Hjælp! Min venstre arm sover

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
LanaDelRey
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30. jan 2019, 18:00
Kort karma: 7
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 134

Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf LanaDelRey » 8. feb 2019, 04:12

Jeg stod op kl 4.00 til at min venstre arm sov, men kun 50%.. jeg kunne ikke bevæge den dog fik jeg følelsen tilbage efter 10 min. Men stadig efter 1 time nu føles den svag. Jeg ringet 1813 og hun spurgte ind til hvordan jeg sov, jeg svaret så på ryggen. Men hun sagde at så længe jeg har fået følelsen tilbage og at jeg kan bære noget så det ikke slemt, jeg svaret så at problemet ligger i at den føles svag.

Hun sagde jeg skal vente og se det an.

Jeg er så bange lige nu og er bange for der noget alvorligt galt. Jeg kan bære noget uden det falder men det føles bare svag.

Er der nogle der har oplevet noget lignende?
0
I was born to be the other woman. I belonged to no one, who belonged to everyone, who had nothing, who wanted everything.
Brugeravatar
LanaDelRey
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30. jan 2019, 18:00
Kort karma: 7
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 134

Re: Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf LanaDelRey » 8. feb 2019, 04:23

den er også kold :(
og kan mærke jeg har angst / mit hjerte banker fordi jeg er så nervøs for hvad det er.

Men følelsen er tilbage / den sover ikke mer, den føles bare svag.

Hvis det blir ved så ringer jeg til min læge kl 8.00
0
I was born to be the other woman. I belonged to no one, who belonged to everyone, who had nothing, who wanted everything.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf Tux » 8. feb 2019, 07:22

Den falder nok af desværre :(
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf Skorstenen » 8. feb 2019, 07:28

LanaDelRey skrev:Jeg stod op kl 4.00 til at min venstre arm sov, men kun 50%.. jeg kunne ikke bevæge den dog fik jeg følelsen tilbage efter 10 min. Men stadig efter 1 time nu føles den svag. Jeg ringet 1813 og hun spurgte ind til hvordan jeg sov, jeg svaret så på ryggen. Men hun sagde at så længe jeg har fået følelsen tilbage og at jeg kan bære noget så det ikke slemt, jeg svaret så at problemet ligger i at den føles svag.

Hun sagde jeg skal vente og se det an.

Jeg er så bange lige nu og er bange for der noget alvorligt galt. Jeg kan bære noget uden det falder men det føles bare svag.

Er der nogle der har oplevet noget lignende?


I perioder sover jeg på ryggen, med armene krøllet helt op bag hovedet. Det er virkeligt frygteligt, at vågne og overhovedet ikke kunne mærke armene. Typisk ringer vækkeuret også, og jeg kan på ingen måde bevæge armene til at få det slået fra :panik:
Armene kan føles svage i mange mange timer efter en sådan omgang. Jeg har simpelthen "ligget dem ihjel" og de virker på en måde overanstrengte.

Jeg tror du kan tage det helt roligt :)
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 8. feb 2019, 08:15

Jeg ville vente og se tiden an indtil mandag. Man kan komme til at “lukke” for blodomløbet i visse stillinget og når man så “åbner” igen kan der forekomme parasthesia (at den sover/nåle) og anasthesia (at den er følelsesløs).

Hvis det er worst case scenario indikerer ana/parasthesia at der bliver trykket på nerven af en anden struktur. Det lyder værre end det er og kan moderes ved øvelser, korrekt postur og nerve sliders.
Min kæreste havde lignende problem og efter 2 uger på træningsprogram jeg havde givet ham var han symptomfri på trods af at lægen havde indikeret diskusprolaps.

Så giv det lidt mere tid. Det går højest sandsynlig i sig selv.
1
Brugeravatar
LanaDelRey
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30. jan 2019, 18:00
Kort karma: 7
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 134

Re: Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf LanaDelRey » 8. feb 2019, 08:37

Tusind tak for svar alle sammen!:)
Den er blevet bedre nu (dog stadig en smule svag). Lægen sagde at det er normalt, og der kan gå et par dage før det går helt væk. At jeg bare har kommet til at sove forkert på den. Så nu venter jeg lidt og håber på det bliver bedre i løbet af aften. :gisp:
0
I was born to be the other woman. I belonged to no one, who belonged to everyone, who had nothing, who wanted everything.
Brugeravatar
LanaDelRey
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30. jan 2019, 18:00
Kort karma: 7
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 134

Re: Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf LanaDelRey » 8. feb 2019, 08:38

Skorstenen skrev:
LanaDelRey skrev:Jeg stod op kl 4.00 til at min venstre arm sov, men kun 50%.. jeg kunne ikke bevæge den dog fik jeg følelsen tilbage efter 10 min. Men stadig efter 1 time nu føles den svag. Jeg ringet 1813 og hun spurgte ind til hvordan jeg sov, jeg svaret så på ryggen. Men hun sagde at så længe jeg har fået følelsen tilbage og at jeg kan bære noget så det ikke slemt, jeg svaret så at problemet ligger i at den føles svag.

Hun sagde jeg skal vente og se det an.

Jeg er så bange lige nu og er bange for der noget alvorligt galt. Jeg kan bære noget uden det falder men det føles bare svag.

Er der nogle der har oplevet noget lignende?


I perioder sover jeg på ryggen, med armene krøllet helt op bag hovedet. Det er virkeligt frygteligt, at vågne og overhovedet ikke kunne mærke armene. Typisk ringer vækkeuret også, og jeg kan på ingen måde bevæge armene til at få det slået fra :panik:
Armene kan føles svage i mange mange timer efter en sådan omgang. Jeg har simpelthen "ligget dem ihjel" og de virker på en måde overanstrengte.

Jeg tror du kan tage det helt roligt :)


Ja jeg gik også helt i chok for kunne slet ikke bevæge min arm eller hånd :lol:
0
I was born to be the other woman. I belonged to no one, who belonged to everyone, who had nothing, who wanted everything.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf Zonta » 8. feb 2019, 12:18

Tux skrev:Den falder nok af desværre :(

Åndssvag kommentar til én, der tydeligt er angst i situationen :rulle:
11
J, juli 2018.
Brugeravatar
eric_80
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. feb 2019, 20:30
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hjælp! Min venstre arm sover

Indlægaf eric_80 » 10. feb 2019, 20:37

Det kender jeg alt til!

Det er fordi du har sovet så nerver og blodårer i din skulder bliver klemt af. Mere præcist i et nervebundt der hedder "brachialis plexus". Det er meget ubehageligt men ufarligt. Jeg har det desværre i en mere permanent tilstand på grund af dårlig holdning, så jeg har ofte den slags problemer, dog ikke sådan at det sover 100%.
1

Tilbage til "Helbred"