Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf kidkomb » 18. mar 2019, 18:09

Jeg har det elendigt.
Jeg har ikke sovet en hel nat meget længe og med den tilspidsede situation omkring mine nevøer sov jeg næsten ikke i nat.
Her til aften fik jeg endnu mere dårligt nyt og jeg har virkelig brug for at sove.
Hvad kan jeg gøre med ting jeg har herhjemme?
Jeg bliver generelt overhovedet ikke sløv af antihistaminer, så det hjælper nok ikke meget.
Nogen har før nævnt noget om Kodein. Vi har vist nogle Kodimagnyler et sted. Kan jeg blande dem med noget?

Det er kun i nat det drejer sig om. I morgen søger jeg hjælp hos Psykinfo og er nok også nødt til at runde min læge.
Men lige nu er jeg desperat.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf Hunkat » 18. mar 2019, 18:14

Rødvin hvis du har det. 2-3 glas burde do the trick. At begynde at blande smertestillende synes jeg er en dårlig ide, der kan være bivirkninger ved den slags kemi.

Indsæt selv alle disclaimers om hvor dårlig en ide det er at sløve sig på den måde.
7
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf kidkomb » 18. mar 2019, 18:18

Hunkat skrev:Rødvin hvis du har det. 2-3 glas burde do the trick. At begynde at blande smertestillende synes jeg er en dårlig ide, der kan være bivirkninger ved den slags kemi.

Indsæt selv alle disclaimers om hvor dårlig en ide det er at sløve sig på den måde.

Jeg får ret meget hovedpine af rødvin, selvom jeg kun drikker 2-3 glas. Det var ellers en udmærket ide.
Men måske hvis jeg drikker 2-3 glas rødvin og så tager to hovedpinepiller inden jeg går i seng?
Rødvinen kan sløve og de smertestillende tage hovedpinen.
Det er vel noget alle kan relatere til som ufarligt: Man får et par glas, man får hovedpine og tager et par piller og går i seng.

Jeg ved godt at det er en glidebane, men som sagt så søger jeg hjælp i morgen. Min tilstand er uholdbar.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf kidkomb » 18. mar 2019, 18:18

DISCLAIMER: Jeg har ingen, whatsoever, tendenser til afhængighed og har aldrig været afhængig af noget som helst. (Cigaretter undtaget, men stoppede for 3 år siden)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf TomKah » 18. mar 2019, 18:21

Skal du have sammenhængende søvn eller bare falde i søvn?
Hvis jeg drak 2-3 glas rødvin så ville jeg vågne kl 2 med bragende hovedpine uanset Panodil.
Jeg ville drikke cognac hvis jeg skulle falde til ro. Og så meditations Youtube fra Dyb ro. Hans stemme virker bedre på mig end alkohol.
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf Hunkat » 18. mar 2019, 18:22

kidkomb skrev:
Hunkat skrev:Rødvin hvis du har det. 2-3 glas burde do the trick. At begynde at blande smertestillende synes jeg er en dårlig ide, der kan være bivirkninger ved den slags kemi.

Indsæt selv alle disclaimers om hvor dårlig en ide det er at sløve sig på den måde.

Jeg får ret meget hovedpine af rødvin, selvom jeg kun drikker 2-3 glas. Det var ellers en udmærket ide.
Men måske hvis jeg drikker 2-3 glas rødvin og så tager to hovedpinepiller inden jeg går i seng?
Rødvinen kan sløve og de smertestillende tage hovedpinen.
Det er vel noget alle kan relatere til som ufarligt: Man får et par glas, man får hovedpine og tager et par piller og går i seng.

Jeg ved godt at det er en glidebane, men som sagt så søger jeg hjælp i morgen. Min tilstand er uholdbar.


Hvis du normalt bliver sløv af alkohol så synes jeg et par glas af noget stærkt og to panodiler er en relativ ufarlig løsning på dit problem. Jeg håber selvfølgelig for dig at det lykkedes så du får sovet lidt, jeg skrev kun det med disclaimers fordi jeg er sikker på at du godt selv er klar over hvordan det ser ud udefra.

Men altså, manglende søvn er også pissedårligt for kroppen og hovedet! Sove det skal du i hvert fald, på den ene eller anden måde.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf Jedi » 18. mar 2019, 18:22

Mit bedste råd er at holde sig væk fra alle stimulanser (kaffe, alkohol, elektronik inkl. TV). Kodimagnyler er fine som smertestillende.
Hvis du ligger inde med melatonin eller en decideret indslumrings eller sovepille, vil det selvfølgelig hjælpe på søvn, selvom det ikke vil fjerne din bagvedliggende ængstelse.
1
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf Oak123 » 18. mar 2019, 18:24

Det her er godt nok lidt alternativt i forhold til det du efterspørger, men måske du kan finde en meditations video/lydfiler el lign der kan hjælpe med at aflede tankerne og hjælper dig ind i søvnen.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf hotlips » 18. mar 2019, 18:24

Kan man ikke finde sådan nogle afspændingsseancer på nettet, sådan noget hvor en monoton stemme siger at så spænder du den ene finger og så slapper du heeeelt af, så spænder du den næste og så slapper du heeeelt af osv til man har været hele kroppen igennem.

Jeg synes alkohol er en dårlig løsning, det giver dårlig søvn og du kommer ikke til at nå de søvnfaser der er nødvendige for at vågne op udhvilet.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf kidkomb » 18. mar 2019, 18:25

TomKah skrev:Skal du have sammenhængende søvn eller bare falde i søvn?
Hvis jeg drak 2-3 glas rødvin så ville jeg vågne kl 2 med bragende hovedpine uanset Panodil.
Jeg ville drikke cognac hvis jeg skulle falde til ro. Og så meditations Youtube fra Dyb ro. Hans stemme virker bedre på mig end alkohol.

Sammenhængende.
Jeg har haft søvnproblemer i 20 år, op og ned.
Jeg falder fint i søvn ca 30 min efter jeg lægger mig, men vågner så senere på natten og så er det slut med søvn. I perioder kan jeg ligge 3-4 timer og så få 2-3 timer hen ad formiddagen.
Men de sidste dage har jeg vågnet under to timer efter jeg faldt i søvn og kun blundet en smule efterfølgende (det er heller ikke nemt med en hundehvalp i huset) så jeg er fuldkommen udaset og det hjælper jo ikke ligefrem på psyken.

Jeg prøver lige at finde det der Dyb ro og lægge høretelefoner parat ved min seng :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf billiebean » 18. mar 2019, 18:28

Der findes både sløvende og ikkesløvende antihistaminer. Phenergan har kunnet få mig til at falde i søvn i tilspidsede situationer - og hvis det er rigtig slemt tager jeg 2 stk.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf kidkomb » 18. mar 2019, 18:29

billiebean skrev:Der findes både sløvende og ikkesløvende antihistaminer. Phenergan har kunnet få mig til at falde i søvn i tilspidsede situationer - og hvis det er rigtig slemt tager jeg 2 stk.

Tak, billie, men vi bor helt ude på landet og jeg ligger ikke lige inde med andet end cetirizin og loratadin.
Og forskellige smertestillende og noget mod mavesyre.
Hov vi har måske egentlig noget hostesaft husker jeg. Det er vist mere sløvende.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf kidkomb » 18. mar 2019, 18:33

Wow. Jeg har lige målt mit blodtryk (som plejer at være <120 over et par og halvfjers.
146 over 80. Det er godt nok ikke så godt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf MrMister » 18. mar 2019, 18:41

Mediter lidt. Ring til 1813 ift blodtryk og det mulige stress/angst anfald der er under opbygning. Måske de bedre ideer til at falde i søvn?

Ellers: Mørkt på værelset. Temperaturen ned. Strømper på fødderne. Ingen tv, net eller elektronisk en time før søvn. Dæmpet lys ligeså. Læs en bog. Bed en 12-trins godnatbøn.

Og husk: der er hjælp at få. Ikke først i morgen, men også i aften. Enten via 1813, eller hvis det er helt galt, psyk skadestue (det er temmelig galt når man efterspørger muligheder for at blande medicin og alkohol bedst muligt for at sove - uanset hvor pressst man er).
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Hvad skal jeg gøre for at sove i nat? -smertestillende? Alkohol?

Indlægaf MrMister » 18. mar 2019, 18:43

Iøvrig. Dit blodtryk er knapt 7% over anbefalingen. Det er absolut ikke livstruende. Det kan være din væskebalance er for høj, du er for varm, anstrengt eller lignende.

For en der ligger på sub-100 over max 60, lyder det meget rart :)
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Helbred"