Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf hotlips » 14. dec 2019, 03:57

Misantropen skrev:
hotlips skrev:Et speculum er det instrument en gynækolog bruger til at kunne se hele vagina tydeligt og lige op til livmoderhals en, og som de også vil bruge på skadestuen ,det tager to minutter at checke det selv med sådan et.

Er det ikke svært at bruge på sig selv uden at bøje maven for at nå, se/mærke og gennemføre tjekket? Jeg går ud fra at man bruger et spejl, men man skal jo også vide hvad man skal kigge efter og hvor i skeden for nu at sige det som det er :lol:


Jeg går ud fra der er en anden der har anbragt kondoleret der der kan hjælpe, men ellers går det vel i første omgang bare ud på at få set efter, man kan købe dem med en skrue der holder dem åbne så man har hænderne fri og så kan man jo bare bruge sin telefon til at filme, så kan man endda forstørre billedet.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Æble » 14. dec 2019, 05:31

Ved i godt at gynækologens spekula også bruges flere gange?
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Urtekussen » 14. dec 2019, 06:19

Det er nok det dummeste forslag jeg nogensinde har læst, at hun skal købe et gynækologisk instrument og selv forsøge sig.

1) ekspeditionstid inden det ankommer. Hun når da potentielt at udvikle TSS inden, især hvis det er med post nord.

2) Hun skal forlede sig på at hun selv eller kæresten, som aldrig før har brugt sådan et, kan se om der sidder en rest deroppe.

3) Hvad skal de bruge til at fiske en rest ud med? En strikkepind, en grilltang?

4) Omkostningerne er nok meget større end en tur til egen læge. Især fordi det sandsynligvis er eneste gang hun skal bruge det instrument.
31
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf LaMariposa » 14. dec 2019, 06:33

Håber du har været ved lægen? Ellers ville jeg anbefale dig at få det gjort meget snart, så du er helt sikker på, at alt er ude.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22963

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Aragorn » 14. dec 2019, 06:50

Women. So mysterious. So graceful.
8

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. dec 2019, 07:06

Urtekussen skrev:Det er nok det dummeste forslag jeg nogensinde har læst, at hun skal købe et gynækologisk instrument og selv forsøge sig.

1) ekspeditionstid inden det ankommer. Hun når da potentielt at udvikle TSS inden, især hvis det er med post nord.

2) Hun skal forlede sig på at hun selv eller kæresten, som aldrig før har brugt sådan et, kan se om der sidder en rest deroppe.

3) Hvad skal de bruge til at fiske en rest ud med? En strikkepind, en grilltang?

4) Omkostningerne er nok meget større end en tur til egen læge. Især fordi det sandsynligvis er eneste gang hun skal bruge det instrument.


Jeg skulle til at skrive noget lignende. Men du har gjort det for mig. Tak for det.

Det lyder vitterligt som er forslag der er lavet for sjov. Det er helt skørt at gå igang med alt det selv.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Sophies-mor » 14. dec 2019, 09:20

Æble skrev:Ved i godt at gynækologens spekula også bruges flere gange?

Ja. Men steriliseres i autoklave efter brug.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Sophies-mor » 14. dec 2019, 09:21

TS - Kom du til læge/ gyn/ modtagelse?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Misantropen » 14. dec 2019, 13:30

hotlips skrev:
Misantropen skrev:
hotlips skrev:Et speculum er det instrument en gynækolog bruger til at kunne se hele vagina tydeligt og lige op til livmoderhals en, og som de også vil bruge på skadestuen ,det tager to minutter at checke det selv med sådan et.

Er det ikke svært at bruge på sig selv uden at bøje maven for at nå, se/mærke og gennemføre tjekket? Jeg går ud fra at man bruger et spejl, men man skal jo også vide hvad man skal kigge efter og hvor i skeden for nu at sige det som det er :lol:


Jeg går ud fra der er en anden der har anbragt kondoleret der der kan hjælpe, men ellers går det vel i første omgang bare ud på at få set efter, man kan købe dem med en skrue der holder dem åbne så man har hænderne fri og så kan man jo bare bruge sin telefon til at filme, så kan man endda forstørre billedet.

Det lyder omstændigt og som noget man ikke skal gøre selv medmindre man ved hvad man laver.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Zonta » 14. dec 2019, 14:01

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Ellers køber du denne i morgen, fylder den med lunkent vand og skyller fødehullet indtil du finder det du mangler.
https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... UMQAvD_BwE

Det er en dum idé i forhold til ph-værdi og bakterier at begynde at skulle med lunkent vand i skeden.
0
J, juli 2018.
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Undtagelsen » 14. dec 2019, 14:16

Urtekussen skrev:Det er nok det dummeste forslag jeg nogensinde har læst, at hun skal købe et gynækologisk instrument og selv forsøge sig.

1) ekspeditionstid inden det ankommer. Hun når da potentielt at udvikle TSS inden, især hvis det er med post nord.

2) Hun skal forlede sig på at hun selv eller kæresten, som aldrig før har brugt sådan et, kan se om der sidder en rest deroppe.

3) Hvad skal de bruge til at fiske en rest ud med? En strikkepind, en grilltang?

4) Omkostningerne er nok meget større end en tur til egen læge. Især fordi det sandsynligvis er eneste gang hun skal bruge det instrument.


Du glemte et punkt.
5) Tage et billede!

:tie:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2019, 16:03

Ej, okay.....

Jeg har en gang oplevet et kondom faldt af og "forsvandt" inde i mig.

Det var sket natten mellem en fredag og lørdag. Jeg ringede til vagtlægen lørdag morgen, og blev henvist til Rigshospitalets gynækologiske klinik. De fiskede kondomet ud lørdag formiddag, og det tog dem sådan cirka et minut.

Sværere er det altså heller ikke.

Edit: Og jeg døde ikke, hverken af skam eller af toxic chok syndrome.
0
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf HappyHippo » 14. dec 2019, 16:38

Jeg har også prøvet at have et kondom oppe i mig, som jeg ikke kunne få ud. Jeg ringede da bare til lægen dagen efter og fik en akuttid.
Kondomet var så tørret og faldt selv ud, så jeg aflyste min lægetid.
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2296
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2257

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Elverpigen » 14. dec 2019, 16:39

hotlips skrev:Der er en dame der for nyligt viste hvordan man tager det hun kaldte en indre selfie, det er et billede af ens egen livmoderhals, man skal bruge et speculum og det kan man åbenbart få i en velassorteret sexshop.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men jeg mener det ikke er langt ude på landet, og hvis du har sådan en shop der er til at komme til så ville jeg klart få fat i sådan en lille fætter, de kan fås med blomster og i flere farver så jeg i det der program.

Mærkeligviden.Dk...


Var det programmet Sex med Maja (eller lignede titel) på DR?

Jeg fik programmet anbefalet i anden sammenhæng. Selv om stilen var noget speciel, så kunne jeg faktisk godt lide serien - og jeg havde nok aldrig fået det set uden et tip.

Et eller andet sted kunne jeg rigtigt godt lide den empowerment, der ligger i at tage speculum i egen hånd, så det ikke er eksklusivt noget, der er overladt til autoriteter, og den belærende tone jeg altid har oplevet, at andre (autoriteter) skal dosere, hvad der skal gøres ved min krop, og vælge, hvad de vil fortælle mig.

Det er nok ikke det optimale tidspunkt at starte den tilgang, men jeg har fuld forståelse for den autonomi der ligger i, ikke at skulle bede om hjælp, sidde i venteværelse, osv.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Rester af ødelagt kondom... Indeni...

Indlægaf Spjaerten » 14. dec 2019, 16:40

Tænker også om det ikke selv falder ud
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Helbred"