor man kommer til at klemme dem (det gør så herre naller!). Engang imellem kan jeg dog ikke lade være med at pille - jeg har sådan en mindre én, hvor jeg kan klemme sådan noget helt hårdt pus ud (sorry for TMI).

Men egentlig holder MediScrub det nede for mig, så jeg ikke får de dér store varme betændte nogen længere.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf Annione » 8. feb 2019, 19:26

Jeg får en masse barbarer-knopper, når jeg shaver.
...eller jeg fik. Jeg bruger en skrubbehandske i badet, på baller, lår, fødder og albuer - og så begyndte jeg at bruge den i trekantsområdet ( :-D ) også. Og jeg har nærmest ingen barber-knopper mere.
Jeg har haft enkelte indgroede hår - men dem har jeg heller ikke mere.

Det er i hvert fald et billigt tip, hvis det nu ikke skulle virke.
1
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Byld ved trussekanten (indgroet hår?)

Indlægaf In_your_eyes » 8. feb 2019, 21:48

Annione skrev:Jeg får en masse barbarer-knopper, når jeg shaver.
...eller jeg fik. Jeg bruger en skrubbehandske i badet, på baller, lår, fødder og albuer - og så begyndte jeg at bruge den i trekantsområdet ( :-D ) også. Og jeg har nærmest ingen barber-knopper mere.
Jeg har haft enkelte indgroede hår - men dem har jeg heller ikke mere.

Det er i hvert fald et billigt tip, hvis det nu ikke skulle virke.

Jeg bruger også en skrubbehandske down there, det virker.
1
:pompom:

Tilbage til "Helbred"