Modermærke i forandring

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Modermærke i forandring

Indlægaf malou_43 » 15. jan 2016, 21:22

Jeg har på min venstre arm et modermærke, som har ændret farve og "form". Den er kun 2-4 mm stor. Den er stadig okay rund - men den er blevet mørk og fået skorpe - det ligner to sorte pletter i. Det kløer ikke så meget og gør ikke ondt. Ej heller bløder det. Det har aldrig været et sår

Jeg skal til læge den 1/2, hvor jeg kan den få den tjekket, nu jeg er der. Men det rumsterer nu alligevel en del hos mig.

Jeg har rigtig mange modermærker over hele kroppen og tjekker dem regelmæssigt. Har også fået fjernet 4, mest fordi de var generende.

Jeg har lige fået taget blodprøver, hvor 4-5 tal som fx de der hvide blodlegemer var en smule forhøjet, men blodprøven blev taget 3-4 dage før et forkølelsessårsudbrud :)
Jeg går ud fra at det ville have været en del højere, hvis man har - ja et eller andet.....?

Ville man kunne have ændringer i et modermærke, uden at det behøver at være kræft? Jeg er på ingen måde hypokonder, men tager alligevel mig selv i at glo på det skide mærke flere gange om dagen og alligevel tænke mit :s

Er der nogen herinde, der har haft modermærkekræft?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf Delfin » 15. jan 2016, 23:08

malou_43 skrev:Jeg har på min venstre arm et modermærke, som har ændret farve og "form". Den er kun 2-4 mm stor. Den er stadig okay rund - men den er blevet mørk og fået skorpe - det ligner to sorte pletter i. Det kløer ikke så meget og gør ikke ondt. Ej heller bløder det. Det har aldrig været et sår

Jeg skal til læge den 1/2, hvor jeg kan den få den tjekket, nu jeg er der. Men det rumsterer nu alligevel en del hos mig.

Jeg har rigtig mange modermærker over hele kroppen og tjekker dem regelmæssigt. Har også fået fjernet 4, mest fordi de var generende.

Jeg har lige fået taget blodprøver, hvor 4-5 tal som fx de der hvide blodlegemer var en smule forhøjet, men blodprøven blev taget 3-4 dage før et forkølelsessårsudbrud :)
Jeg går ud fra at det ville have været en del højere, hvis man har - ja et eller andet.....?

Ville man kunne have ændringer i et modermærke, uden at det behøver at være kræft? Jeg er på ingen måde hypokonder, men tager alligevel mig selv i at glo på det skide mærke flere gange om dagen og alligevel tænke mit :s

Er der nogen herinde, der har haft modermærkekræft?


Det kan man sådan set godt. Jeg aner selvfølgelig ikke, om det er de, så det er kun for at vise en enkelt ting, som din beskrivelse godt kunne minde om, men du skal helt klart få det undersøgt. Enhver tvivl skal undersøges. De små af disse. https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... ke-vorter/.
1
14 11 14
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf FrøkenM » 15. jan 2016, 23:16

Jeg ville få det væk asap!
Jeg havde et i siden af hovedet. Det så stille og roligt ud, men de fandt sgu alligevel "noget" så derfor er vi i gang med en process hvor der skal tages yderligere prøver for at udelukke noget alvorligt.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf malou_43 » 16. jan 2016, 10:46

Jeg kan ikke helt hitte ud af at quote her, uden der kommer rækker af mine quotes :D

Delfin: Det kunne godt ligne lidt. Det ligner bare slet ikke en vorte :) Men det giver lidt mere ro, for muligheden for det bare er det, er der bestemt. Tak, det gav ro. Vi har en del kræft i familien, også unge desværre. Og man ved jo aldrig om det rammer en selv :(

FrøkenM: Helt enig. Jeg får det også lige tjekket. Hvad har dine prøver så vist?
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf landsbytossen » 16. jan 2016, 11:07

Alvorligt eller ej. Det kører i tankerne og du vil gøre dig selv en tjeneste ved at få det undersøgt hurtigst muligt.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf FrøkenM » 16. jan 2016, 11:11

malou_43 skrev:Jeg kan ikke helt hitte ud af at quote her, uden der kommer rækker af mine quotes :D

Delfin: Det kunne godt ligne lidt. Det ligner bare slet ikke en vorte :) Men det giver lidt mere ro, for muligheden for det bare er det, er der bestemt. Tak, det gav ro. Vi har en del kræft i familien, også unge desværre. Og man ved jo aldrig om det rammer en selv :(

FrøkenM: Helt enig. Jeg får det også lige tjekket. Hvad har dine prøver så vist?


Prøverne af det første modermærke viste celleforandringer. I onsdags var jeg så inde og få udtaget mere til flere prøver for at se at det var frit for celleforandringer. Ellers skal man arbejde videre.. Får først svarerne om 3-4 uger så nerverne er en smule uden på tøjet :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf malou_43 » 16. jan 2016, 14:53

:-p [/quote]
[/b]
Prøverne af det første modermærke viste celleforandringer. I onsdags var jeg så inde og få udtaget mere til flere prøver for at se at det var frit for celleforandringer. Ellers skal man arbejde videre.. Får først svarerne om 3-4 uger så nerverne er en smule uden på tøjet :genert:[/quote]

Men celleforandringer behøver ikke være kræft vel? Min mor havde tegn på celleforandringer i livmoderen, men efter keglesnit fandt de ud af, at alt var ok :)

Godt du fik dem fjernet :) Har du også mange modersmærker? Jeg holder mest øje med de store, de kan jo blive enorme :boo:

Modermærkekræft er også lidt underligt i min verden - det er sådan noget, jeg tænker "det dør man da ikke af", men har været inde og læse lidt - ikke for at fodre min hypokondri, men bare for viden :-p
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf FrøkenM » 16. jan 2016, 19:56

malou_43 skrev::-p

[/b]
Prøverne af det første modermærke viste celleforandringer. I onsdags var jeg så inde og få udtaget mere til flere prøver for at se at det var frit for celleforandringer. Ellers skal man arbejde videre.. Får først svarerne om 3-4 uger så nerverne er en smule uden på tøjet :genert:[/quote]

Men celleforandringer behøver ikke være kræft vel? Min mor havde tegn på celleforandringer i livmoderen, men efter keglesnit fandt de ud af, at alt var ok :)

Godt du fik dem fjernet :) Har du også mange modersmærker? Jeg holder mest øje med de store, de kan jo blive enorme :boo:

Modermærkekræft er også lidt underligt i min verden - det er sådan noget, jeg tænker "det dør man da ikke af", men har været inde og læse lidt - ikke for at fodre min hypokondri, men bare for viden :-p[/quote]

Nej celleforandringer er ikke nødvendigvis = kræft. Så det skal du slet ikke være bekymret for :ae:
Men pga. historikken i min familie så er vi ekstra obs og nu hvor de har fundet "noget" lidt udefinerbart melder frygten sig begrundet.

Jeg har 2 mere som der skal kigges på ved en hudlæge inden de evt. også skal fjernes, da de er store og sidder lidt dumt, men det tager jeg lidt som det kommer.

Har også læst lidt. Og håber for pokker bare de har fået det hele med :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf malou_43 » 17. jan 2016, 11:11

FrøkenM skrev:
malou_43 skrev::-p

[/b]
Prøverne af det første modermærke viste celleforandringer. I onsdags var jeg så inde og få udtaget mere til flere prøver for at se at det var frit for celleforandringer. Ellers skal man arbejde videre.. Får først svarerne om 3-4 uger så nerverne er en smule uden på tøjet :genert:


Men celleforandringer behøver ikke være kræft vel? Min mor havde tegn på celleforandringer i livmoderen, men efter keglesnit fandt de ud af, at alt var ok :)

Godt du fik dem fjernet :) Har du også mange modersmærker? Jeg holder mest øje med de store, de kan jo blive enorme :boo:

Modermærkekræft er også lidt underligt i min verden - det er sådan noget, jeg tænker "det dør man da ikke af", men har været inde og læse lidt - ikke for at fodre min hypokondri, men bare for viden :-p[/quote]

Nej celleforandringer er ikke nødvendigvis = kræft. Så det skal du slet ikke være bekymret for :ae:
Men pga. historikken i min familie så er vi ekstra obs og nu hvor de har fundet "noget" lidt udefinerbart melder frygten sig begrundet.

Jeg har 2 mere som der skal kigges på ved en hudlæge inden de evt. også skal fjernes, da de er store og sidder lidt dumt, men det tager jeg lidt som det kommer.

Har også læst lidt. Og håber for pokker bare de har fået det hele med :genert:[/quote]

Ja det kan jeg godt forstå :kram:
Det handler nok også om netop at reagere på det :gogo: Og huske sig selv på, at det ikke behøver være kræft. Det har i hvert fald givet mig lidt ro :)
0
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf Halldora » 1. feb 2016, 18:02

Hvad sagde lægen til modermærket i dag?

Har selv måtte til lægen for at få tjekket et modermærke, som kløede og havde dannet skorpe. Jeg blev sendt til tjek på OUH for en sikkerheds skyld, blev kigget på der, fik fjernet det få dage efter, fordi lægen på OUH gerne ville have det fjernet. Der var ikke noget i det overhovedet, men det var rart at blive tjekket så grundigt, og der er de altså hurtige her i Odense (det kunne jeg konstatere).
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Modermærke i forandring

Indlægaf malou_43 » 6. feb 2016, 16:50

Det er først den 15. :D Jeg havde taget fejl af to aftaler :D

Jeg har i badet en dag "kløet det af" (det må have kløet, havde ikke tænkt over det) og det er helet igen. Så det er nok ingenting :gogo:

Ja, det er nemlig rart at få tjekket, og jeg vil nu også få det tjekket, hvis det atter danner sårskorpe :)
0

Tilbage til "Helbred"