Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Sunbeam » 27. apr 2016, 20:10

Lemonella skrev:I Føtex har de små bøtter med økologisk kokosolie. Sidst jeg købte, kostede den en 20er. Det synes jeg er en overkommelig pris. :)
Jeg har brugt olie i et halvt års tid. I starten hver dag, men nu bruger jeg det kun hver anden eller tredje dag og det holder i hvert fald mit tandsten væk og jeg kan se mine tænder er blevet pænere. Det kan min familie også. Flere har spurgt om jeg har fået bleget mine tænder, hvilket jeg ikke har. :)


Ja, det er også dem, jeg bruger. Men jeg synes da, de ryger rimelig hurtigt. Kan hurtigt bruge sådan en bøtte på et par dage, så løber det jo op i nogle hundrede kroner om måneden. Måske jeg stopper lidt for meget olie i munden så. Hmm!
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Guldfisk » 28. apr 2016, 06:15

Jeg har lige prøvet med valnøddeolie (fordi det kan købes i små flasker i Føtex). Bare en teske, og jeg tror ikke, jeg opgraderer til spiseske. Det fyldte ret meget i munden, føltes det som.

Jeg læste forresten, at nogen havde oplevet at få gulere tænder af olivenolie, så det skal man være obs på, hvis man bruger farvet olie - kokosolie er vel hvid eller farveløs? Jeg evaluerer lige om et par uger, om jeg skal skifte til kokos.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf klumphen » 24. maj 2016, 17:53

Har lige været til halvårlig kontrol hos tandlægen, og han sagde at der var meget lidt tandsten at se, så en tandrens var ikke nødvendig.
Plejer ellers at danne rigtig meget tandsten, så det er virkelig dejligt at det rent faktisk virker. Og jeg bruger gerne de 20 minutter hver morgen, hvis jeg kan slippe for smerten ved en tandrensning 2 gange om året.
1
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Grissebassen » 24. maj 2016, 19:41

Jeg har gjort det i noget tid nu, men synes effekten er aftaget. Mine tænder føles ikke længere ligeså glatte og hvide, og jeg synes ikke længere at jeg får lige så frisk ånde, der holder ved hele dagen. Jeg har ellers slet ikke ændret på min rutine
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 24. maj 2016, 21:15

klumphen skrev:Har lige været til halvårlig kontrol hos tandlægen, og han sagde at der var meget lidt tandsten at se, så en tandrens var ikke nødvendig.
Plejer ellers at danne rigtig meget tandsten, så det er virkelig dejligt at det rent faktisk virker. Og jeg bruger gerne de 20 minutter hver morgen, hvis jeg kan slippe for smerten ved en tandrensning 2 gange om året.

Nemlig også min erfaring. Det er virkelig fedt :banan:
Jeg bruger kun 20-40 sekunder normalt. Både morgen og aften. Det er sjældent det bliver mere end det.

Til det med det farvede, så bruger jeg rapsolie. Det må siges at være farvet, men det er faktisk den olie, der har gjort mine tænder hvidest.
Jeg synes ikke olivenolie har samme effekt i hvert fald.
Det virker også som om der er mere syre i olivenolie end i andre olier.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf thomassneum » 31. aug 2020, 20:21

Spændende tråd.

Er der nogen af jer som stadig gør det - eller måske har dårlige erfaringer?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 31. aug 2020, 21:10

Jeg skyller stadig i olie. Jeg bruger tidselolie, for jeg får eksem i mundvigene af raps.
Jeg puller ikke i 1 minut, men skyller i ca 10-20 sekunder. Jeg gør det fordi jeg får markant hvidere tænder og mindre tandsten.
Det er ikke hver dag, men måske hver anden. Bagefter børster jeg tænder som normalt, men uden at gøre tandbørsten våd.
Mine tandlæger har altid været lige dele fascineret og overrasket overfor hvor effektivt det er mod tandsten.
Jeg synes dog at rapsolie er meget mere effektivt, men jeg gider ikke have eksem.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf thomassneum » 1. sep 2020, 05:29

kidkomb skrev:Jeg skyller stadig i olie. Jeg bruger tidselolie, for jeg får eksem i mundvigene af raps.
Jeg puller ikke i 1 minut, men skyller i ca 10-20 sekunder. Jeg gør det fordi jeg får markant hvidere tænder og mindre tandsten.
Det er ikke hver dag, men måske hver anden. Bagefter børster jeg tænder som normalt, men uden at gøre tandbørsten våd.
Mine tandlæger har altid været lige dele fascineret og overrasket overfor hvor effektivt det er mod tandsten.
Jeg synes dog at rapsolie er meget mere effektivt, men jeg gider ikke have eksem.


Ok..dejligt at høre.
Jeg tror også jeg giver det en chance. Jeg døjer med inflamation og tandkøbsbetændelse, så håber det måske kan hjælpe.
Vil være fedt at overraske tandlægen.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf thomassneum » 1. sep 2020, 07:22

Lemonella skrev:Jeg stoppede, da min tandlæge grinede lidt af mig og spurgte mig, om jeg sådan helt seriøst troede på, det virkede :D


Øv.. men ja. Tro kan jo flytte bjerge.
Jeg tror nu jeg lige giver det lidt tid - lidt naiv har man jo lov at være. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf tron » 1. sep 2020, 08:15

Olie vil selvfølge kun tage sig af fedtopløselige sager same nogle bakterierer. Fordi det kan reducere bakterierer kan det også linder betændelsestilstand. Men det samme kan siges om vand som du har i munden i 20 min eller mund skyld.

Det man kan sige med sikkerhed er, at det ikke er noget som renser blodet eller kroppen for giftstoffer (altså detox), det er ikke fysisk muligt.

Mht. til at rense tænder i let syre eks. natron, så skal man huske at neutralisere efterfølgende og så skylle. Man kan neutralisere med mælk og så skylde efter med vand. Man ønsker ikke at have syre på tænderne i længere tid da det giver skader på tænderne, ligesom når man drikker meget Cola eller juice.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf thomassneum » 1. sep 2020, 09:53

Lemonella skrev:
thomassneum skrev:
Lemonella skrev:Jeg stoppede, da min tandlæge grinede lidt af mig og spurgte mig, om jeg sådan helt seriøst troede på, det virkede :D


Øv.. men ja. Tro kan jo flytte bjerge.
Jeg tror nu jeg lige giver det lidt tid - lidt naiv har man jo lov at være. :)


Selvfølgelig har du da lov til det :D
Jeg tror nu bare ikke det hjælper på en betændelsestilstand. Der skal nok lidt skrappere midler til. Jeg ville nok smutte en tur til tandlægen, hvis jeg var dig.


Jeg er i behandling hos tandlægen.
Ville bare være lidt super at vise en fremgang med dette.
Har læst alverdens bertninger på nettet om folk som har haft gode resultater med denne oliebehandling. Og så faldt jeg over tråden her...og så troede jeg jo lidt på det. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf avdotja » 1. sep 2020, 10:13

Jeg overvejer det også. Tandlægerne siger vist ret entydigt at det ikke har nogen effekt, men man bliver jo forført af alle de personlige erfaringer - er det virkelig bare gruppeindbildning :gruble:
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf thomassneum » 1. sep 2020, 10:23

avdotja skrev:Jeg overvejer det også. Tandlægerne siger vist ret entydigt at det ikke har nogen effekt, men man bliver jo forført af alle de personlige erfaringer - er det virkelig bare gruppeindbildning :gruble:


Tja.. jeg prøver nu.
Min læge siger også at kost ikke hjælper på autoimmune sygdomme (inflammation), men min kostomlægning til anti-inflammatorisk kost, havde en gavnlig effekt allerede efter 2 dage. Sååå.. hmm... jeg er normalt ikke en som går efter de har alternative behandlinger, men jeg er blevet villig til at prøve noget på egen hånd. Så længe det ikke skader. :)
4
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. sep 2020, 11:03

Typisk debatten. Logger på og sidder med munden fuld af kokosolie 20 minutter senere.
9
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf thomassneum » 1. sep 2020, 11:19

POCKETKITTEN skrev:Typisk debatten. Logger på og sidder med munden fuld af kokosolie 20 minutter senere.

:P
It´s a thing...
1
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Helbred"