kriller og begyndende hoste

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

kriller og begyndende hoste

Indlægaf Wizzze » 4. jun 2019, 14:53

De sidste par timer er jeg begyndt at have kriller i halsen, og hoste sådan 2-3 gange, så går der 20min, og så er det der igen.
Jeg har ikke tid eller lyst til en halsbetændelse eller værre, hvordan slår jeg det ned? masser af C vitamin og varm the, eller ???
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf Daine » 4. jun 2019, 15:25

Sidst jeg havde det sådan fik jeg anbefalet at tage en Strepsil sugetablet/bolsje hver 4. time i vågne perioder. Det tog det fuldstændig i opløbet for mig. Jeg drak også masser af te og sørgede for at nusse lidt om mig selv, men det var vist strengt taget ikke nødvendigt ift om Strepsilen virkede :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf AgentPixie » 4. jun 2019, 16:00

Jeg plejer at købe/lave en stærk ingefærshot. Det gør ondt at synke, men hos mig dræber det alt i halsen.
2
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf Myresluger » 4. jun 2019, 16:48

Når jeg har ondt i halsen/mandlerne gurgler jeg hals i vodka. Det gør naller og smager ikke særlig godt, men det virker.
4
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf Myresluger » 4. jun 2019, 18:33

Og hvis du så synker vodkaen når du har gurglet færdig, så bliver dagen sjovere :fløjt:
1
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf Aurora » 4. jun 2019, 19:49

Romtoddy :-D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf Wizzze » 4. jun 2019, 21:25

Falstria skrev:Hvidløg og torskelever!


Jeg vil bare slippe for halsbetændelse, ikke begå selvmord :D

Har suttet 3 strepsils hen over aftenen, fået et godt skud appelsinjuice med ekstra lime og lige nu er jeg halvvejs gennem et stort glas rom. Så må vi se i morgen tidlig.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf LaScrooge » 4. jun 2019, 21:34

Wizzze skrev:
Falstria skrev:Hvidløg og torskelever!


Jeg vil bare slippe for halsbetændelse, ikke begå selvmord :D

Har suttet 3 strepsils hen over aftenen, fået et godt skud appelsinjuice med ekstra lime og lige nu er jeg halvvejs gennem et stort glas rom. Så må vi se i morgen tidlig.


Halsbetændelse i bytte for dårlig ånde, det er sgu da okay! Især hvis du sover på sofaen i nat :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf paint » 4. jun 2019, 21:53

Falstria skrev:
Wizzze skrev:
Falstria skrev:Hvidløg og torskelever!


Jeg vil bare slippe for halsbetændelse, ikke begå selvmord :D

Har suttet 3 strepsils hen over aftenen, fået et godt skud appelsinjuice med ekstra lime og lige nu er jeg halvvejs gennem et stort glas rom. Så må vi se i morgen tidlig.


Der er ingen der dør af at gnaske et fed hvidløg, men man får det da lidt varmt under dynen om natten.


Hvidløg, har da om ikke andet, så den fordel, at det begrænser smittespredningen. Alle, holder god afstand til hvidløgsgnaskeren ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf paint » 4. jun 2019, 22:01

I øvrigt, er der forskel på halsonder/ondt i halsen. I nogle tilfælde, er det bakterielt baseret og i andre et resultat af en virus, af en art. Er det en virus, man har raget til sig, er der ikke så meget at gøre. Er det bakterielt betinget, skal man have fat i noget bakteriedræbende. Propolis, er et godt bud, fordi det rent faktisk er bakteriedræbende. Bierne bruger det som antibakterielt middel foran deres bostæder. (Pro Polis, for(an) byen. Bierne tørrer så at sige fødder i det, inden de går ind))
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7398
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf Aragorn » 4. jun 2019, 22:13

Wizzze skrev:De sidste par timer er jeg begyndt at have kriller i halsen, og hoste sådan 2-3 gange, så går der 20min, og så er det der igen.
Jeg har ikke tid eller lyst til en halsbetændelse eller værre, hvordan slår jeg det ned? masser af C vitamin og varm the, eller ???


Du kan sygemelde dig. Så har du også masser af tid.

Jeg symptombehandler, og jeg tror ærligt talt ikke du kan gøre andet. En masse af de råd der er her er i hvert fald symptombehandling - alkohol eksempelvis. Ingefær og hvidløg har begge antibakteriel effekt så vidt jeg ved, men hvidløg virker til at være mest potent og rent faktisk også gavnligt på hjerte-kar lidelser som diabetes og samtidigt have antiviral effekt hvilket i reglen er hvad man søger.

Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4103721/

Personligt pumper jeg mig op med Panodil og Ipren og Ritalin (ja ja, det er min egen recept) og så brænder jeg energi af jeg ikke har. Det forlænger sandsynligvis infektionen et par dage når man ikke lader kroppen få ro men det tager jeg så med. Hvis man ikke har smerter og ikke har feber kan man lidt mere. Derudover sørger jeg for at spise meget og drikke sukkervand.

C vitamin gør ikke en kæft forskel, og optaget kan jo tage måneder selv om det gjorde.

Det er ikke længe siden jeg gik med noget lignende, og det udviklede sig aldrig til noget der lagde mig ned, og jeg havde en klar fornemmelse af at der skulle store mængder energi til systemet fordi jeg bad kroppen om mere end den kunne give. Det hang ved i en god uge, og det havde nok gået hurtigere hvis jeg havde sygemeldt mig.

Men som regel har man lagt andre planer - jeg var eksempelvis ved at forberede mig på at skifte job og havde samtaler i den uge. Så jeg SKULLE stå op.

I sidste ende kunne det være lækkert hvis man havde en læge der gjorde hvad man bad om, uden skelen til det skide lægeløfte. Jeg er SIKKER på at de kunne få os hurtigere gennem en forkølelse/influenza hvis de virkeligt ville. Jeg véd de skjuler noget. De kan operere folk i hjernen mens patienten er ved bevidsthed. Selvfølgelig kan de behandle forkølelse.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. jun 2019, 20:10

Jeg kan godt lide at give min tunge en meget grundig tur med en tandbørsten, når det sker.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11937

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf Bergen » 8. jun 2019, 02:04

Aragorn skrev:
Wizzze skrev:De sidste par timer er jeg begyndt at have kriller i halsen, og hoste sådan 2-3 gange, så går der 20min, og så er det der igen.
Jeg har ikke tid eller lyst til en halsbetændelse eller værre, hvordan slår jeg det ned? masser af C vitamin og varm the, eller ???


Du kan sygemelde dig. Så har du også masser af tid.

Jeg symptombehandler, og jeg tror ærligt talt ikke du kan gøre andet. En masse af de råd der er her er i hvert fald symptombehandling - alkohol eksempelvis. Ingefær og hvidløg har begge antibakteriel effekt så vidt jeg ved, men hvidløg virker til at være mest potent og rent faktisk også gavnligt på hjerte-kar lidelser som diabetes og samtidigt have antiviral effekt hvilket i reglen er hvad man søger.

Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4103721/

Personligt pumper jeg mig op med Panodil og Ipren og Ritalin (ja ja, det er min egen recept) og så brænder jeg energi af jeg ikke har. Det forlænger sandsynligvis infektionen et par dage når man ikke lader kroppen få ro men det tager jeg så med. Hvis man ikke har smerter og ikke har feber kan man lidt mere. Derudover sørger jeg for at spise meget og drikke sukkervand.

C vitamin gør ikke en kæft forskel, og optaget kan jo tage måneder selv om det gjorde.

Det er ikke længe siden jeg gik med noget lignende, og det udviklede sig aldrig til noget der lagde mig ned, og jeg havde en klar fornemmelse af at der skulle store mængder energi til systemet fordi jeg bad kroppen om mere end den kunne give. Det hang ved i en god uge, og det havde nok gået hurtigere hvis jeg havde sygemeldt mig.

Men som regel har man lagt andre planer - jeg var eksempelvis ved at forberede mig på at skifte job og havde samtaler i den uge. Så jeg SKULLE stå op.

I sidste ende kunne det være lækkert hvis man havde en læge der gjorde hvad man bad om, uden skelen til det skide lægeløfte. Jeg er SIKKER på at de kunne få os hurtigere gennem en forkølelse/influenza hvis de virkeligt ville. Jeg véd de skjuler noget. De kan operere folk i hjernen mens patienten er ved bevidsthed. Selvfølgelig kan de behandle forkølelse.


Men trods alt vanvid at bruge læge ressourcer på noget, der går over af sig selv og kan lindres med håndkøbsmedicin.

Dertil er lægens muligheder nok ringere end du antager. Og ingen læge vil næppe anbefale at bruge Ritalin på den måde. Det lyder ualmindelig usundt kontra at lade kroppen ride stormen af.
Det kan det almindelige gennemsnitlig menneske jo uden problemer og med minimale gener set i det store medicinske perspektiv.
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: kriller og begyndende hoste

Indlægaf Purple » 8. jun 2019, 10:49

Bergen skrev:
Aragorn skrev:
Wizzze skrev:De sidste par timer er jeg begyndt at have kriller i halsen, og hoste sådan 2-3 gange, så går der 20min, og så er det der igen.
Jeg har ikke tid eller lyst til en halsbetændelse eller værre, hvordan slår jeg det ned? masser af C vitamin og varm the, eller ???


Du kan sygemelde dig. Så har du også masser af tid.

Jeg symptombehandler, og jeg tror ærligt talt ikke du kan gøre andet. En masse af de råd der er her er i hvert fald symptombehandling - alkohol eksempelvis. Ingefær og hvidløg har begge antibakteriel effekt så vidt jeg ved, men hvidløg virker til at være mest potent og rent faktisk også gavnligt på hjerte-kar lidelser som diabetes og samtidigt have antiviral effekt hvilket i reglen er hvad man søger.

Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4103721/

Personligt pumper jeg mig op med Panodil og Ipren og Ritalin (ja ja, det er min egen recept) og så brænder jeg energi af jeg ikke har. Det forlænger sandsynligvis infektionen et par dage når man ikke lader kroppen få ro men det tager jeg så med. Hvis man ikke har smerter og ikke har feber kan man lidt mere. Derudover sørger jeg for at spise meget og drikke sukkervand.

C vitamin gør ikke en kæft forskel, og optaget kan jo tage måneder selv om det gjorde.

Det er ikke længe siden jeg gik med noget lignende, og det udviklede sig aldrig til noget der lagde mig ned, og jeg havde en klar fornemmelse af at der skulle store mængder energi til systemet fordi jeg bad kroppen om mere end den kunne give. Det hang ved i en god uge, og det havde nok gået hurtigere hvis jeg havde sygemeldt mig.

Men som regel har man lagt andre planer - jeg var eksempelvis ved at forberede mig på at skifte job og havde samtaler i den uge. Så jeg SKULLE stå op.

I sidste ende kunne det være lækkert hvis man havde en læge der gjorde hvad man bad om, uden skelen til det skide lægeløfte. Jeg er SIKKER på at de kunne få os hurtigere gennem en forkølelse/influenza hvis de virkeligt ville. Jeg véd de skjuler noget. De kan operere folk i hjernen mens patienten er ved bevidsthed. Selvfølgelig kan de behandle forkølelse.


Men trods alt vanvid at bruge læge ressourcer på noget, der går over af sig selv og kan lindres med håndkøbsmedicin.

Dertil er lægens muligheder nok ringere end du antager. Og ingen læge vil næppe anbefale at bruge Ritalin på den måde. Det lyder ualmindelig usundt kontra at lade kroppen ride stormen af.
Det kan det almindelige gennemsnitlig menneske jo uden problemer og med minimale gener set i det store medicinske perspektiv.
At bruge Ritalin på den måde, er bestemt ikke at anbefale i hvert fald. En anden ting er, at det ret heftig medicin, som kun sælges med recept (lovligt i hvert fald) - At tage overdosis i forhold til ens normal behandlingen, for at pumpe "ekstra" energi op... det kan have langt værre konsekvenser end lidt ståltråd i halsen... :tie:

Og jeg er klar over, at du beskriver, at det er den måde du personligt selv gør.. men... :s
0

Tilbage til "Helbred"