Antibiotika - Hvornår skal man have det markant bedre?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Pjevs
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. sep 2019, 11:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 14

Antibiotika - Hvornår skal man have det markant bedre?

Indlægaf Pjevs » 26. jan 2020, 15:48

Hejsa.. måske et spørgsmål som ikke er lige til at besvare, da det nok er meget individuelt og afhængig af sygdom.. men...

Ved I, om man kan sige noget generelt om, hvornår man får det markant bedre på antibiotika?

Jeg er pt. på en antibiotika kur i 14 dage pga. infektion, og som jeg startede på i fredags.
Siden i fredags har jeg oplevet en bedring i mine symptomer, så det er mere udholdeligt - men jeg vil ikke sige at det er en markant forbedring endnu
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Antibiotika - Hvornår skal man have det markant bedre?

Indlægaf Primerose » 26. jan 2020, 16:19

Efter tre-fire dage burde du kunne mærke det, hvis antibiotikaen er rigtig ift. bakteriearten. Den bedring du allerede mærkede i fredags er enten sygdommens naturlige tilbagegang eller ren placebo fordi du har fået medicin.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Antibiotika - Hvornår skal man have det markant bedre?

Indlægaf Myresluger » 26. jan 2020, 16:19

Jeg synes en forbedring lyder rigtigt i dag hvis du har fået en 14 dages kur, er det nok ikke den letteste infektion at slå ned. Mere tåleligt er jo også en forbedring. Men det er klart hvis ikke du har det meget bedre om et par dage, skal du nok have fat i lægen igen.
0
Pjevs
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. sep 2019, 11:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 14

Re: Antibiotika - Hvornår skal man have det markant bedre?

Indlægaf Pjevs » 26. jan 2020, 16:26

Tak for jeres svar. Jeg er først begyndt at føle en smule bedring i dag søndag. Men jeg må nok give det et par dage mere for at vurdere effekten
0

Tilbage til "Helbred"