Galdesten

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: Galdesten

Indlægaf Kilix » 16. mar 2019, 11:25

Jeg fik fjernet min galdeblaere for en 7-8 aar siden. Havde en 4-5 anfald inden, der knaldede mig i gulvet inden for kort tid. Joesses det goer naller!
Siden har jeg slet ingen problemer haft. Du skal dog lige vaere opmaeksom paa, i starten, at vaere i naerheden af et toilet inden for omkring 30 minutter efter et fedtrigt maaltid. Det er pga at leveren laver et 'galde dump' direkte ind i tarmen, hvor det foerhen var galdeblaeren der sivede galde ind i systemet. Det gaar over igen, naar leveren stopper med at lave mere galde end noedvendigt.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Galdesten

Indlægaf Jedi » 18. mar 2019, 00:03

Jacobsen81 skrev:
Cali skrev:Jeg er en af de uheldige der stadigvæk får anfald efter min galdeblære er blevet fjernet - men jeg ville ikke gøre noget anderledes. Jeg får et anfald et par gange om året og det er ingenting i forhold til den gang og de er heller ikke lige så slemme som dengang.

Hvis galdeblæren er væk, hvad er det så der giver smerterne?


Galdeblæren er bare en slags opbevaringspose for galde, som kommer fra leveren. Man danner galde alligevel.

Jeg har haft et par anfald, dog uden de store smerter ved selve anfaldene, men ved den efterfølgende irritation af bugspytkirtlen var jeg godt nok ved at give op. Kvalme, muren, løs mave med ret kort varsel osv. i flere uger.
1

Tilbage til "Helbred"