Har du købt masker?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Har du købt masker?

Indlægaf Panton » 24. feb 2020, 20:12

Ja, altså jeg synes sandsynligheden for at corona rykker nærmere og noget i mig er begyndt at tænke på hoarde masker :gruble:

Er det noget du tænker på eller har gjort overvejelser omkring? Betyder det noget om man bor i lille by eller i hovedstaden og er der ellers nogen forholdsregler du har tænkt på?

Jeg overvejer at købe en bunke masker, hvis ellers ikke andre allerede har været der? Føler du vi er tættere på at det kommer her?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Har du købt masker?

Indlægaf PerXX » 24. feb 2020, 20:13

Maskerne gør jo ikke noget for at forhindre dig i at blive syg - deres formål er at forhindre dig i at smitte andre hvis du allerede er syg.
7
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Stitch » 24. feb 2020, 20:15

Jeg stod netop og kiggede på masker på apoteket for et par dage siden. Men jeg er ærlig talt ikke nervøs. Men det har jeg ikke været under andre epidemier heller.

Jeg har dog bl.a. haft dengue og selvom jeg har tendens til at blive ramt af de mærkeligste sygdomme, så har det ikke været værre end som så.
Jeg har dog altid alkoholgel på mig og vasker ofte hænder etc.


PS: jeg er dog i mellemamerika pt og her hverken hører eller mærker man til det. Kun at visse samarbejdspartenere ikke kan rejse ud af Asien, så visse konferencer og møder er aflyst.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Har du købt masker?

Indlægaf HappyPaww » 24. feb 2020, 20:17

Det kunne jeg ikke drømme om. Det er fuldstændig overdrevet og en falsk tryghed.
13
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Bergen » 24. feb 2020, 20:19

Det giver jo ingen mening at købe. Andet end falsk tryghed.
Senest rettet af Bergen 24. feb 2020, 20:19, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Har du købt masker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2020, 20:19

Min far og jeg talte om masker i dag, og han køber nu for at være på den sikre side. Altså i forhold til at få fat i nogen, hvis behovet opstår. Han er ældre og har en kronisk sygdom, hvor behandlingen i høj grad består i at slå immunforsvaret ned, så ja, corona er begyndt at fylde lidt. Det er dog klart, at ved udbrud i nærområdet, vil han ikke rende ud og tro, at en maske klarer noget, men i stedet holde sig hjemme.

Jeg har et job, hvor man er tæt på andre mennesker og mange samlet på et forholdsvist lille areal, og hvor det ikke er muligt at arbejde hjemmefra, så skulle virussen dukke op heromkring, er jeg 'spændt på' at se, hvordan det kommer til at påvirke min hverdag.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Panton » 24. feb 2020, 20:26

Er virusen ikke luftbåren? Jeg tænker da at masker også kan beskytte den der bærer den. Men ja god håndhygiejne er alfa omega, jeg har også altid håndsprit på mig og vasker hænder hver gang jeg kommer hjem. Gammel vane fra bh tiden.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Har du købt masker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2020, 20:35

Panton skrev:Er virusen ikke luftbåren? Jeg tænker da at masker også kan beskytte den der bærer den. Men ja god håndhygiejne er alfa omega, jeg har også altid håndsprit på mig og vasker hænder hver gang jeg kommer hjem. Gammel vane fra bh tiden.


Det er ikke enten/eller. Du er langtfra beskyttet med en maske. Den skulle kun gøre en lille forskel, og den maske, der kaldes åndedrætsværn, er heller ingen garanti, overhovedet.
Jeg kan godt forstå, hvis man som medlem af højrisikogruppen gerne vil have masker liggende, men det giver, efter hvad jeg har læst mig til, ikke mening for os andre at hamstre dem.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Panton » 24. feb 2020, 20:50

DetSorteCirkus skrev:
Panton skrev:Er virusen ikke luftbåren? Jeg tænker da at masker også kan beskytte den der bærer den. Men ja god håndhygiejne er alfa omega, jeg har også altid håndsprit på mig og vasker hænder hver gang jeg kommer hjem. Gammel vane fra bh tiden.


Det er ikke enten/eller. Du er langtfra beskyttet med en maske. Den skulle kun gøre en lille forskel, og den maske, der kaldes åndedrætsværn, er heller ingen garanti, overhovedet.
Jeg kan godt forstå, hvis man som medlem af højrisikogruppen gerne vil have masker liggende, men det giver, efter hvad jeg har læst mig til, ikke mening for os andre at hamstre dem.


Altid dejligt at høre hvad andre tænker,jeg har nemlig ruget på det her nogle dage og ikke helt vidst om jeg var gak gak :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Har du købt masker?

Indlægaf zembra1986 » 24. feb 2020, 21:07

Nææ. Jeg forholder jeg mig rolig så længe ingen unge mennesker herhjemme, er faldet død om af den endnu.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Har du købt masker?

Indlægaf paint » 24. feb 2020, 21:09

Falstria skrev:Nej men jeg har købt ekstra hvidløg og torskelever.


Det holder garanteret også alle andre meget langt væk = smitterisiko reduceret :D
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Artem » 24. feb 2020, 21:12

Nogle der har fuldt med i om dem der har haft sygdommen, om de bliver immune for at få den igen?
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Artem » 24. feb 2020, 21:30

Falstria skrev:
Artem skrev:Nogle der har fuldt med i om dem der har haft sygdommen, om de bliver immune for at få den igen?


Var det ikke 2% dødelighed der blev nævnt i medier? :gruble:

Det er vel først næste år vi kan se om nogen er blevet immune.

Tror nu det var 3%
Men det hænger jo mest sammen med alder. Der er vist ingen børn som er døde af det, mens folk over 80 år er meget stor risiko og dem med hjertesygdomme.

Ja og så er det meget forskelligt hvordan folk bliver syge, nogle opdager det nærmest ikke, en del er middel syge, og andre alvorligt syge osv...

Synes bare det er interessant om man kan få det igen efter at man har været syg. Har bare ikke set det beskrevet nogle steder.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Har du købt masker?

Indlægaf Flora » 24. feb 2020, 21:33

Nej, det har jeg ikke. Jeg er sund og rask og ikke omgivet af en masse mennesker til daglig, så jeg tænker ikke, jeg er i risikogruppen, hvis virussen skulle komme til Danmark.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Har du købt masker?

Indlægaf paint » 24. feb 2020, 21:42

Artem skrev:Nogle der har fuldt med i om dem der har haft sygdommen, om de bliver immune for at få den igen?


Ifølge Professor i Epidemiologi ved Harvard Marc Lipsitch, som rådgiver den amerikanske regering, vil virussen ikke give "long-lasting immunity". Han og andre i samme branche, mener også at det vil vise sig umuligt at 'containe' virussen. Deres vurdering er, at 40-70 % af verdens befolkning formentlig vil rammes af den - i løbet af det næste halve år.

https://www.theatlantic.com/health/arch ... ne/607000/
Senest rettet af paint 24. feb 2020, 21:53, rettet i alt 1 gang.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Helbred"