Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Ata » 10. maj 2019, 11:15

Mine veninder taler begejstret om menstruationskoppen og min læge har anbefalet det pga. tilbagevendende svamp.

Men jeg kan simpelthen ikke få den dims ind? Altså, den er jo relativt stor, selvom man folder den. Og det ville være synd at sige, at den på nogen måde er formet, så den nemt skulle glide ind. Den har jo nærmest modhager med den facon, den har, når man har foldet det. Hvordan gør man? :forvirret: :wacko:

Mangler jeg bare at føde tre børn, så der blev plads til at putte dimsen op, eller hvad? :genert:
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Lykke » 10. maj 2019, 11:18

Tror der er forskel på de enkelte kopper, så måske du kan finde en som er ekstra lille. Min kan virkelig foldes meget sammen. Så synes ikke det er et problem med at få den op.

Mit problem med koppen er at jeg får ondt i maven af den. Aner ikke hvorfor.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Ata » 10. maj 2019, 11:20

Lykke skrev:Tror der er forskel på de enkelte kopper, så måske du kan finde en som er ekstra lille. Min kan virkelig foldes meget sammen. Så synes ikke det er et problem med at få den op.

Mit problem med koppen er at jeg får ondt i maven af den. Aner ikke hvorfor.

Kan man folde den mere end det her?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Ata » 10. maj 2019, 11:22

En lille kop kan vel også rumme mindre? Jeg bløder nemlig meget, så den skal kunne rumme noget. Lige nu virker det bare som, at jeg lige så godt kunne prøve at proppe en støvsuger op i fitten. Det er cirka lige så realistisk. :tie:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Misantropen » 10. maj 2019, 11:25

Der er forskel på størrelserne. Ikke kun på hvor meget der kan være, men også længden. Det er noget med ens livmoderhals.

Brug evt. glidecreme når den skal sættes op.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf kidkomb » 10. maj 2019, 11:27

Jeg har samme problem og har prøvet 5 (ja, du læste rigtigt) forskellige mærker de sidste 10 år.
Jeg er for snæver i indgangen. Men de bløde kan jeg ikke få til at folde sig ud. De hårde, når jeg endelig får dem bakset indenbords, suger så meget vakuum at det gør ondt og jeg tror at det kun er lykkes mig 2 gange ud af omkring 100 forsøg at få den til at sidde så den ikke bare lækkede ud over det hele. Seneste forsøg var i efteråret med en kop med indføringshylster og jeg kan da også få den ind. Men jeg kan absolut ikke få den til at folde sig ud :(
Jeg har prøvet både glidecreme og forskellige foldemetoder og at vente til 2.dagen på mens, men ak.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf SofieP » 10. maj 2019, 11:30

Jeg var nødt til at bruge lidt glidecreme for at få den på plads.. Men jeg synes det var svært at få den ud igjen, derfor stoppede jeg med at bruge den.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Ata » 10. maj 2019, 11:30

Ellin skrev:Jeg folder min på billede to. Hvor man ligesom skubber kanten nedad/indad i stedet for at forme som et C.
Så folder den sig meget lettere ud igen. :)
Billede

Ah. tak. Det gør den da lidt mere spids! Det må prøves (skal lige tage mod til mig efter to forgæves forsøg i dag :tie: )
0
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf limitededition » 10. maj 2019, 11:31

Jeg har virkelig også kæmpet, og endnu ikke fundet den rigtige måde at gøre det på. Jeg har heller ikke født, men min veninde som anbefalede den, bruger den samme type, og har heller ikke født :lol:
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Ata » 10. maj 2019, 11:32

kidkomb skrev:Jeg har samme problem og har prøvet 5 (ja, du læste rigtigt) forskellige mærker de sidste 10 år.
Jeg er for snæver i indgangen. Men de bløde kan jeg ikke få til at folde sig ud. De hårde, når jeg endelig får dem bakset indenbords, suger så meget vakuum at det gør ondt og jeg tror at det kun er lykkes mig 2 gange ud af omkring 100 forsøg at få den til at sidde så den ikke bare lækkede ud over det hele. Seneste forsøg var i efteråret med en kop med indføringshylster og jeg kan da også få den ind. Men jeg kan absolut ikke få den til at folde sig ud :(
Jeg har prøvet både glidecreme og forskellige foldemetoder og at vente til 2.dagen på mens, men ak.

Nå ok. :(
Måske er det bare ikke for alle? Tænker det nok ville være en fordel at have født et par børn ud af den kanal. Så var der måske bedre plads til det. Mine børn gad bare ikke den udgang. :D
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Ata » 10. maj 2019, 11:34

Ellin skrev:
Ata skrev:
Ellin skrev:Jeg folder min på billede to. Hvor man ligesom skubber kanten nedad/indad i stedet for at forme som et C.
Så folder den sig meget lettere ud igen. :)
[img]https://www.afairdeal.dk/images/3038_menstruationskop-fri-fragt.jpg[/im]

Ah. tak. Det gør den da lidt mere spids! Det må prøves (skal lige tage mod til mig efter to forgæves forsøg i dag :tie: )


Den folder sig en del lettere ud i hvert fald, synes jeg. Min er forøvrigt en organicup. Har ikke prøvet andre.

Ok, jeg er ikke kommet til folde-ud-delen endnu. Har ikke tilnærmelsesvis fået den indenfor. :genert:
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Jedi » 10. maj 2019, 11:43

Jeg fik vejledning til at vælge den mindste, da jeg ikke har født børn.
Helt lavpraktisk: jeg folder den som på billedet og holder den i min ene hånd; med den anden holder jeg kønslæberne fra hinanden og så sætter jeg den op. For mig handler det mest om, at den skal langt nok op (for at undgå lækage og at mærke til den), så jeg skubber på nede fra inden jeg hiver i den lille dut, som gør at den folder sig ordentligt ud.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Ata » 10. maj 2019, 11:47

Jedi skrev:Jeg fik vejledning til at vælge den mindste, da jeg ikke har født børn.
Helt lavpraktisk: jeg folder den som på billedet og holder den i min ene hånd; med den anden holder jeg kønslæberne fra hinanden og så sætter jeg den op. For mig handler det mest om, at den skal langt nok op (for at undgå lækage og at mærke til den), så jeg skubber på nede fra inden jeg hiver i den lille dut, som gør at den folder sig ordentligt ud.

Sagen er jo, at jeg har to børn, så min livmoderhals er måske for stor til de små kopper? Mens selve indgangen er for lille til de store kopper, fordi børnene blev født ved kejsersnit...? Må lige prøve igen. :)

Tak for alle jeres svar! :gogo:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Misantropen » 10. maj 2019, 12:10

Ata skrev:
Jedi skrev:Jeg fik vejledning til at vælge den mindste, da jeg ikke har født børn.
Helt lavpraktisk: jeg folder den som på billedet og holder den i min ene hånd; med den anden holder jeg kønslæberne fra hinanden og så sætter jeg den op. For mig handler det mest om, at den skal langt nok op (for at undgå lækage og at mærke til den), så jeg skubber på nede fra inden jeg hiver i den lille dut, som gør at den folder sig ordentligt ud.

Sagen er jo, at jeg har to børn, så min livmoderhals er måske for stor til de små kopper? Mens selve indgangen er for lille til de store kopper, fordi børnene blev født ved kejsersnit...? Må lige prøve igen. :)

Tak for alle jeres svar! :gogo:

Du kan måle hvor din livmoderhals er placeret. Din livmoderhals behøver ikke være for stor, men den konkrete størrelse og model du har passer måske ikke til dit underliv.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Menstruationskop - hvad gør jeg galt?

Indlægaf Ata » 10. maj 2019, 12:15

Misantropen skrev:
Ata skrev:
Jedi skrev:Jeg fik vejledning til at vælge den mindste, da jeg ikke har født børn.
Helt lavpraktisk: jeg folder den som på billedet og holder den i min ene hånd; med den anden holder jeg kønslæberne fra hinanden og så sætter jeg den op. For mig handler det mest om, at den skal langt nok op (for at undgå lækage og at mærke til den), så jeg skubber på nede fra inden jeg hiver i den lille dut, som gør at den folder sig ordentligt ud.

Sagen er jo, at jeg har to børn, så min livmoderhals er måske for stor til de små kopper? Mens selve indgangen er for lille til de store kopper, fordi børnene blev født ved kejsersnit...? Må lige prøve igen. :)

Tak for alle jeres svar! :gogo:

Du kan måle hvor din livmoderhals er placeret. Din livmoderhals behøver ikke være for stor, men den konkrete størrelse og model du har passer måske ikke til dit underliv.

Hvordan man kan måle det? :gruble:
0

Tilbage til "Helbred"