Kobberspiral - Erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Afrodites
Indlæg: 664
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 56
Likede indlæg: 955

Kobberspiral - Erfaringer?

Indlægaf Afrodites » 3. aug 2020, 10:00

Nu har jeg haft min kobberspiral i ca. 1,5 år.. Og jeg har stadig problemer med den, så nu vil jeg lige spørge, om det her er normalt..

Er det normalt at have rimelige kraftige smerter i underlivet ca. halvdelen af måneden? Altså jeg har smerter nogle dage før, under og nogle dage efter ægløsning.. Og mange måneder har jeg så også lige smerter op til 10 dage FØR mens samt under mens.. Altså det er nogle gange mere end halvdelen af måneden..

Andre der har oplevet det?
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Kobberspiral - Erfaringer?

Indlægaf Kilix » 3. aug 2020, 11:49

Jeg overvejer at skifte min hormonspiral med en kobberspiral, saa jeg laeser lige med her.
(Jeg er egentligt generelt glad for min hormonspiral (paa 3. aar), men jeg er efterhaanden blevet mere og mere overbevist om at den har lidt en negativ indflydelse paa mit humoer.)
1
Afrodites
Indlæg: 664
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 56
Likede indlæg: 955

Re: Kobberspiral - Erfaringer?

Indlægaf Afrodites » 3. aug 2020, 12:30

Kilix skrev:Jeg overvejer at skifte min hormonspiral med en kobberspiral, saa jeg laeser lige med her.
(Jeg er egentligt generelt glad for min hormonspiral (paa 3. aar), men jeg er efterhaanden blevet mere og mere overbevist om at den har lidt en negativ indflydelse paa mit humoer.)


Er desværre også en smule i tvivl, om spiralen her har en påvirkning på mit humør.. Det burde ikke kunne ske, men har læst, at mange har oplevet det med kobberspiral.. Bare så du er opmærksom på det
0
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Kobberspiral - Erfaringer?

Indlægaf Sool » 3. aug 2020, 12:40

Jeg havde kobberspiral helt uden problemer i 4,5 år, hvorefter den pludselig forsvandt - den må være faldet ud i forbindelse med menstruation. Jeg har været så glad for den, at jeg fik lagt en ny op, og ved tjekket sad den fint - 14 dage efter faldt den ud :gruble: Jeg havde kunnet mærke at det stak lidt i skeden, så jeg mærkede efter, og kunne kun mærke ca 1,5 cm kobbertråd - resten var gledet op i livmoderhalsen. Jeg trak lidt (forsigtigt!) ud i tråden, fordi jeg var bange for at det hele skulle glide op, og så fulgte spiralen med. Så det er vist vigtigt jævnligt lige at tjekke, om den stadig sidder derinde.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Kobberspiral - Erfaringer?

Indlægaf Vixen » 3. aug 2020, 13:11

Jeg blødte meget (som i: natbind måtte skiftes efter 20 min) og havde kraftige smerter samt menstruation i flere dage end ellers. Det normaliserede sig efter et års tid, men det var belastende. Jeg var ikke glad for den.

Men i mangel på bedre hormonfri prævention overvejer jeg det alligevel somme tider, fordi alternativerne er så få.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Kobberspiral - Erfaringer?

Indlægaf Kilix » 3. aug 2020, 14:25

Jeg har lidt kig paa Gynefix kobberspiral (som perler paa en snor, i stedet for et T) , men den kan vist kun faaes i Belgien og Luxemborg.
1
Afrodites
Indlæg: 664
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 56
Likede indlæg: 955

Re: Kobberspiral - Erfaringer?

Indlægaf Afrodites » 4. aug 2020, 20:12

Sool skrev:Jeg havde kobberspiral helt uden problemer i 4,5 år, hvorefter den pludselig forsvandt - den må være faldet ud i forbindelse med menstruation. Jeg har været så glad for den, at jeg fik lagt en ny op, og ved tjekket sad den fint - 14 dage efter faldt den ud :gruble: Jeg havde kunnet mærke at det stak lidt i skeden, så jeg mærkede efter, og kunne kun mærke ca 1,5 cm kobbertråd - resten var gledet op i livmoderhalsen. Jeg trak lidt (forsigtigt!) ud i tråden, fordi jeg var bange for at det hele skulle glide op, og så fulgte spiralen med. Så det er vist vigtigt jævnligt lige at tjekke, om den stadig sidder derinde.


Puha det lyder væmmeligt! Og er da lidt bekymret for, om det måske er det, der er sket sidst.. Altså her forleden dag havde jeg sindssygt ondt.. Det føltes virkelig som om, at de der kobbertråde skar sig gennem underlivet på mig.. Har før haft ondt men slet ikke på den måde som sidst - det føltes virkelig som ståltråd eller noget, der rev mig derinde.. Var det det samme med dig?
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Kobberspiral - Erfaringer?

Indlægaf Honningprut » 9. aug 2020, 20:00

Jeg havde kobberspiral i 7 år, inden jeg fik den taget ud. Egentlig havde jeg ikke nogle problemer med den som sådan, andet end at jeg også blødte meget kraftigt - vi snakker Tena Lady natbind der skulle skiftes efter meget kort tid.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:

Tilbage til "Helbred"