Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Rullegardinia » 25. maj 2019, 18:34

Jf. din anden tråd er dette et dårligt råd, men det eneste, der hjalp mig, var en cup. Jeg hadede den i starten, men jeg har ikke haft svamp siden...
1
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 26. maj 2019, 08:26

Rullegardinia skrev:Jf. din anden tråd er dette et dårligt råd, men det eneste, der hjalp mig, var en cup. Jeg hadede den i starten, men jeg har ikke haft svamp siden...

Kom din svamp lige efter mens? Det gør min nemlig ikke. Den kommer typisk midt i cyklus, omkring ægløsning.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf IrmaPigen » 26. maj 2019, 11:05

Jeg vil stadig (igen) anbefale dig at Google lidt på tarmene og hvad probiotiske bakterier betyder for balance og evt ubalance i tarmen.

At have ubalance i tarmen kan bl.a. betyde at man får en række andre sygdomme. Og der er en sammenhæng mellem svamp og tarmflora.

Så i stedet for at tæppebombe med at muligt salve, stikpiller og andet lokalvirkende ville jeg prøve at se på tarme og fordøjelsen.

Man kan få tjekket hvad man har af bakterier i ens tarmflora, og få konstateret om man har en tarmflora i balance eller ubalance.
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 26. maj 2019, 11:25

IrmaPigen skrev:Jeg vil stadig (igen) anbefale dig at Google lidt på tarmene og hvad probiotiske bakterier betyder for balance og evt ubalance i tarmen.

At have ubalance i tarmen kan bl.a. betyde at man får en række andre sygdomme. Og der er en sammenhæng mellem svamp og tarmflora.

Så i stedet for at tæppebombe med at muligt salve, stikpiller og andet lokalvirkende ville jeg prøve at se på tarme og fordøjelsen.

Man kan få tjekket hvad man har af bakterier i ens tarmflora, og få konstateret om man har en tarmflora i balance eller ubalance.

Fluconazol er jo ikke lokaltvirkende, men systemisk.

Men derudover har du ret i at tarmen kan værevvigtig. Men ville man så ikke have tarmmæssige gener? Jeg har ingen fordøjelsesproblener - hverken ondt i maven, forstoppelse eller diarré. Tænker der burde være nogle symptomer der, eller hvad?
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Misantropen » 26. maj 2019, 11:54

Ata skrev:Gør desværre allerede alle de ting. :(

Og min læge har kludret med podningen de sidste to gange, så jeg ved bare, at det ER svamp, men ikke hvilken type. Ret irriterende...

Kan du ikke komme til en anden læge så du kan få et klart svar?

Ellers symptombehandler du vel bare selv og i blinde :wacko: Det er da ikke okay gjort af lægen.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 26. maj 2019, 12:17

SurSødSovs skrev:Er du sikker på, du har modtaget den rigtige type behandling? Der er to typer - og for mig er det kun en type, der virker. Og det er nye læger modvillige mod. Får jeg det ikke, kommer svampen igen og igen.

Det er dobbelt behandling med Sporanox (eller kopimedicin ala dette), der virker. Den skal være dobbelt, for ellers når den heller ikke at tage det hele.

Det har ingen nævnt for mig - hverken den praktiserende læge eller de to gynækologer jeg har gået hos?!

Min nuv gynækolog siger at det er fluconazol de behandler med uanset hvad? :gruble:
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 26. maj 2019, 12:19

Misantropen skrev:
Ata skrev:Gør desværre allerede alle de ting. :(

Og min læge har kludret med podningen de sidste to gange, så jeg ved bare, at det ER svamp, men ikke hvilken type. Ret irriterende...

Kan du ikke komme til en anden læge så du kan få et klart svar?

Ellers symptombehandler du vel bare selv og i blinde :wacko: Det er da ikke okay gjort af lægen.

Lægen udskrev fluconazol og det virkede. Så kan de jo ikke pode igen. Der går jo 7-10 dage, før der er svar på podningen (og jeg dermed fandt ud af at den var kikset).
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Misantropen » 26. maj 2019, 14:30

Ata skrev:
Misantropen skrev:
Ata skrev:Gør desværre allerede alle de ting. :(

Og min læge har kludret med podningen de sidste to gange, så jeg ved bare, at det ER svamp, men ikke hvilken type. Ret irriterende...

Kan du ikke komme til en anden læge så du kan få et klart svar?

Ellers symptombehandler du vel bare selv og i blinde :wacko: Det er da ikke okay gjort af lægen.

Lægen udskrev fluconazol og det virkede. Så kan de jo ikke pode igen. Der går jo 7-10 dage, før der er svar på podningen (og jeg dermed fandt ud af at den var kikset).

Jeg har ikke erfaring med det :blush:

Var det den samme gang eller to forskellige gange lægen kluntede med podningen? Jeg opfattede det som to forskellige konsultationer. Hvis begge podninger var ifm. den samme konsultation ville jeg være mere overbærende.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 26. maj 2019, 14:39

Misantropen skrev:
Ata skrev:
Misantropen skrev:
Ata skrev:Gør desværre allerede alle de ting. :(

Og min læge har kludret med podningen de sidste to gange, så jeg ved bare, at det ER svamp, men ikke hvilken type. Ret irriterende...

Kan du ikke komme til en anden læge så du kan få et klart svar?

Ellers symptombehandler du vel bare selv og i blinde :wacko: Det er da ikke okay gjort af lægen.

Lægen udskrev fluconazol og det virkede. Så kan de jo ikke pode igen. Der går jo 7-10 dage, før der er svar på podningen (og jeg dermed fandt ud af at den var kikset).

Jeg har ikke erfaring med det :blush:

Var det den samme gang eller to forskellige gange lægen kluntede med podningen? Jeg opfattede det som to forskellige konsultationer. Hvis begge podninger var ifm. den samme konsultation ville jeg være mere overbærende.

To forskellige gange med to forskellige læger i lægehuset.
0
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Rullegardinia » 26. maj 2019, 18:40

Ata skrev:
Rullegardinia skrev:Jf. din anden tråd er dette et dårligt råd, men det eneste, der hjalp mig, var en cup. Jeg hadede den i starten, men jeg har ikke haft svamp siden...

Kom din svamp lige efter mens? Det gør min nemlig ikke. Den kommer typisk midt i cyklus, omkring ægløsning.


Jeg fik svamp af at bruge bind, så den kom under hver evig eneste menstruation. Det var til at blive desperat af. Men det er derfor det har været så effektivt for mig med cup
1
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf kidkomb » 26. maj 2019, 19:28

Når nu lægen rent faktisk har podet og konstateret svamp er det nok lidt irrelevant, men altså. Man ved aldrig.
Jeg har meget tørre slimhinder og det kan føles nøjagtig som svamp, når det er tørrest. Det klør indeni og udenpå og føles helt lige sådan.
Men da min læge podede og det ikke var svamp forsøgte jeg mandelolie (ja, grin bare. Mine hår faldt desværre ikke af) og det hjalp guddødemig.
Hvis du har mandelolie stående kan det da ikke skade at prøve tænker jeg. Jeg smører bare lidt i "kanten" ved skedeindgangen.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Hewlett » 27. maj 2019, 07:30

Øv, hvor lyder det trælst at gå med :(

Jeg synes der er kommet mange gode råd allerede, men jeg vil lige sige at man skal passe på med intimsæbe. Selvom den er langt mildere end de fleste andre sæber, er det stadig ikke super godt at vaske med omkring skeden da det, ved hyppig vask, kan gøre mere skade end gavn.

Udover at få en ordentlig udredning hos din læge vil jeg anbefale at forsøge med Australien Bodycares femi daily som i bund og grund er en fugtgivende gel som du kan smøre med dagligt. Når jeg har haft ubalance dernede synes jeg den virker lindrende, især på kløe.

Desuden virker tea tree oil vist svampedræbende :gruble:
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Jedi » 27. maj 2019, 19:04

Har ikke læst hele tråden......
Er din mand blevet podet? Er du? Bruger du p-piller - og hvis du gør, har du mulighed for at skifte prævention? Har du overvejet en menstruationscup?
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 28. maj 2019, 05:47

Jedi skrev:Har ikke læst hele tråden......
Er din mand blevet podet? Er du? Bruger du p-piller - og hvis du gør, har du mulighed for at skifte prævention? Har du overvejet en menstruationscup?

Jeg er blevet podet. Manden er ikke men har været p fluconazol ligesom mig. Bruger ikke p-piller. Og prøver at få Cuppen til at virke men synes ikke, det er så let. :/
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Jedi » 29. maj 2019, 06:20

Ata skrev:
Jedi skrev:Har ikke læst hele tråden......
Er din mand blevet podet? Er du? Bruger du p-piller - og hvis du gør, har du mulighed for at skifte prævention? Har du overvejet en menstruationscup?

Jeg er blevet podet. Manden er ikke men har været p fluconazol ligesom mig. Bruger ikke p-piller. Og prøver at få Cuppen til at virke men synes ikke, det er så let. :/


Øv :(
Hvis det var mig, ville jeg prøve at holde mig fra sukker i alle afskygninger dvs. også pasta, brød, mv. Derudover ville jeg bruge noget probiotika som
https://www.victoriahealth.com/product/ ... Cyan/10464 https://www.victoriahealth.com/product/ ... otic/10462 og sørge for et "sundt lokalmiljø" med bommulds trusser, cup og https://www.apotekeren.dk/produkter/viv ... stk/p-7570
Man bliver desperat af sådan noget.
1

Tilbage til "Helbred"