Modermærker

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Modermærker

Indlægaf Rosen » 28. nov 2019, 13:45

Jeg har været hos optiker for ikke så lang tiden siden til synstest. Hun opdagede et modermærke på min nethinde og sendte billedet til øjenlæge som kiggede på det og vil jeg kommer til rutine tjek om 3 måneder for at se om det er uændret, da man ikke selv kan tjekke det forståeligt nok og ingen ved om det kom sidste uge eller 10 år siden.

Har andre her oplevet modermærke på nethinden? Optikeren sagde 5-10% af alle over 40 har det men de færreste ved det.

Jeg er ikke særlig stresset da kun 1 ud af 8000 bliver til noget ondartet.

Fik mig alligevel til at tænke på modermærker mærkelige steder. Jeg (og min datter) har et inde i håndfladen og jeg har ligeledes ét på min lilletå (begge blevet tjekket af hudlæge, helt fredelige).

Har I modermærker mærkelige steder?
0
Pink_Panther
Indlæg: 55
Tilmeldt: 4. jun 2016, 23:36
Kort karma: 4
Likede indlæg: 58

Re: Modermærker

Indlægaf Pink_Panther » 28. nov 2019, 14:18

Jeg har en træls og grim én i lysken, som jeg gerne vil af med. Sådan en med et langt, krøllet hår i :slem: Men den er vist ret klassisk.

Og så har jeg i udredning for et muligt hæmangiom i leveren. Nogen omtaler dét som en form for indvendigt modermærke :gruble:

Selv om statistikken helt klart er på din side, er det da en lidt træls melding at få. Men mon ikke alt er godt?

Jeg har faktisk også fregner i det ene øje. Det er jo ikke rigtigt modermærker, men stadig lidt sært.
0
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Modermærker

Indlægaf Rosen » 28. nov 2019, 16:10

Pink_Panther skrev:Jeg har en træls og grim én i lysken, som jeg gerne vil af med. Sådan en med et langt, krøllet hår i :slem: Men den er vist ret klassisk.

Og så har jeg i udredning for et muligt hæmangiom i leveren. Nogen omtaler dét som en form for indvendigt modermærke :gruble:

Selv om statistikken helt klart er på din side, er det da en lidt træls melding at få. Men mon ikke alt er godt?

Jeg har faktisk også fregner i det ene øje. Det er jo ikke rigtigt modermærker, men stadig lidt sært.


Jeg kommer til at være meget stresset til tjekket selvom de har prøvet at berolige mig med at den er helt fredelig og det er bare protokol.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Modermærker

Indlægaf Kanga » 28. nov 2019, 18:10

Jeg har engang haft et på den ene skamlæbe, af alle steder. Det voksede og blev stilket, så det fik jeg fjernet.

Ellers har jeg mange, mange modermærker alle mulige steder. Under foden, i håndfladen, på øret. Får dem tjekket regelmæssigt, nogle på grund af at de irriterer og nogle fordi der er mistanke om malignitet. Indtil videre har alt været fredeligt.

Kanga
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Modermærker

Indlægaf Mi55y » 28. nov 2019, 18:32

Jeg har vanvittigt mange, men meget få af dem buler ud og ingen af dem har nogensinde generet. Har fået tjekket et enkelt, der pludselig begyndte at bule, men fik bare at vide, at jeg skulle holde øje med, om det og andre voksede i omkreds. Spurgte hvordan, nu jeg har så mange, og fik svaret, at jeg skulle tage billeder af dem sammen med en lineal. Det har jeg så ikke gjort... :genert:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Helbred"