Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Honningprut » 21. maj 2019, 13:43

Jeg har også dealet med svamp i nogle år. Jeg fandt ud af at tætheden i fx g-streng og hotpants bare ikke dur for mig. Så jeg går med mormortrusser konsekvent, så bruger jeg også indlægsbind hverdag, og vasker mig med intim sæbe dernede.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 21. maj 2019, 13:49

Honningprut skrev:Jeg har også dealet med svamp i nogle år. Jeg fandt ud af at tætheden i fx g-streng og hotpants bare ikke dur for mig. Så jeg går med mormortrusser konsekvent, så bruger jeg også indlægsbind hverdag, og vasker mig med intim sæbe dernede.

Jeg går hverken med g-streng eller hotpants, da jeg synes begge dele sidder og gnaver et mindre rart sted. Så her er det også den mindre sexy model, der anvendes. :genert:

Men hvorfor går du med bind til hverdag? Man anbefaler da netop at undgå bind og trusseindlæg, fordi det holder på fugten?
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf lulu-p » 21. maj 2019, 17:37

Jeg har tendens til lav blodprocent. Hvis min blodprocent kommer for langt ned får jeg tilbagevendende svampeangreb. Det forsvinder igen når jeg har taget jerntilskud i en periode.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf In_your_eyes » 21. maj 2019, 18:09

Jeg tager Lactocare Feminin hver dag, det forhindre svamp hos mig.
1
:pompom:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 21. maj 2019, 19:40

Lathyrus skrev:For mig har det hjulpet at gå i bad efter sex - hver gang! Jeg døjede en overgang meget med både svamp og blærebetændelse og var på gentagne kure med penicillin og Fluconazol - det var virkelig en ond cirkel! Efter jeg begyndte at gå i bad og vaske de nedre dele med intimsæbe efter sex, så har jeg ikke længere problemer. Hvis der er lidt optræk til svamp, så bruger jeg Vivag stikpiller og får det slået ned inden et egentligt udbrud.

Det er nu ca 5 år siden jeg sidst har haft det.

Jeg er også begyndt at gå i bad efter sex, men har ikke indtryk af, at det gør den store forskel...
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 21. maj 2019, 19:41

lulu-p skrev:Jeg har tendens til lav blodprocent. Hvis min blodprocent kommer for langt ned får jeg tilbagevendende svampeangreb. Det forsvinder igen når jeg har taget jerntilskud i en periode.

Jeg tager kontinuerligt højt jerntilskud, men har godt tænkt på, om der var en sammenhæng mellem jernmangel og svamp. Min blodprocent er oppe på et ok niveau, men jeg har næsten altid ferritin-/jernmangel, når det måles i blodprøver.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Panton » 21. maj 2019, 20:26

Jeg var også på endeløse receptkure og så stoppede jeg med P piller. Så forsvandt det og jeg har ikke haft det siden.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Allmost_Famous » 21. maj 2019, 20:43

Jeg har en veninde, som brugte a38, og det klarede det fuldstændig. Bare op med det, lad det sidde et par timer, skyl ud. Gentag med et par dages mellemrum, hvis det er meget slemt.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf differentdaydifferentperson » 21. maj 2019, 21:47

Allmost_Famous skrev:Jeg har en veninde, som brugte a38, og det klarede det fuldstændig. Bare op med det, lad det sidde et par timer, skyl ud. Gentag med et par dages mellemrum, hvis det er meget slemt.



Hahaha, wtf.. Seriøst? Ej.... Man kan da ikke... Man skal da ikke putte a38 op i fissen. :lol2: Cremefraiche på vinduerne, og a38 i missen, nu må det snart stoppe
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 22. maj 2019, 04:40

differentdaydifferentperson skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg har en veninde, som brugte a38, og det klarede det fuldstændig. Bare op med det, lad det sidde et par timer, skyl ud. Gentag med et par dages mellemrum, hvis det er meget slemt.



Hahaha, wtf.. Seriøst? Ej.... Man kan da ikke... Man skal da ikke putte a38 op i fissen. :lol2: Cremefraiche på vinduerne, og a38 i missen, nu må det snart stoppe

Det giver nu god nok mening. Men gynækolog har også nævnt det. Jeg synes bare det er lidt noget snask.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Purple Haze » 22. maj 2019, 05:35

Det hjælper at “få sæden ud” i så stort omfang det er muligt efter sex.
Edit. Kan se andre har foreslået det også.

Ellers så spiller stress og medfølgende nedsat immunforsvar også en rolle, fornemmer du (TS) er ret presset generelt. Så måske er det “bare” en kedelig følgevirkning af det.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf IrmaPigen » 22. maj 2019, 06:29

Spis A38 dagligt for at forebygge.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 22. maj 2019, 06:32

Panton skrev:Jeg var også på endeløse receptkure og så stoppede jeg med P piller. Så forsvandt det og jeg har ikke haft det siden.

Spiser ikke p-piller eller andre hormoner...
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Honningprut » 22. maj 2019, 16:20

Ata skrev:
Honningprut skrev:Jeg har også dealet med svamp i nogle år. Jeg fandt ud af at tætheden i fx g-streng og hotpants bare ikke dur for mig. Så jeg går med mormortrusser konsekvent, så bruger jeg også indlægsbind hverdag, og vasker mig med intim sæbe dernede.

Jeg går hverken med g-streng eller hotpants, da jeg synes begge dele sidder og gnaver et mindre rart sted. Så her er det også den mindre sexy model, der anvendes. :genert:

Men hvorfor går du med bind til hverdag? Man anbefaler da netop at undgå bind og trusseindlæg, fordi det holder på fugten?


Det der snask der kommer i underbukserene når man har svamp, oplever jeg faktisk er mindre til gene, når jeg går med trusseindlæg i mit hverdag. Hvis jeg ikke gør det får jeg svamp igen på nul komma fem.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Tilbagevendende svamp - nogen med en mirakelkur?

Indlægaf Ata » 24. maj 2019, 10:31

SAGA skrev:Har du fået tjekket dit blodsukker?

Ja, det har jeg faktisk også. Det er helt fint. Alt er tilsyneladende fint... :sarkasme:
0

Tilbage til "Helbred"