Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf DenBlødeJyde » 27. jan 2016, 13:10

Hej derude.

Nå, men jeg følger et par mennesker eller 20 på Youtube og Youtube er så flink, at foreslå nye youtubere jeg kan følge. En af dem, der dukkede op hedder HolisticHabbits, og en af hendes videoer handler om Oil Pulling.

Jeg fandt lige en artikel om det, godt nok ikke fra hende: http://fashionista.com/2014/03/oil-pulling

Jeg er egentlig lidt nysgerrig på om I har prøvet og om i har oplevet, at det har haft nogle ag de virkninger som tilhængerne påstår? - hvidere tænder, bedre ånde og så videre?

Jeg har prøvet de sidste par dage med kokosolie. Det er noget, der kræver tilvænning vil jeg sige. Og mine kæber er trætte... :-p
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf JoyNips » 27. jan 2016, 13:12

Jeg forsøgte det en periode, men jeg kom fra det igen. Jeg kan ikke holde kæft så længe... :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Sophies-mor » 27. jan 2016, 13:28

Nu har jeg ikke fulgt linket og kunne bare google, men vover et forsigtigt pip:
Er det en form for "mundskyl"/gurgling, bare med olie?
:gruble:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Aima » 27. jan 2016, 13:40

^ Ja, man gurgler munden i olie :)

Jeg bruger oil-pulling og har gjort det on/off i et par år, særligt det seneste år. Jeg er vild med effekten og mærker en klar forbedring allerede efter et par dage. Munden føles renere, tænderne mere glatte og det tager plak og lette misfarvninger. Jeg kan godt have tendens til kaffemisfarvninger mellem tænderne, det forsvinder fuldstændigt, når jeg oil-puller.

Du skal helst ikke få ondt i kæberne, og jeg tror simpelrhen du ubevidst kommer til at sidde og spænde unødigt. Put olien i munden og sørg for at slappe af i ansigtet, gurgl det stille og roligt rundt, det behøver slet ikke være voldsomt.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf billiebean » 27. jan 2016, 20:34

Ja, jeg gør det indimellem. Belægningerne på tænder og tunge forsvinder, tænderne føles mere robuste/ikke porøse og mine isninger bliver mindre. Jeg tager ½ tsk 1st thing om morgenen, mens jeg gør mig klar og spytter ud inden jeg skal spise morgenmad.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 28. jan 2016, 19:11

Det skal jeg da prøve! Man er vel nødt til at varme kokosolien op først? Den er jo størknet nede i glasset lige nu....
Skal det absolut gøres på tom mave?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 19:15

Pandesteg skrev:Det skal jeg da prøve! Man er vel nødt til at varme kokosolien op først? Den er jo størknet nede i glasset lige nu....
Skal det absolut gøres på tom mave?

hvis du putter en skefuld i munden smelter det pronto. Jeg bruger det som bodylotion af og til, og det smelter i din mund/på din krop.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 28. jan 2016, 19:20

Karkluden skrev:
Pandesteg skrev:Det skal jeg da prøve! Man er vel nødt til at varme kokosolien op først? Den er jo størknet nede i glasset lige nu....
Skal det absolut gøres på tom mave?

hvis du putter en skefuld i munden smelter det pronto. Jeg bruger det som bodylotion af og til, og det smelter i din mund/på din krop.


Ah okay - har kun brugt det til madlavning, men der smelter det jo også hurtigt. Tak!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 19:26

Pandesteg skrev:
Karkluden skrev:
Pandesteg skrev:Det skal jeg da prøve! Man er vel nødt til at varme kokosolien op først? Den er jo størknet nede i glasset lige nu....
Skal det absolut gøres på tom mave?

hvis du putter en skefuld i munden smelter det pronto. Jeg bruger det som bodylotion af og til, og det smelter i din mund/på din krop.


Ah okay - har kun brugt det til madlavning, men der smelter det jo også hurtigt. Tak!

Det smelter ved omkring 24 grader så vidt jeg husker, så det smelter så snart det rører din tunge :kys:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf DenBlødeJyde » 29. jan 2016, 10:29

Jeg har været ret dårlig til at fortsætte med det, men tror det er fordi jeg spiser morgenmad ligeså snart jeg står op, og at skulle omstrukturere min morgen er lidt mere end mit B-menneske sind kan klare bare sådan, det skal være en gradvis forandring.. :P
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 10:37

Jeg prøvede det dengang det var oppe på DD, men jeg havde ingen effekt af det overhovedet, bortset fra tænderne. De blev mere glatte og hvide. Og jeg synes det hjalp på min tandsten.
Så jeg er blevet ved og har eksperimenteret med forskellige olier og tid.
10-20sek med koldpresset øko rapsolie fungerer bedst her. Men jeg skal da klart have prøvet kokos!

Min tandlæge er imponeret over effekten på min tandsten og umiddelbart ser det også ud til at holde min arvelige tendens til paradentose i skak.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf DenBlødeJyde » 29. jan 2016, 10:55

Jeg har ikke prøvet andre olier, men jeg synes kokosolie er ret behagelig, at gøre det med. Når den først er smeltet. Jeg har det lidt anstrengt med konsistensen, når den hærdede olie kommer i munden, men jeg er også for doven til at smelte den.. :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 11:43

Jeg pullede (:-D) 20 minutter med kokosolie i går. Det var lidt klamt at kunne mærke, hvordan rester fra aftensmaden løsnede sig og flød rundt derinde :tie: men jeg har bare ikke tid og mulighed for at gøre det om morgenen, desværre.
Bruger I andre natron/hjemmelavet tandpasta efterfølgende?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 11:56

Jeg bruger bare Colgate som normalt (ikke et ord om mikroplast og dyreforsøg, jeg ved det :( )
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 11:59

kidkomb skrev:Jeg bruger bare Colgate som normalt (ikke et ord om mikroplast og dyreforsøg, jeg ved det :( )


Jeg brugte også bare normal tandpasta, men ville gerne prøve med natron. Men det vil jeg lige vende med min tandlæge, som jeg alligevel skal op til på mandag.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Helbred"